Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Na terugzetten fabrieksinstellingen niet meer inloggen

Gestart door Franssie, maandag 11 juni 2018, 09:06:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Franssie

Hallo,

Heb mijn Lenovo laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen. Windows is geïnstalleerd maar nu moet ik met een account inloggen.
Oude account kent systeem niet meer. Een wachtwoordherstelschijf heb ik niet.

Weet iemand wat ik nu moet doen?

Alvast bedankt!

Reinier

Aangezien je nu toch alle data kwijt bent zou ik ervoor kiezen om Windows nogmaals opnieuw te installeren maar niet door de fabrieks-recovery te gebruiken.
Als je dat wel doet krijg je nl. een verouderde Windows-versie die je vervolgens weer helemaal moet gaan updaten.
Onnodig veel werk dus.
Download dit hulpprogramma, voer het uit en sluit een lege usb-stick van minimaal 4 Gb aan op je laptop en laat het hulpprogramma deze stick tot installatie-medium maken.
Je hebt dan de meest recente Windows-versie. :icon_good:

Start als dat klaar is de laptop op van deze stick door in het boot-menu ( meestal F12 ) te kiezen voor usb-medium om van op te starten.

Tijdens de installatie-procedure moet je dus niet kiezen voor inlog-account maar "overslaan" of "niet nu"....
Alleen een naam invoeren voor de gebruiker, geen wachtwoord ( kun je later instellen )...
Vervolg de installatie...

Zodra de laptop de 1e keer opnieuw opstart moet je de usb-stick eruit halen als het scherm zwart wordt, daarna wordt de installatie voltooid en start Windows, als het goed gegaan is, direct door naar je bureaublad... :icon_good:

Franssie

Dank je voor je bericht.

Hoe kan ik dat programma downloaden als ik niet verder kom dan het inlogscherm? Of moet ik eerst opnieuw installeren?


Reinier

Heb je geen andere pc / laptop ter beschikking om die stick te maken dan..?
Hoe plaats je dan je bericht hier..?

Franssie


Reinier

Volg de aanwijzingen in het hulpprogramma...je krijgt dan de vraag of je de stick wilt maken om een andere computer te installeren ( of zoiets ).
Dàt moet je dan dus kiezen, de rest wijst zich vanzelf..
Succes  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk