Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Firefox tabblad gecrasht

Gestart door Nol, maandag 16 november 2020, 19:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

#15
2 vragen komen dan in mij op:
a) was de HDD een MBR of GPT schijf..?
b) Heb je die HDD 1 op 1 gekloond of heb je een schijf-image gemaakt en deze op de SSD gezet..?

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om een schone Win 10 installatie uit te voeren...
Dat klinkt niet leuk en is, vooral met het opnieuw installeren van alle toepassingen etc, een behoorlijk werk maar dan weet je wel zeker dat oude problemen niet de oorzaak kunnen zijn.
Vooral als de oude HDD een update was van een eerdere Windows-versie, bijv. Win7 of 8 / 8.1....

Firefox gewoon verwijderen vanuit Instellingen => Apps of m.b.v. Revo Unistaller.
Ook de gebruikersgegevens verwijderen als dat wordt gevraagd !

Nol

Vraag a weet ik niet maar misschien dat je dat kan zien op de foto
Vraag b is 1 op 1 gekloond

Net wat je schrijft opnieuw installeren is beter maar veel werk en ik heb voor de aanschaf en handleiding om de HDD te klonen dit topic geopend en het is een Crusial 500GB geworden.

Ik wil eerst even kijken of Firefox de boosdoener is door hem opnieuw te installeren en verbeterd dat niet dan moet ik het wel opnieuw installeren.
Vraag is dan wel hoe het gaat met opnieuw activeren van W10 ? Dit was een update vanaf W7 naar W10.
Ik zie wel een product code staan maar dat is dacht ik niet de registratie code die ik moet invullen als ik opnieuw gaat installeren.
Maar eerst nog even firefox opnieuw doen tenzij je een ander advies heb

Reinier

Of een schijf MBR of GPT is kun je zien in een partitie-manager ( Minitool of Aomei bijv. )
Win 10 maakt standaard nl. een GPT indeling aan.
Meer info daarover: https://pcmweb.nl/artikelen/nieuws/mbr-of-gpt-alles-over-efficient-partitioneren/

Nol


Reinier

Hoe vervelend ook, naar mijn mening is en blijft een verse Windows-installatie dé oplossing.
Punt is dat registerbeschadigingen zonder backup niet te herstellen zijn, er zal dus, ondanks alle reparatie pogingen een manco blijven bestaan.

Zoals eerder angegeven kun je een volledige verwijdering van FF proberen ( incl. gebruikersdata ) en daarna opnieuw installeren.
Je hebt een backup van je bladwijzers etc. dus ik zou dat zeker proberen, in 1e instantie zonder ad-ons te installeren.
Mocht dat niet de oplossing zijn, dan toch serieus een nieuwe installatie overwegen.....

Nol

Nog even een update, ik heb er nog niets aan kunnen doen maar inmiddels wel enkele updates van Windows gehad en nadien loopt het goed en volgens mij ook sneller.
Ik laat het even zo en komen de problemen weer terug dan ga ik een nieuwe installatie doen.
Bedankt voor de hulp  :Kicon_good:

Reinier

Firefox heeft intussen ook een paar updates gehad, kan heel goed zijn dat daarmee het probleem opgelost is...
Als dat indd. het geval is scheelt dat je een mooi beetje tijd en moeite.
Laten we het hopen, we horen het wel weer  :Kicon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk