Hoofdmenu

toetsenbord.

Gestart door ben49, donderdag 19 maart 2020, 18:18:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ben49

hoi luitjes.

sinds kort gaan sommige toetsen van me laptop heel zwaar of moet ze heel hard in drukken.
heb al geprobeerd hem door te blazen met zo,n blaas spuitbus maar helpt niks.

is er een andere oplossing.

Lenovo ideapad 320-15ikb

gr bennie.


Reinier

Toetsenbord vervangen of er een extern toetsenbord aan hangen ( via de usb-poort ).
Toetsenbord kost € 39,95 => klik.
Hier nog 1: => klik.

Hoe je dat doet:
https://www.youtube.com/watch?v=FmF4J2A0b2E

ben49

zodan hebt even de video bekeken maar daar begin ik niet aan.

had ook op google gekeken en daar stond dat je de toetsen er zo uit kun wippen en dan schoon maken.

heb dit niet geprobeerd wou zeker weten of dit waar is.

John

Ook geprobeerd al met een busje perslucht, voor weinig te halen bij de Action :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Staat in de startpost John...gemist zeker..?  :sleep:
Toetsen er uit wippen is een delicaat klusje, je moet oppassen dat je de onderliggende folie waarop de contactpunten zitten niet beschadigd.
Je kunt ook een Bluetooth moederbordje pakken natuurlijk...
Als je het toetsenbord laat vervangen in een pc winkel of reparatie-centrum denk ik dat je al snel op zo'n € 40 - 60 aan arbeidsloon moet rekenen.
Daarmee zou de schade in totaal rond de € 100 bedragen...

derkdejong

filmpje bekeken: nooit gedacht dat ze het wisselen van een toetsenbord zó moeilijk kunnen maken. minpuntje voor Lenovo.....

Gerrit

Citaat van: ben49 op donderdag 19 maart 2020, 20:37:43
zodan hebt even de video bekeken maar daar begin ik niet aan.

had ook op google gekeken en daar stond dat je de toetsen er zo uit kun wippen en dan schoon maken.

heb dit niet geprobeerd wou zeker weten of dit waar is.
niet aan beginnen is weer een nepbericht (aarde is plat) kan je doen bij 1 of 2 defecte maar nooit een heel bord.
vaak is het de aansluitkabel die niet goed meer is of niet meer goed aangesloten is.
soms een software probleem, dat kunt u controleren door een gewoon toetsenbord via de usb aan te sluiten :icon_good:

ben49

ok bedankt jongens voor het meedenken top.

SMF spam blocked by CleanTalk