Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Foutmelding bij ophalen email

Gestart door John, woensdag 26 september 2018, 19:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Sinds ik alles weer vers ben gaan gebruiken, (nieuwe pc) krijg ik in mailwasher en windows live mail foutmeldingen, bij mijn weten staat alles goed, gebruikersnaam en wachtwoord wel 10tallen keren gecontroleerd, inkomende en uitgaande servers staan ook goed en zo ook de poorten :yess: Mailwasher haalt geen emails binnen die ik eerst kan bekijken, onder accounts als ik iets verander en klik op SLA OP, dan wil die verbinding maken met de server maar daar is dan fail to connect to the server :icon_o_O: Als ik Windows Live Mail dan opstart krijg ik het volgende te zien maar haalt de emails wel binnen :icon_o_O: Waar zit de fout :icon_eek1: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Joep

Misschien zelfde probleem als bij mij
zie mijn post van net  :icon_good:

lucas

#2
John heb jij misschien een ING mail aan boord? Zo ja verwijder die eens.

Heb je wel de meest recente gegevens voor de server ingebracht?

John

Zou kunnen, maar dan zou het probleem bij antagonist moeten liggen toch :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

John

Citaat van: lucas op woensdag 26 september 2018, 22:45:37
John heb jij misschien een ING mail aan boord? Zo ja verwijder die eens.

Heb je wel de meest recente gegevens voor de server ingebracht?
Wat is de meest recente dan :icon_o_O: En nee geen ING mail  :nee2:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

lucas

Meestal komt zo'n foutmelding als je verouderde gevens gebruikt die bij de server horen.
Beide programma's werken immers op dezelfde mailserver.

lucas

Ik bedoel de gegevens van de mailserver John 😏 Als het goed is kun je die opzoeken toch?

lucas

Citaat van: John op woensdag 26 september 2018, 22:48:42
Zou kunnen, maar dan zou het probleem bij antagonist moeten liggen toch :icon_o_O:

Uhh gaat het met je privé mail fout of met de forum mail?

John

Vanmorgen kreeg ik via het pchelpforum-account gerwoon 1 email binnen in mailwasher, geen mails van Ziggo account laat mailwasher zien, de mails van ziggo komen alleen binnen als ik Windows Live Mail opstart, maar dan krijg ik eerst die melding te zien van "de CN waarde komt niet overeen met de doorgegeven waarde"  :icon_o_O: Alle accounts staan goed, echt vaak gecontroleerd, heb nu alleen vanmorgen dat outlook account gewist, die was alleen aangemaakt voor mijn Apple Ipad, daar kon mijn vrouwtje weer niet mee inloggen, en hadden we dat account aangemaakt maar nu dus verwijderd weer, vreemde zaak :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Kijk of je op de "oude" pc de certificaten kunt exporteren die betrekking hebben op je Ziggo- account ( of het account waar het probleem zich voor doet ).
Importeer die certificaten op de nieuwe pc, daarmee zou het opgelost moeten zijn.
Controleer tevens of je bij alle account de uitgaande mailserver ( smtp / imap ) goed hebt ingevuld.

Ik hoor het wel... :icon_good:

John

Wel....... ik had Ziggo maar weer is gebeld, alles nagelopen op POP3, en lukte nog steeds niet, toen zei de beste man, maak ff imap account aan met je gegevens, dat is veel beter, zo gezegd en zo gedaan, en alles staat nu goed en werkt weer :icon_biggrin1: Dus geen POP3 gebruiken maar de Imap server, weer wat geleerd :yess: :icon_biggrin1: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin: Een ieder weer bedankt voor het meedenken iig, soms is de oplossing echt makkelijk als je (ik dus) wat verder kijkt dan wat je bent gewend :yess: :icon_biggrin1: :respect: :respect: :respect: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Bij gebruik van imap is het wel zaak dat je je schijfruimte in de gaten houdt.
Ik neem aan dat Ziggo klanten geen onbeperkte schijfruimte beschikbaar stelt..
Als je schijfruimte vol is worden binnenkomende mails geweigerd....dus controleer effe hoeveel schijfruimte je van Ziggo krijgt...

lucas

#12
Valt mee hoor in het verleden kreeg ik wel eens bericht van Ziggo dat de mailbox vol dreigt te lopen.
Gebruik ook i-map en heb aardig wat mails op de server staan. Maximum is 10 GB en je wordt gewaarschuwd.

Met pop3 en de mails op je server te laten staan heb je toch hetzelfde als met imap?

John

Toch nog een vraagje, kan je dat helpforum account ook via Imap laten lopen :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

lucas


SMF spam blocked by CleanTalk