Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Laptop Acer start niet door naar Windows

Gestart door Ies, dinsdag 15 oktober 2019, 21:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Reinier

Dat is een waarschuwing dat de conditie van de schijf niet goed is...
Tijd dus om deze te vervangen door een nieuwe, en wees dan slim, koop een SSD, dan wordt de laptop sneller als toen deze uit de fabriek kwam.

Je kunt in dat scherm elke partitie aanklikken en vervolgens op "verwijderen" klikken.
Als je dat 3x doet heb je 1 grote "niet gepartitoneerde ruimte" zoals in mijn vorige reactie genoemd.
Die klik je dan 1x aan en klik volgende.
De installatie moet dan gaan lopen..

Ies

 :yay: Ben supersblij dat ik in ieder geval m'n foto's terug heb :eusa_dance:
Hartstikke bedankt hiervoor 🙏🏼😁

Ik ga er toch maar een andere schijf indien want deze werkt toch niet zo goed meer.
Je zegt een SSD ? Komt die dan op het plaatsje van de schijf die ik eruit gehaald had ?
Komt daar dan ook Windows weer op ?

Reinier

Inderdaad, die SSD is in feite een "elektronische HDD" waarin geen bewegende delen meer zitten, alleen nog geheugen-chips.
Omdat er geen motor en stuur-electronica meer in zit is een SSD veel sneller als een HDD, de laatste moet "op gang komen" als je een programma start of iets wilt opslaan.

Neem een SSD van minstens 250 Gb, zelf zou ik voor een 500 Gb kiezen, dat is nl. de grootte die normaal ook als HDD wordt gebruikt.
Deze Crucial of deze Samsung zijn echte aanraders: betrouwbaar, snel en goed geprijsd  :icon_good:

En ja, die komt in de plaats van de HDD die je eruit gehaald hebt, de SSD heeft dezelfde aansluitingen dus die kun je er zo in prikken.
Daarna is het een kwestie van Windows opnieuw installeren en dan kun je er weer tegenaan, je gaat er dan zeker weer lang plezier van hebben  :icon_good:

Ies

Hi Reinier

Ik heb zo'n SSD gekocht en erin gedaan, windows erop en hij draait weer als een zonnetje !!! :icon_good:
M'n foto's terug, super !
Ben er superblij mee  :respect:
Wat fijn dat jullie er zijn zeg


Hartstikke bedankt voor alle moeite en geduld,
en ik wens jullie allemaal hele fijne dagen en een fantastisch 2020 !

Groetjes, Isabel

Reinier

Geen dank, door èn voor mensen als jij bestaat dit forum en wij helpen graag.
Ik denk dat ik namens alle collega's van het PcHelp team spreek :
Wij halen veel voldoening uit het feit dat het vaak ( helaas niet altijd ) lukt om, d.m.v. onze kennis, mensen met problemen te helpen deze op te lossen.

Wij stellen ook vast dat, met name de generaties die niet met computers, mobiele telefoons etc. zijn opgegroeid, door de snelle digitalisering in de problemen komen.
De overheid is daar met name debet aan, denk aan de belastingdienst, gemeenten etc.
Zonder computer kun je bijna niks meer regelen, alles moet en zal digitaal via internet.

Ook wordt alles steeds maar duurder, wij doen alles op vrijwillige basis, de jaarlijkse kosten van de website worden betaald door mensen die wij geholpen hebben  en als blijk van waardering een donatie doen.
DANK DAARVOOR.  :bedankt: :bedankt: :bedankt:
Op deze manier kunnen wij onze hulp blijven aanbieden, het forum in de lucht houden en anderen tot dienst zijn.

Soms duurt het iets langer, niet iedereen is even bedreven in het gebruik van een computer of smartphone maar geduld is een schone zaak.
In extreme gevallen wordt er nog wel eens een aanbod gedaan maar is de reisafstand vaak een struikelblok.
Dat is nu eenmaal niet anders, onze team-leden wonen verspreid over het hele land, 1 zelfs in België.

Wij hopen dat 2020 ook een succesvol jaar wordt waarin wij weer veel bezoekers kunnen helpen met hun problemen.
Op voorhand reeds Fijne Feestdagen en een Goede Jaarwisseling gewenst in goede gezondheid  :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk