Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Matennaaierij noemt men dat...

Gestart door Reinier, vrijdag 31 augustus 2018, 16:07:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

Gemeente mag zonnepanelen meetellen bij WOZ-waarde

De waarde van zonnepanelen op een huis mogen meegerekend worden bij de bepaling van de WOZ-waarde van de woning.
Dat betekent dat zonnepanelen invloed hebben op de hoogte van onder meer de gemeentelijke belastingen en het eigenwoningforfait.
Die worden bepaald aan de hand van de hoogte van de WOZ-waarde.

Je betaalt bij aanschaf al 21% BTW over die panelen, dat is jouw geld en jouw investering en dan plukt de overheid nog eens van je ( d.m.v. de gemeente-belastingen ).
En maar hameren dat mensen meer moeten investeren voor het milieu.
Op deze manier laat je dat wel want je wordt er dubbel voor gestraft.

Typisch de Nederlandse (R)overheid, de bevolking een oor aannaaien door achteraf de spelregels te veranderen, denk aan de bijtelling voor elektrische auto's, de motorrijtuigenbelasting voor hybride auto's, de salderingsregeling voor zonnepanelen etc.
Deze regering is zo door en door corrupt en doortrapt dat ze hun geloofwaardigheid voor mij al tot het einde der tijden verspeeld hebben.

Terwijl de halve EU nu pas overgaat op gas, wat er ruim voldoende is, moeten wij van het gas af omdat Nederland altijd het braafste kind van de plas wil zijn.
Zolang ze in Oost Europa nog steeds hout, kolen en oude autobanden stoken in de winter om het huis te verwarmen laat ik me door deze milieu-maffia niet op kosten jagen,
dan maar een afgedankte LPG-tank in de meterkast als ze het gas komen afsluiten...

Politici: je kunt er niet op bouwen, ze liegen nog harder als Pinokkio ooit deed, zelfs als ze fluiten liegen ze nog  :pukey: :pukey: :icon_mad: :icon_mad:

lucas

#1
We moeten van het gas om Groningen te sparen. Terwijl er genoeg gas is ook zonder winning uit Groningen. Gasloos praat me er niet van dat kan helemaal nog niet opgevangen worden met warmtepompen en zonnepanelen. Hou mijn hart vast want het E-net kan dit helemaal niet trekken.

We mogen dadelijk flink in de buidel tasten voor die flauwekul. Dat van ons is immers een druppel op een gloeiende plaat. In plaats de industrie en grootverbruikers gasloos te maken beginnen we bij de particulier die praktisch niets uitstoot in relatie tot de industrie, de grootverbruikers en de centrales.

Een overgang naar waterstof zou voor ons als particulieren qua ombouw net zoveel kosten als toentertijd de ombouw naar aardgas. Veel goedkoper dus. De gasnetten zijn geschikt voor waterstof er zijn al cv-ketels op waterstof, auto's op waterstof die de accu laden en thuis weer ontladen voor eigen gebruik. Openbaar vervoer op waterstof, Vrachtwagens op waterstof. Waterstof is op te slaan in de zoutholtes en levert geen transportverliezen op zoals Elektriciteit. Het enige probleem is dat het veel energie vergt om het te maken. Wil je dit CO2 neutraal doen dan moet je heel nederland bedekken met zonnepanelen en windmolens. We zullen dus waterstof moeten maken CO2 neutraal van alternatieve energie of panelen plaatsen in de woestijn daar waterstof maken en deze kant weer ophalen. Het probleem is dat het kabinet te veel op de korte termijn denkt om snel resultaat te boeken. Omdat waterstof nog niet helemaal uitontwikkeld is. Dus gaan geen gasleidingen meer leggen. En als waterstof uitontwikkeld is dan moeten we weer opnieuw bij de huizen een gasleiding leggen wat een verspilling. En wie gaat dit ook weer betalen? Juist ja  :icon_mad:

O ja in die LPG tank kun je beter waterstof doen dan sla je gelijk 1 transitie over.

Reinier

#2
Inderdaad, dat is waar de meeste Nederlanders de mist in gaan.
Ze laten zich in de luren leggen door oeverloos geneuzel, gelieg en bedrog van de geitenwollen sokken figuren en milieumaffia maar onder de streep staat er nog steeds BELASTINGBETALER.
Diegenen die dat niet begrijpen moeten eens wakker worden en de grijze massa boven op hun nek aan het werk zetten.

Hetzelfde geneuzel over wie die 600 miljoen extra kosten voor de afschaffing van de dividend-belasting moet gaan betalen..
Nee, niet de burger..
Nou, ammehoela....wie denk je dat de verhoging van de bankenbelasting gaat betalen..?
Natuurlijk, de burger, want de banken berekenen die verhoging 1 op 1 door in de kosten van je betaal-pakket... :yess:

En zo wordt je keer op keer gena*id door dat volk.

