Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Is deze tablet snel

Gestart door hobbygirl, dinsdag 03 november 2020, 22:07:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hobbygirl

Helaas heb ik er zelf niet zoveel verstand van dus daarom vraag ik het hier
Mijn vraag is of deze tablet snel is en ook snel op internet

4K HD Screen 11.6 Inch WiFi Tablet PC 11.6 Inch Ten Core 5G 4G Network Tablet Android 11.0 Arge 2560*1600 IPS Screen Dual SIM Dual Camera Rear 13.0 MP IPS Buletooth Call Phone Tablet (RAM 12GB+ROM 512GB) Tablet-PC Tablette


Gerrit

lijkt mij een chinees........klopt dat?

Reinier

Zou je in het vervolg even willen vermelden dat je deze vraag ook elders hebt gesteld..?
O.a. hier : https://www.nationaalcomputerforum.nl/threads/is-deze-tablet-snel.137712/#post-1158456

Fijn voor de helpers want die kunnen dan ook zien welke reacties je al gehad hebt zodat er niet onnodig tijd verspild wordt...

Krijg het idee dat het om deze tablet bij Wish gaat: https://home.wish.com/product/2021-best-tablet-4k-hd-screen-116-inch-wifi-tablet-pc-116-inch-ten-core-5g-4g-network-tablet-android-110-arge-25601600-ips-screen-dual-sim-dual-camera-rear-130-mp-ips-buletooth-call-phone-tablet-ram-12gbrom-512gb-tablet-pc-tablette-5f87ef8bfdf6a1003b5db67d?hide_login_modal=true&share=web

Gelet op de prijs kan het nooit veel wezen.....
Dat blijkt ook uit de specificaties als je iets verder kijkt dan je neus lang is.
Processor is een Mediatek MTK6797 uit 2016 !!
Bluetooth-versie is 4.1, ook verouderd, we zitten al op v5 en hoger.
Opslag uitbreiding d.m.v. TF kaart, geen micro SD ( hoogst ongebruikelijk ).
Ding ondersteunt tot 4G
CiteerNetherlands
2G capabilities : GSM 900, GSM 1800
3G capabilities : UMTS 900, UMTS 2100
4G capabilities : LTE 800, LTE900, LTE 1800, LTE 2600

WIFI: IEEE 802.11b / g / n transmission protocol ( dus geen WiFi ac ).

Als je van je geld af wilt weet ik nog wel een goed doel  :ohyeah:
Zou m'n vingers er niet aan branden, als je alleen al de prijs vergelijkt met een Samsung tablet met dezelfde scherm specificaties en Android 10 dan weet je genoeg.. :icon_o_O:
https://tweakers.net/tablets/vergelijken/#filter:q1ZKKkrMS_FMKVayijY0MDCL1VEqSExPDc6sSlWyMjUA8ooyk1N9M_OUrICc4oLUZLfMnJLUIqD6aiUjC3NLEF2WmAPUrmRoZmFuoBRbqwOUMDNBkjAyBIvX1gIA


hobbygirl

Heb het nog niet gekocht
maar heb er geen verstand van
Daarom vroeg ik het aan jullie
want heb van hun eenKado bon
Die bijna afloop
Dus daarom vroeg ik het

hobbygirl

Welke zouden jullie mij dan wel aanrader
In die prijs klasse
en weet hoe mensen denken
over wish en ali
Het gaat erom dat hij goed werkt met
Facebook YouTube Netflix verder niet
Want om de kado bon zo weg te doen
Is ook zonder

Reinier


hobbygirl

En buiten die websites
Welke tablet raden jullie mij dan aan wel graag met android
En dat hij snel is
Met Facebook Netflix en YouTube
In prijs klassen tot 300 euro
Want snap echt niet waar ik op moet letten

Reinier

Ligt eraan wat jouw eisen zijn...

Uiteraard is de processor belangrijk, deze maakt het verschil in snelheid, samen met het soort intern geheugen.
Welk schermformaat ?
Welke schermresolutie ?
Hoeveel interne opslag ( dus zonder een event. SD-kaart ) ( Hoe meer opslagruimte hoe duurder )
Moet er 3 / 4G in zitten ( dus met SIM-kaart ).....of is alleen WiFi voldoende..? ( Met 3 / 4G is ook een stuk duurder )
Je kunt op dit moment alleen merk tablets kopen met af fabriek Android 10. De meeste zullen een update naar Android 11 krijgen.

hobbygirl


Reinier

En dus, wat ga je nu doen dan..?

Ik kan je alleen adviseren om iets te kopen met een Qualcom Snapdragon processor omdat voor die cpu vaak meerdere custom roms beschikbaar komen in tegenstelling tot cpu's van Mediatek of Samsung.
Dat betekent dat je na afloop van de support ( meestal 2 jaar ) nog een update kunt installeren waar dat bij Mediatek of Samsung meestal niet aan de orde is.
Ik zou voor een merk gaan ( Samsung o.i.d. ) en dus letten op de processor.
Laat die goedkope Chinese meuk links liggen, garantie-technisch zijn die dingen kansloos en goedkoop = duurkoop.

SMF spam blocked by CleanTalk