Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

G-Drive geen upload meer na herinstall win10

Gestart door Wolfke, woensdag 15 juli 2020, 21:12:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfke

Ik gebruik allang G-drive om bestanden te beveiligingen.
Alles wat ik hierin plaats werd na opstarten van "Backup an Sync" geupload naar mijn G-drive bij Google. Na een herinstall van Win10, dowload en installeer ik terug de Backup and Sync van Google.
Als ik die opstart, moet ik me aanmelden maar dat schijnt niet te lukken. Ik geef mijn emailadres in , klik "Volgende" en dan gebeurt er niets meer.
Er worden dus ook geen nieuwe bestanden van mijn lokale G-Drive geupload.
Iemnad een idee?

Ik heb die Backup and Sync al eens geherinstalleerd.

Wolfke

Niemand een tip?
ik dacht het gevonden te hebben en heb het programma bijgezet in de lijst van apps die de firewall door mogen, maar het lukt niet.
Ik krijg het aanmeldscherm, kan mijn emailadres invullen als eerste stap (van de 3), maar dan vliegt het programma eruit en het icoontje onderaan verdwijnt.
Heel vervelend want daar staan zo'n 2GB aan data op die normaal automatisch gebakuped worden.

Reinier

Welke virusscanner gebruik je..?
Al in de logboeken gekeken welke kritieke foutmeldingen er in staan..?
WhoCrashed al eens gedraaid..?  Zo niet, doen en de uitkomst hier melden d.m.v. kopiëren / plakken.

Wolfke

zal ik doen, ben momenteel op ubuntu bezig.
Ik heb ondertussen verder gekeken en alles is bereikbaar in google.
Heteige wat nietwerkt is dus de synchronisatie tussen mijn G_drive op PC en Mijn Drive bij Google.

Reinier

Neem dit eens door: https://windowsreport.com/google-crash/
Kijk aan de hand van dat artikel of daar iets bij zit wat jouw probleem mogelijk kan oplossen.

Graag ook even de uitslag van bovengenoemde vragen als je zover bent.. :icon_good:

Wolfke

virusscanneer is Windows Defender.
wat moet ik in welke logboek zoeken want ik heb daar geen ervaring mee?
In dat artikel spreken ze altijd over  crashen, maar er crasht niets bij mij: ik kan "gewoon" niet aanmelden vanaf de PC.
Ik gebruik geen Chrome, wel Firefox.

Ik kan wel vanop Firefox (Mijn Drive) bestanden manueel uploaden en dan wordt data uit mijn G_drive geupload.
WIN10 is gisteren pas nieuw geinstalleerd, dus ga ik nit prutsen in het register.



Reinier

In de logboeken gaat het om kritieke fouten ( met een rood uitroepteken ervoor ) in de mappen Systeem en Toepassingen.
Bekijk de bijlage voor duidelijkheid.

Wolfke

Er is idd een application fout van het desbetreffende programma.
Als ik de foute DLL in google bekijk hoort die toe tot Supernova(?!?) mijn spraak- en vergrotingsprogramma!!
Ik heb Supernova gestopt en daarna die Backup and Sync terug gestart en .. er wordt connectie gemaakt. Super.
Nu nog checken of het werkt.
Alvast bedankt voor de tip.

Logboeknaam:   Application
Bron:          Application Error
Datum:         18/07/2020 11:23:58
Gebeurtenis-id:1000
Taakcategorie: (100)
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      DESKTOP-TEIS5ST
Beschrijving:
Naam van toepassing met fout: googledrivesync.exe, versie: 3.50.3166.17, tijdstempel: 0x00000000
Naam van module met fout: dolwinhk.dll, versie: 0.0.0.2313, tijdstempel: 0x5d9c760c
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x000000000001f8c0
Id van proces met fout: 0x1aa0
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d65ce524e631ef
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe
Pad naar module met fout: C:\Program Files (x86)\Dolphin\SnovaReadMag1805\AMD64\dolwinhk.dll
Rapport-id: f82abcd1-7681-4ceb-8bf1-3b4ee63a905d
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Application Error" />
    <EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>100</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2020-07-18T09:23:58.8620963Z" />
    <EventRecordID>1177</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>DESKTOP-TEIS5ST</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>googledrivesync.exe</Data>
    <Data>3.50.3166.17</Data>
    <Data>00000000</Data>
    <Data>dolwinhk.dll</Data>
    <Data>0.0.0.2313</Data>
    <Data>5d9c760c</Data>
    <Data>c0000005</Data>
    <Data>000000000001f8c0</Data>
    <Data>1aa0</Data>
    <Data>01d65ce524e631ef</Data>
    <Data>C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe</Data>
    <Data>C:\Program Files (x86)\Dolphin\SnovaReadMag1805\AMD64\dolwinhk.dll</Data>
    <Data>f82abcd1-7681-4ceb-8bf1-3b4ee63a905d</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
  </EventData>
</Event>