Waterstof is DE oplossing, al die promotie m.b.t. accu-auto's ( vol elektrisch of hybride ) is een kansloze missie. :yess: :icon_bad:
Door de, door de (R)overheid veranderde subsidie-regeling zijn alle 1e generatie plugin hybrides naar het buitenland ge-exporteerd, incl. de daarop gegeven subsidie ( lees: door ons betaalde belasting ) omdat de particulier ze niet wilden.
De recycling van de afgedankte accu-pakketten van de huidige accu-auto's gaat de burger straks ook klauwen geld kosten nog afgezien van het feit dat de particulier weinig interesse zal hebben in zo'n auto met een verouderd accu-pakket. :eusa_naughty:

Daarom WATERSTOF, geen uitstoot en de overtollige elektriciteit van de enorme toename van zonnepanelen gebruiken om dat te maken in de dal-uren.
Het netwerk is er reeds, alleen de tankstations moeten er in hoog tempo bij komen want daar ontbreekt het aan.
De (R)overheid zou daar in moeten investeren, het distributie-netwerk helpen opbouwen maar in D.H weet men toch altijd alles beter. :sleep: :sleep:

Waterstof is dé toekomst, daarvan is er oneindig veel beschikbaar alleen moeten de brandstofcel-auto's goedkoper èn gesubsidieerd worden.
Zijn de sleurhut bezitters ook gemotiveerd om zo'n auto te kopen omdat ze die met een accu-auto niet kunnen / mogen trekken.

Maar zolang D.H. de blik heeft gericht op de CO2-afspraken zal dat wel niet gaan gebeuren.. :icon_twisted: :icon_mad:

P.S: Waterstof kan ik hier in de verste verte niet tanken dus ik hou het bij LPG voorlopig, heeft weinig zin om voor een tank waterstof een halve tank diesel te verrijden... :ohyeah:

lucas

#3
Ik bedoel die LPG tank die je thuis wilde gebruiken kun je beter vullen met waterstof. Waterstof CV aanschaffen en klaar ben je. Die pompen komen er aan bij ons komen er ook weer twee bij.

Accu's tja die moeten we wel houden voor de hybride waterstof auto. s'Nachts doen je zonnepanelen het niet. Dan lever je toch mooi met de accu van je hybride waterstof auto? Als die accu opslag nog groter wordt dan zijn er weer grotere mogelijkheden. Las zelfs dat men een groot kantoor heeft gebouwd waar de werknemers met hun hybride auto's de energievoorziening van het kantoor in stand hielden.

Mijn idee is waterstof opslaan in lokale zoutholtes ipv opslag van energie in grote batterijen. Vervolgens decentrale opwekking van elektriciteit aangevuld met overdag zonnepanelen. S'nachts de accu's van hybride waterstofauto's op het net. De windmolens leveren afhankelijk van de wind per etmaal.

Vervolgens grote eb en vloed centrales ter plekke wordt die opgewekte energie omgezet naar waterstof. Dat gaat weer het distributienet in. Om de decentrale opslag aan te vullen. Die decentrale opslag is tevens een buffer voor de winter want dan zijn we meer energie nodig.

Btw ons bedrijf gaat waterstofauto's aanschaffen de kosten van zo'n auto is aanmerkelijk goedkoper dan een Tesla ik meende dat Hyundai komende maanden met een waterstof auto komt meende iets van € 50.000 Die gaat ons bedrijf aanschaffen en er wordt gelijk een waterstof pomp bij het bedrijf geplaatst. Hier kan ik waterstof in Delfzijl of Groningen kopen. Met name daarom ben ik voorstander van een hybride waterstof auto. Door het beperkte aantal pompstations is dit te overbruggen met de accu die opgeladen wordt als er op waterstof gereden wordt.

lucas

#4
En wat dacht je van groene kernenergie zonder afval en CO2 uitstoot? In principe zouden we kunnen beginnen met de ombouw van de huidige centrales naar thorium centrales. Het net ligt daar toch al en legt aardig wat meer zoden aan de dijk qua CO2 reductie dan gasloos bouwen.

Waterstof het nieuwe aardgas.
Waterstof is de ontbrekende schakel in de transitie naar duurzame energie  :icon_good:

Het ontbreekt Den Haag aan de langetermijn visie van nu over 30 jaar. Doe je dat wel dan kom je hier op uit. En nu zouden we al aan de slag kunnen met thorium centrales. En waterstof ontwikkelen zoals hier om schreven. I.p.v gasloos bouwen bij particulieren maar ja, Den Haag kiest voor alternatieven die goedkoper zijn voor de staat. En veel investeringen vraagt van de bevolking.

En wat denk je van de werkgelegenheid die krijgt weer enorme impulsen. Nog maar niet te spreken over het vermarkten van deze nieuwe technologieën. Je moet hier eigenlijk mee voorop lopen. En niet achter de meet aan zoals men nu doet en wachten tot het meer rendabeler wordt.

SMF spam blocked by CleanTalk