Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Luminar 4 installeren lukt niet

Gestart door atir, vrijdag 13 maart 2020, 17:17:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

atir

Ik heb de proefversie van Luminar4 gedownload maar krijg deze niet geïnstalleerd, installatie breekt af na het eerste scherm. Mijn computer werkt op windows 7 en 64 bit, wat voldoende zou moeten zijn.

Reinier

Zonder meer info over de hardware van je pc is het koffiedik kijken wat de oorzaak zou  kunnen zijn.
Doe daarom het volgende:
CiteerDownload en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.


Reinier

#2
Allereerst excuus dat je de link niet kon plaatsen, dat werd veroorzaakt door onze spam-beveiliging maar dat is inmiddels opgelost.  :icon_good:

OK, dan het volgende....uit het Speccy hardware-overzicht blijkt dat er, op het moment van uitvoeren van Speccy, geen antivirus actief was....?
Citeer
Windows Defender
Windows Defender : Uitgeschakeld
Firewall
Firewall: Ingeschakeld
Weergavenaam: Norton 360
Antivirus
Antivirus : Uitgeschakeld
Weergavenaam: Norton Internet Security
Virushandtekeningendatabase: Up-to-date

Ik meen daar niet om gevraagd te hebben dus controleer de activiteit van je AV programma.

Daarnaast is deze pc / laptop sedert oktober 2018 niet meer ge-update.... :icon_eek1:
Citeer5/10/2018 KB2999226: Update voor Windows => Fix for KB2999226
De voorlaatste update dateert zelfs van december 2016...
Citeer14/12/2016 Windows Update-agent 7.6.7600.320

Geen idee wat daar de oorzaak van is maar het feit dat deze pc zoveel updates mist, waaronder die van .NET kan best de oorzaak zijn dat het programma weigert te installeren.

Je harde schijf van 2 Tb is bijna vol, je hebt minder dan 10% vrije ruimte over op de schijf.
Dit beperkt de prestaties van Windows in flinke mate, Windows heeft graag minimaal 25-30% vrije schijfruimte.
Als dit minder wordt gaat het systeem steeds trager werken en reageren.
Aanbevolen wordt een SSD als Windows-schijf.

De processor is er 1 van de 1e generatie Core i7, de 870 ( draait hier ook nog trouwens ) maar de aanbevolen systeem-eisen praten over:
CiteerIntel® Core™ i7 7th generation or better
Dus een i7 van de 7e generatie ( 7xxx serie ) maar minimaal een Core i5.

Bovengenoemde zaken kunnen allen een deel van de oorzaak vormen maar ik maak mij het meeste zorgen over het ontbreken van bijna 4 jaar !  :icon_eek1: :icon_eek1: aan Windows-updates en het niet actief zijn van je virusscanner.
Ook de algemene leeftijd van deze pc kan een rol spelen.
De BIOS van het moederbord dateert uit 2010, dat zal ook de leeftijd van de pc zijn, mijn Core i7 870 dateert uit 2009.
Overigens is mijn systeem tussentijds wel ge-update met extra geheugen, een SSD, alle Windows updates en ook een update van Win7 naar Win 10.

De vraag is hoe je het installatie-probleem gaat oplossen...
Daarop kan ik helaas geen éénduidig antwoord geven maar ik ben er bijna van overtuigd dat een upgrade naar Win 10 ( nog steeds gratis ) je probleem zou oplossen.
Daarvoor moet je echter wel eerst de huidige Win7 compleet updaten en daar gaat wel wat tijd in zitten.
Ook een flinke schijfopruiming zal noodzakelijk zijn om de systeemprestaties enigszins op te krikken.

Aan jou dus de keus wat te doen.... :icon_rolleyes:

atir

Bedankt voor je toelichting,
ik begrijp alleen niet dat mijn virusscanner uitgeschakeld zou zijn. Heb norton geïnstalleerd en al meermaals een scan uitgevoerd. Hoe kan het dan dat die uit staat en hoe kan ik dat oplossen. Ik heb norton aangekocht via mijn bank en krijg hiervoor jaarlijks een nieuw klantnummer en dit heb ik onlangs nog bijgewerkt.

atir


Reinier

#5
De reden waarom Speccy aangeeft dat Norton niet actief zou zijn is mij een raadsel, heb dat nog niet eerder meegemaakt.
Dat Defender niet actief is, is normaal als je een extern Antivirus programma installeert.
Overigens is dat tegenwoordig echt overbodig, Windows Defender is de laatste 2 jaar dusdanig verbetert dat het tot de top 10 van best presterende programma's behoort in de meest actuele antivirus testen.

Ik zou eerst werk maken van het updaten van je Windows-installatie want tegen software mankementen van Windows helpt ook een virusscanner niet, die updates zijn echt noodzaak.
Daarna kun je overwegen om de upgrade naar Win 10 te doen.
Hoogstwaarschijnlijk ben je dan van het probleem af.

atir

@Reinier
Bedankt voor de hulp maar:
Ik slaag er niet in de update uit te voeren, heb probleem oplosser gestart en krijg volgende mededeling,
zie bijlage

Reinier

Als je handmatig Windows update start, wordt er dan wel verbinding gemaakt met de update-server en worden er ook daadwerkelijk updates gevonden..?
Of blijft Windows Update oneindig naar updates zoeken zonder iets te vinden..?

atir

Na 2 x handmatig update te starten nog altijd enkele mislukt.
zie bijlage

atir

Het is nu wel gelukt Luminar te installeren  :icon_biggrin1:

Bedankt voor alle hulp !

Reinier

Dat van die foutmeldingen van Windows Update is een bekend verschijnsel.
Soms zitten er updates tussen die pas geïnstalleerd kunnen worden nadat voorgaande updates zijn geïnstalleerd èn de pc opnieuw is opgestart en de geïnstalleerde updates zijn verwerkt.
Wat je dan doet is nogmaals naar updates laten zoeken, opnieuw selecteren en installeren, net zo vaak als nodig is.
Je moet dat echt bijhouden om te voorkomen dat het systeem kwetsbaar is.
Nu is dat niet meer van toepassing:  sinds 14 januari is er geen ondersteuning meer voor Win7 en dus komen er geen updates meer.
Een waarschuwing is wel op z'n plaats, internetbankieren gaat een risico met zich meebrengen op deze pc dus doe dat via je telefoon of een andere pc die wèl goed beschermd en up-to-date is.

Alsnog de gratis upgrade naar Win 10 blijft een optie, dan ben je nl. wèl goed beschermd en gegarandeerd van beveiligings-updates.

In elk geval fijn dat het nu is opgelost, veel plezier ermee  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk