Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

installatie SQL server 2012 als standalone op win 10 Laptop

Gestart door gersta64, donderdag 27 februari 2020, 11:22:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gersta64

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik ga met SQL bezig en moet daarvoor het SQL server 2012 databasemagementsysteem installeren als standalone op mijn win 10 pc.

Mijn PC draaide nog onder win 10 1803, wegens een defect aan de harde schijf is deze vervangen en win 10 versie 1909 geinstalleerd.
Op de oude versie draaide de SQL server probleemloos.
Op de nieuwe versie krijg ik tijdens en na de installatie div foutmeldingen.
Is er iemand hier die mij hiermee kan helpen?

Bijvoorbaat dank.

Gerrit

Reinier

Misschien is het handig als je vermeld om welke foutmeldingen het dan gaat want nu staat er geen enkele relevante informatie in je vraagstelling en,
naar mijn weten, zijn er geen helderzienden actief op het forum.

De juiste download-link voor SQL server 2012 is deze.

gersta64

Dag Reinier,

Bedankt voor je reactie.

Onderstaand de versie die ik heb gebruikt en die op versie 1803 van win 10 probleemloos draaide.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=29062

In bijlagen de foutmeldingen die ik krijg gedurende de installatie.

De tekst bij de foto geeft aan waar de foutmelding zich voordoet tijdens de installatie.

Ik hoop dat eea zo iets duidelijker is.

Reinier

Ik stel voor dat je de huidige installatie verwijdert m.b.v. Revo Uninstaller ( link ) ( is de portable, die hoef je niet te installeren maar kun je zo starten ) en verwijder daarna alle overblijfselen door grondig te zoeken.
Herstart de pc en download de SP2 versie van mijn eerdere link en probeer het nog eens.
* Schakel je AV tijdelijk uit en ook andere apps als Malwarebytes etc. als je die in gebruik hebt.
Geef even een update hoe dat verloopt..?

gersta64

Hallo Reinier,

Bedankt voor je informatie.
Ik heb inmiddels de huidige installatie verwijderd mbv Revo Uninstaller. Na elk onderdeel de scan laten draaien en alle verwijzingen uit het register verwijderd.
Daarna opnieuw opgestart en dmv de zoekfunctie op de taakbalk geprobeerd om gerelateerde bestanden met SQL 2012 er in te zoeken.
Er wordt niets meer gevonden, dus ik hoop nu alles verwijderd te hebben.
De nieuwe installatie volgens de door jou gestuurde link zal ik morgen of maandag uitvoeren.
Ik zal dan een update geven over het verloop van de installatie.

Reinier

Dank voor de update...
Wil je, vóór je de nieuwe installatie uitvoert, Windows Update eens handmatig starten vanuit het menu Instellingen => Bijwerken en beveiliging ?
Doe dit 2 of 3x om er zeker van te zijn dat het systeem up-to-date is....dan kunnen we dat uitsluiten  mochten er onverhoopt toch foutmeldingen opduiken.

Fijn weekend en succes , ik hoor het wel als je zover bent  :icon_good:

gersta64

Beste Reinier,

Ik heb, zoals gevraagd, een aantal keren windows update handmatig gestart. Na twee updates volgde er de laatste twee keren proberen geen update meer.
Vervolgens gestart met de installatie via de link die je doorgaf.

In het begin dacht ik het gaat goed, maar tijdens de installatievoortgang kreeg ik afbeelding 1 in beeld.
Met de afronding van de installatie geeft ie weer de vier foutmeldingen die we de vorige keer ook zagen (afbeelding 2)
Tijdens opstart database management systeem kreeg ik afbeelding 3 te zien.
Doorgeklikt en bij verbinding maken met de server ook dezelfde foutmelding (afbeelding 4) als bij de vorige installatie.

Heb je nog enig idee?


Gerrit

#7
heeft u al gepingt?
anders leest u deze nog even door

gersta64

Beste Gerrit,

Bedankt voor je reactie.
Zou je mij aan kunnen geven waar naar toe ik precies moet pingen om de verbinding met de sql server te checken?

Zie bijlage voor pingen naar computernaam.

Alvast bedankt.

gersta64

@Reinier,

Je gaf aan* Schakel je AV tijdelijk uit en ook andere apps als Malwarebytes etc. als je die in gebruik hebt.[/i][/i][/u][/s]
Bedoel je daarmee dat je de realtime bescherming van Windows defender uit moet zetten?

Reinier

Ja, dat bedoelde ik...het is niet gezegd dat dat de oorzaak is maar proberen kan geen kwaad om het uit te sluiten.
Ik zal zo op mijn reserve-pc dezelfde installatie proberen als alle updates erop staan...
Het resultaat laat ik later vandaag nog weten  :icon_good:

Reinier

Oké...update:

Ik heb SQL server 2012 Express geïnstalleerd op mijn reserve-pc ( deze dus die jij in je 2e reactie linkte ).
Mijn reserve-pc draait Win 10 Home v 1909 build 18363.693 ( vóór de installatie nog de laatste updates gedraaid ), er draait Kaspersky Antivirus op deze pc ( niet uitgeschakeld ! ).

Installatie is foutloos en zonder problemen verlopen.
Bijgaande screenshots als bevestiging.

Ik kan dus niet anders dan concluderen dat jouw installatie van Win 10 op 1 of andere manier corrupt of beschadigd is.
We kunnen een poging wagen om dit te verhelpen, alleen kan ik niet garanderen dat het effect heeft.
Aan jou de vraag of je een poging wilt wagen of dat je een nieuwe, schone Win 10 installatie uitvoert..?


Reinier


gersta64

Hallo Reinier,

22 februari is er een schone installatie win 10 op de laptop gezet in de computerzaak.
Er draait nu Win 10 Home v 1909 build 18363.693.
Het updaten naar 1909 lukte niet. Er bleken defecte clusters op de harde schijf te staan. Onder garantie is een nieuwe harde schijf gemonteerd en een nieuwe schone windows installatie uitgevoerd.
Dus het lijkt me sterk dat dat het probleem is.
Kan het zijn dat er bepaalde poorten in de windows firewall geblokkeerd staan die een verbinding in de weg staan?

gersta64

Reinier,

Nogmaals geprobeerd de installatie uit te voeren als administrator.
Nadat de bestanden uitgepakt zijn krijg ik de melding in bijlage te zien.
Verder gebeurt er niets meer.




SMF spam blocked by CleanTalk