Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Wifi versterker.

Gestart door ben49, woensdag 19 juni 2019, 08:44:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ben49

hoi ben op zoek naar een simpelen Wifiversterker.
heb mijn modem in de huiskamer hangen maar als ik op balkon zit is de verbinding erg slecht.
modem naar balkon is zo,n 17 a 18 meter.

modem is van tele2  Comtrend 2


Reinier

Heb zelf deze: https://www.kieskeurig.nl/wifi-repeater/product/2461242-avm-fritz-wlan-repeater-1750e/prijzen
Werkt perfect en zeer eenvoudig in te stellen / verbinden met de router ( maar mijn router is ook van hetzelfde merk ).
Hier is een heel overzicht, incl. prijzen en beoordelingen.

ben49

top had er ook 1 gevonden die er op lijkt.

avm fritz wlam repeater 310

27,99






Reinier

Dat model kende ik niet maar als die net zo simpel in te stellen is, is het zeker een aanrader..
Ik heb m.b.v. mijn repeater een uitstekend signaal op het terras in de tuin  :icon_good:

ben49

ben is aan het zoeken op google en kwam dit tegen.
maar kom er niet hellemaal uit  :icon_biggrin1:


Reinier

En dat is..?
Lijkt me duidelijk wat er staat, alles wat er staat kun je in de instellingen van de router terugvinden.

ben49

oke dan is deze geschikt dus.

ga zaterdag is kijken.

alvast bedankt

ben49

#7
nou vandaag die avm fritz wlam repeater 310 gehaald moet zeggen een mooi klein ding top.
alleen het instellen lukt nog niet.
nu zag ik wel op me laptop en mobiel dat die in het rijtje stond bij netwerk internet.
moet ik daar gewoon het wachtwoord van mijn provider intypen ?
nu kan het ook zijn dat wps uit staat op me modem.

Reinier

#8
Als je de 310 op de juiste wijze hebt gekoppeld zou je niets in hoeven vullen of hooguit 1x de gebruikersnaam en wachtwoord wat je normaal ook voor WiFi gebruikt want het is immers een versterker, geen nieuw WiFi-apparaat.

Hier is een snelstart gids: https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/thuis-handleiding-wifi-repeater-310--quick.pdf
Als je die volgt kan het toch niet missen..?

ben49

tis gelukt hoor het probleem was dat de instelling van het modem de wps uit stond die aan gezet.
en gelijk verbinding, de tablet is nu beter en de laptop ook.
MAAR mijn mobiel (Huawei) die spring naar een paar minuten op 4G.

Reinier

Dat laatste is een veel voorkomend probleem wat meestal niets met de versterker te maken heeft maar de instelling "lease-time" in de routers WiFi instellingen of met de instellingen in Android.
Het kan zelfs zo zijn dat de Huawei een agressief beleid voert ( net als mijn Nokia 8 trouwens ) om achtergrond-apps na enige tijd te sluiten om de batterij van je mobiel te sparen.
Ik heb nog geen oplossing gevonden om dat te verhelpen, ook mijn Nokia verliest na enige tijd de WiFi-verbinding en dan moet ik de foon ontgrendelen om de verbinding weer te activeren..
Wie het weet mag het zeggen... :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: :icon_mad:

SMF spam blocked by CleanTalk