Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Advies over aanschaf nieuwe laptop

Gestart door kittencandy, maandag 12 februari 2018, 19:54:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kittencandy

Goedenavond mensen,

Ik ben op zoek naar een 'nieuwe' laptop. Het hoeft niet per se een nieuwe te zijn. Tweedehands of refurbished mag ook, maar ik weet er te weinig van af om goed te kunnen kiezen. Wat ie moet kunnen...:

- een tekstverwerkingsprogramma kunnen draaien (Open Office)
- Wifi hebben
- filmpjes af kunnen spelen in SD kwaliteit. HD is niet nodig.
- formaat beeldscherm is niet heel interessant, 13 inch of 17 inch, allemaal prima.
- accuduur ook niet heel belangrijk. Meeste gebruik is vanuit huis.
- liefst i5 (maar weet niet of dit relevant is ivm bestemming gebruik. Als ie er geen 5-10 minuten over doet om op te starten zoals mijn huidige laptop is het goed)

Hopelijk hebben mensen suggesties over wat een beetje degelijk is. Mocht er meer informatie nodig zijn, laat het maar weten.

Budget: Op zich geen limiet maar wil niet teveel uitgeven. Heb geen idee wat voor prijzen erbij horen...

Bij voorbaat dank voor suggesties. 

Reinier

Een laptop die aan al jouw eisen voldoet is deze Asus.
SSD voor snel opstarten, full HD scherm dus mooi scherp, voldoende cpu en videokracht om ook HD af te spelen, uitbreidbaar geheugen en een nette prijs.
Nadeeltje: geen dvdrom-drive, maar dat wordt zelden of nooit meer gebruikt.

Op prijs gesorteerd overzicht op basis van jouw eisen onder deze link.
Kijk maar eens rond wat er zoal is...

kittencandy

Bedankt voor de suggesties. Ben nog aan het oriënteren. Waarom geen Acer eigenlijk? Die dingen niet goed?

Reinier

Kwalitatief zijn  Acer laptops geen geweldige keuze, een enkele uitzondering daar gelaten maar die modellen vallen buiten jouw budget..
Dan praat je vaak over modellen van rond de € 1000 en meer en dat is voor jouw gebruik zoals je dat aangaf echt geldverspilling.

SMF spam blocked by CleanTalk