Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

mobiele hotspot en laptop internet werken niet samen

Gestart door iemand85, donderdag 23 juni 2022, 20:54:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

iemand85

Hallo,
Ik had wat computerissues een deel is opgelost, maar wat nog over is is dat als ik mijn mobiele hotspot van mijn laptop aanzet internet het op de laptop zelf niet meer doet,
Ik gebruik:
Dell vostro 300 serie
Windows versie 21H2 windows 10 home edition
Fijn als jullie kunnen helpen
groeten

porrelaar

Je probleem (internet doet het niet, wanneer je wifi-hotspotfunctie is ingeschakeld) wordt veroorzaakt door de Windows update van juni 2022.
Op Windows 11 pc's gaat het specifiek om deze update: KB5014697
Op Windows 10 pc's gaat het om de volgende update: KB5014699

Jij gebruikt Windows 10. Klik op de volgende link: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/14-juni-2022-kb5014699-os-builds-19042-1766-19043-1766-en-19044-1766-5c81d49d-0b6e-4808-9485-1f54e5d1bb15
Scrol op die pagina een flink stuk naar beneden. Onder Bekende problemen in deze update moet je klikken op de regel 'Klik of tik om de bekende problemen weer te geven'.
Dan nog een stukje naar beneden scrollen en dan lees je:
"Na de installatie van deze update kunnen Windows-apparaten de Wi-Fi-hotspotfunctie mogelijk niet gebruiken. Wanneer u de hotspotfunctie probeert te gebruiken, kan het hostapparaat de verbinding met internet verliezen nadat een cliëntapparaat verbinding heeft gemaakt."
Als voorlopige oplossing wordt gegeven: "Als u het probleem wilt verhelpen en internettoegang op het hostapparaat wilt herstellen, kunt u de Wi-Fi-hotspotfunctie uitschakelen."

En dat laatste had je zelf al ontdekt.
Commentaar van Microsoft op dit probleem: "Next steps: We are presently investigating and will provide an update in an upcoming release."

Voor jou wordt het dus wachten op een nieuwe update van Windows die dit probleem op gaat lossen.


SMF spam blocked by CleanTalk