Reinier

Mooi dat je het euvel gevonden hebt....maarja, het moet ook samen kunnen werken, dat deed het voorheen ook, toch..?
Zou kunnen dat er van Supernova een geupdate versie is geïnstalleerd t.o.v. de vorige en dat deze nu een probleem oplevert.
Anders een contact zoeken met de software leverancier of zij hier een oplossing voor hebben of dat het een inmiddels bekend probleem is..?

Wolfke

#9
Het werkt nu samen. Ik he de PC herstart en alles werkt nu normaal. Ik heb de leverancier al een mail gestuurd met de foutcode.

Nu heb ik nog een vraag over die systeembackup.
Even kort, anders start ik een andere item?

Ik heb al 2x een systeeBU gemaakt en zie dat die beiden in dezelfde mappen terechtkomen.
Ik zou graag de oudste versie deleten maar hoe?
Bij instellen van bu zie ik nergens een mogelijkheid om bv. max. 2 versies vast te stellen.... of zie ik niet goed?   :icon_rolleyes:

Reinier

#10
Geen idee waar je die systeembackup mee maakt...?
Overigens wordt hiermee alleen een backup gemaakt van Windows en verwante mappen maar niet van je hele schijf.
In geval er dus iets gebeurd krijg je niet alle data terug, alleen Windows.
Een schijf-image is een betere oplossing, dan heb je alles wat op de schijf staat als backup.
Bij alle programma's kun je zo'n backup ook een naam of volgnummer geven waarbij je dan de oudste kunt verwijderen.

Als je dit niet wilt maar steeds maar 1 enkele backup wilt hebben, maak dan een een systeem backup en daarna een incredimentele backup.
Bij de 2e worden alleen de gewijzigde bestanden aan de backup toegevoegd en loopt je schijf dus veel minder snel vol.

Overigens gebruik ik altijd een extern programma om een schijfimage te maken ( Acronis ), ik maak nooit systeembackups, daar zie ik het nut niet van.
De backup optie van Windows zelf gebruik ik nooit, ook geen ervaring mee.

Wolfke

mijne PC-man heeft me aangeraden om backups van Windows te maken met de eigen windows procedure, herstellen werkt altijd volgens hem.
Wat niet kan gezegd worden van de herstelpunt-procedure in Win10.

Configuratiebeheer/Systeem en Beveiliging/Back-up maken ...  en dan "een systeemkopie maken" maakt een copie waarmee windows kan hersteld worden.

Op mijn C: staat alleen windows en programma's, daar zet ik nooit data bij.

Reinier

Tja, iedereen zijn eigen ervaringen maar die van mij met Microsoft zijn niet best.
Vandaar dus een extern programma...
Ben dus ook benieuwd hoe je Windows dan terug zet als je HDD / SSD stuk gaat en je er een nieuwe schijf in moet zetten..? :icon_rolleyes:

In geval van een schijf-image maakt dat niet uit, je start op van een opstartmedium ( cd of usbstick ) en zet de image terug....binnen 30 - 45 min. een werkende pc terug.

Wolfke

in dezelfde pagina waar de systeemkopie gestart wordt, is de optie om een opstarbare DVD te maken om in jou vb. windows te herstellen en daarna de systeemkopie terug te laden.
Die systeemkopie zou in mijn geval dus het probleem opgelost hebben.

Wel zelf nog niet gebruikt he. ik zal je tip (Acronis) zeker bekijken en ev. implementeren.
Ik heb al voldoende ondervonden dat je tips zeker moeten serieus genomen worden. :yay:  :icon_biggrin1:

Reinier

Acronis betreft wel "betaalde" software overigens....
Als je een goede gratis optie zoekt, Macrium Reflect Free, wordt ook regelmatig ge-update.  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk