Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

firefox download toch, ondanks ik het niet wil....

Gestart door Wolfke, woensdag 09 november 2022, 11:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfke

Ik merk al geruime tijd dat Firefox alle PDF's die ik op internet aanklik, automatisch download. Nochtans heb ik in de opties gespecificeerd:
- onder "Downloads": dat altijd moet gevraagd worden waar er moet gedownload worden;
- onder "Toepassingen" dat voor alle PDF's moet gevraagd worden wat er moet mee gebeuren als ze geopend worden.
gevolg: ik moet steeds mijn downloadmap leegmaken met overbodige files.

Ben ik ergens iets vergeten aan te vinken?

Jurjen


Wolfke

thanks voor de tip.
Die gast heeft wel veel tekst nodig om het uit te leggen :emo:
Ik heb de optie dus aangepast in "Open in Firefox" en idd geen download meer, maar ik wil nu juist direct de keuze krijgen wat ik er wil mee doen.(openen met adobe, met evince, met firefox of ev. downloaden).
Nu moet ik een omweg maken.

Maaaar iets verder in die tekst wordt mijn optie ook als mogelijkheid gegeven "Always Ask" en dit is nu juist de optie die ik gebruik en niet doet wat het moet doen.
Niet logisch die Firefox!

Wolfke

#3
na een tijdje zo gewerkt te hebben, ervaar ik dat dit (openen met Firefox) niet soepel werkt.
- Firefox is al 2x geblokkeerd als de PDF een foto is;
- ik wil dus zelf kunnen beslissen met wat ik een pdf open
- ik wil niet altijd een pdf openen maar wel deze direct opslaan.

Ik zal dus die automatische downloads dan maar blijven deleten, tenzij iemand een andere oplossing heeft.

derkdejong

bij mij werkt het perfect.
heeft ff regelmatige updates?
anders: refresh firefox eens: open nieuw tabblad, type in adresbalk: about:support , geef enter, benut de optie 'opfrissen'

Pearl

Indien je een link aanklikt met als extensie PDF dan wordt die automagisch gedownload, kijk dus eerst naar die extensie, gaat hier ook zo.

Wolfke

ik krijg regelmatig updates van Firefox.
@Pearl: ik ben blij dat ik dus toch niet de enige ben.

derkdejong

@wolfke: ik ben benieuwd wat het effect is van de refresh-optie

@pearl: dat komt omdat firefox zo is ingesteld....

Wolfke

ik heb de refresh gedaan, maar dat verandert niets aan het feit dat ik niet graag heb dat FF de pdf's opent he.

derkdejong

na de refresh staat ff neem ik aan weer op standaard.
dat betekent ook: pdf openen in ff
dus eerst maar eens de gewenste instellingen plegen, lijkt me

SMF spam blocked by CleanTalk