Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Foto`s op cd-rom zetten

Gestart door Computerfaal, donderdag 12 september 2019, 17:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Computerfaal

Hallo,

Ik heb een vraag waar ik maar niet uitkom. Ik probeer al de hele tijd foto`s van de pc op een cd-rom te branden en dat lukt maar op cd-rom staan alle foto`s door elkaar, niet op datum. In pc staan ze netjes op datum maar na het branden op een cd-rom niet meer.

Alle middelen geprobeerd maar op datum laten staan lukt niet.

Alvast bedankt.

lucas

Je zal de foto`s moeten hernoemen en als het onder de 100 foto`s zijn als bv 01_vakantie2018 02_vakantie2018 tot bv 99_vakantie2018. Zijn het er meer dan 100 dan, 001_vakantie2018 002_vakantie2018 tot bv 318_vakantie2018. Er wordt bij het branden nl gesorteerd op bestandsnaam.

Een  DVD branden, is beter beschermt dan een CD. Omdat de brandlaag tussen 2 kunststof schijfjes in zit en bij een CD word hij alleen beschermt door een laklaag.

En brand ze op een lage snelheid bv 4 X dan blijft de DVD langer goed. Er zijn programma`s die minimaal 8 x dan heb je geen andere keuze.

En volgens mij kan je het programma van Windows 10 gebruiken die Foto`s heet.

Gebruik als je veel foto's hebt het  gratis programma Bulk Rename Utility. Het programma lijkt heel ingewikkeld, draai eerst proef met dummy bestanden. Je kan bestandsnamen met honderden tegelijk nummeren, hernoemen, op welke plaats wil je de nummering, verander overal een 3 in een 5  of nummeren van 01 tot 99 of 001 tot 999, of van 367 tot 824. Verzin maar wat je wil en hij doet het, honderden bestanden in een flits. Sorteer op volgorde van datum en nummer dan van 001 tot 999. Haal nummering vooraan weg en zet nieuwe nummering achteraan of vanaf de x-de letter.

Succes  :icon_good: :icon_good:

Computerfaal

Hallo,

Bedankt. Ik heb nu alleen het brandprogramma gedownload maar vraag mij af welke optie ik moet nemen als ik op datum moet sorteren? Er staat lengte, modifeid, size enz.

Computerfaal

Ik heb trouwens optie: taken. Genomen. Het is inderdaad ingewikkeld programma ook omdat alles in het engels staat. Ik vraag mij af waar ik de nummering moet aanpassen? In pc zelf of in brandprogramma? Sorry ben echt een leek.

Computerfaal

En op nummeren gaat niet lukken omdat ik bij sommige foto`s ook tekst heb gehad, zodat ik straks nog weet waar dit was enz. Sommige foto`s hebben wel een nummer bv pic 001, pic 002 enz. Maar bv wat had pic 003 had moeten zijn, heeft een tekst ipv van een cijfer.

SMF spam blocked by CleanTalk