Hoofdmenu

Ccleaner geen toegang

Gestart door Wgalien, donderdag 28 mei 2020, 19:00:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wgalien

Hallo. Even een vraag. Windows beveiliging en dan met name  controlled folder acces geen ccleaner geen toegang tot het geheugen. Is dat erg of wat moet ik daarmee doen, ik weet uiteraard niet wat ccleaner in het geheugen doet, moet ik het daarom maar gewoon zo laten?

gr Wim

lucas

Citaat van: Wgalien op maandag 18 mei 2020, 20:04:48
Hallo Reinier. Mbam heb ik gisteren al verwijderd van de pc. Toch had ik tijdens/bij mijn laatste berichtje gisteren geen last meer van dat ( home.deds.nl ) gehad. Nu heb ik schijfopruiming gedaan zoals jij hebt voorgesteld, en ccleaner ( gratis ) gebruikt ( doe ik al een paar jaar ).

CC cleaner heb je zelf geïnstalleerd en gebruik je dus volgens dit bericht.

Windows beveiliging en dan met name  controlled folder acces geen ccleaner geen toegang tot het geheugen. Wanneer krijg je deze melding?

Wgalien

#2
Hallo Lucas.

Ik krijg deze melding in het meldingen scherm helemaal rechtsonderin in de taakbalk, als ccleaner is gebruikt. Ja ik heb ccleaner zelf geinstalleerd (gratis versie) En daarna zie ik dat dus in windows beveiliging via dat tandwieltje.

Reinier

Melding geeft mij de indruk dat je:
a) geen Administrator bent ( dus geen volledige rechten hebt )
b) je bent ingelogd via een gebruikersaccount met beperkte rechten

Als je Ccleaner uitvoert als Administrator ( dus re-muisknop op de  icoon en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren ) krijg je die melding dan ook..?

Wgalien

Hallo Reinier. Ccleaner uitgevoerd als administrator en geen bericht van windows beveiliging over controlled folder acces en ccleaner.

Reinier

De conclusie is dus dat je niet voldoende rechten hebt.
Maak je gebruik van een standaard gebruikers-account ( of heb je meerdere gebruikers-accounts ingesteld )..?
Je kunt ook een screenshot maken van Gebruikersaccounts en als bijlage plaatsen.

Controleren van de rechten van een account: https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html#standaard_of_administratoraccount

Wgalien

#6
Dit heb ik als acount zie bijlage

edit gerrit heb uw plaatje weggehaald ivm dat uw email adres open en bloot stond stuur dit soort afbeeldingen enkel via onze persoonlijk mail PM

Reinier

Loop eerst de instellingen na volgens de uitleg in de link in mijn vorige bericht en laat daarna weten of het probleem is opgelost ?

Wgalien

Ik heb nu volledige toegang en probleem niet meer opgetreden. Weer dank voor jullie hulp en nog fijne pinksterdagen allemaal.

Reinier

Insgelijks, maak er wat moois van en blijf gezond  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk