Hoofdmenu

Lenovo vantage

Gestart door Ericra, donderdag 26 maart 2020, 18:03:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ericra

Goedemiddag, mijn Lenovo laptop wil dat ik Lenovo vantage inschakel/gebruik. Heb ik dat echt nodig? Ook vraagt de laptop nog steeds om mijn Bios te updaten, hij loopt goed dus ik blijf het maar weg klikken omdat ik bang ben om iets verkeerd te doen. Ik heb dat hier al een keer gevraagd, vermeld het alleen omdat het misschien iets met Vantage te maken heeft.

Reinier

Een BIOS update is soms nodig omdat er verbeteringen zijn aangebracht voor systeem-stabiliteit, microcode is toegevoegd ( om lekken binnen de processor te repareren of ondersteuning voor meer processors toe te voegen ).
Ik zou die update gewoon uitvoeren.

Wat dat Lenovo Vantage precies is lees je hier want volgens mij heb je zelf geen idee...?

Ericra

#2
Ik heb uw link gevolgd en gelezen, hartelijk dank daarvoor. Ik zie voor mij geen nut alleen maar complicaties, mijn Bios is van 17/04/2018, vlak voor ik deze laptop gekocht heb. Dus als niets echt noodzakelijk is laat ik alles maar zoals het is. Vanwege de situatie hier in Spanje kan ik geen hulp van buitenaf inroepen mocht er iets verkeerd gaan. Zonder computer de hele dag opgesloten zitten lijkt me niets. Dus liever geen slapende honden wakker maken.

Reinier

Het is ook geen must, die update kan best even wachten zolang je maar beseft dat je systeem mogelijk kwetsbaar is door beveiligingsgaten in het interne van de processor...
Wees dus extra voorzichtig met het openen van links en / of bijlages die je per mail of andere wijze ontvangt  :icon_good:

Ericra

Vanwege onze leeftijd zijn mijn vrouw en ik het meest kwetsbaar op het moment vanwege dat virus maar het is goed te weten dat mijn laptop er niet op elk moment de geest aan geeft. Hartelijk dank voor uw antwoord  :icon_good:

Reinier

Dan kunnen we elkaar ( virtueel ) de hand schudden want ik zit in hetzelfde schuitje.
Buiten de noodzakelijke boodschappen kom ik niet buiten..
Blijf gezond en pas goed op uw beiden  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk