installatie SQL server 2012 als standalone op win 10 Laptop

Gestart door gersta64, donderdag 27 februari 2020, 11:22:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gersta64

Reinier,

Ik heb het register nog eens doorgespit en kom nog een aantal SQL bestanden tegen (zie bijlage)

Echter kan ik deze niet verwijderen.
Kan dit het probleem zijn?

gersta64


Reinier

Je kunt eens een register opschoning doen m.b.v. Ccleaner.?
Firewall heeft er naar mijn mening niks mee te maken, dat is meer ter bescherming tegen binnenkomende verbindingen.
Je installeert intern, binnen je eigen systeem...dan had ik dat probleem ook moeten hebben als dat er iets mee te maken zou hebben, toch..?

Open een opdrachtprompt als Administrator.
Type vervolgens het volgende:  DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth  en druk op [enter]
Dit kan enige tijd duren.
Als dit is afgerond, open nogmaals een opdrachtprompt als Administrator en type vervolgens: sfc /scannow  en druk op [enter]

Laat na deze laatste scan even weten of er nog fouten zijn gevonden en of deze wel / niet gerepareerd konden worden..?

Voer hierna nogmaals handmatig Windows Update uit en herstart de pc daarna.
Vertel het resultaat ?

gersta64

Reinier,

Bovenstaande uitvoeren nadat met Revo alles verwijderd is?

gersta64

Ccleaner gedraaid.
Onderstaande opdrachten uitgevoerd. Bestanden heb ik bijgevoegd maar deze zeggen mij niets.
Hierna handmatig windows update gedaan en 3 updates geïnstalleerd.
Na een restart staan in het register nog dezelfde bestanden.

gersta64

Navraag gedaan bij degene waar ik de cursus wil gaan doen.
Hij adviseerde om de 2014 versie te installeren.
Deze heb ik aan het begin van de avond geïnstalleerd.
Deze startte wel maar eindigde ook met dezelfde foutmeldingen.(zie screenhots)

Hierna heb ik alles weer leeggemaakt en de stappen in bovenstaand bericht uitgevoerd.

Wat nu.....?

Reinier

Het commando sfc /scannow is verkeerd ingevoerd, er staat alleen een spatie tussen sfc en /scannow, niet tussen de / en scannow !

Op dit moment kan ik niet zien waar het fout gaat daarom zou ik graag meer info hebben omtrent de gebruikte hardware.
Wil je het volgende doen?
Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Verder moet je bij gebruik van de registercleaner wel op de knop Problemen oplossen klikken en vervolgens ook kiezen voor backup-bestand maken wat je vervolgens in een map naar keuze kunt opslaan.
Uit de foutmeldingen na installatie krijg ik bijna het idee dat er alleen een management-studio geïnstalleerd wordt en niet de server zelf en dat deze daarom niet gevonden wordt... :icon_rolleyes: :icon_rolleyes:

gersta64


gersta64

Volgens mij laat dit screenshot toch zien dat er een server geïnstalleerd is.

gersta64

Zover ik kan zien is het commando juist ingevoerd achter de prompt

gersta64

Reinier,
Zoals gevraagd onderstaand de link uit "speccy"

http://speccy.piriform.com/results/O6Wa8QtSvqRt7KbcWsZ6zP6

Inderdaad had ik geen backup bestand gemaakt bij het problemen oplossen van het register.

gersta64

Voor de duidelijkheid.

Ik installeer telkens dit bestand van de sql server. (zie bijlage)

Reinier

Sorry voor de wat late reactie maar zat vanmorgen vanaf half 8 tot de klok van 12.00 uur in het UMC Utrecht...

Met dank voor het Speccy rapport....
Ik vraag me af waarom je Bullguard als antivirus draait..?
Windows heeft Defender, dat is optimaal geïntegreerd en is wat prestaties betreft onderdeel van de top 5 van beste AV-programma;s en bovendien gratis.
Het is mij dus niet duidelijk waarom je kiest voor extra systeembelasting in de vorm van Bullguard, maar goed, dat is jouw keuze.

Kijk nog eens goed naar de screenshot van het sfc /scannow commando..?
Ik zie toch duidelijk een spatie tussen sfc en de / maar ook tussen de / en scannow.
Die laatste spatie hoort er niet te zijn, / en scannow worden aan elkaar getypt.
Vandaar dat jouw screen van het "resultaat" van de sfc scan niet een resultaat laat zien maar een overzicht van de beschikbare schakel-opties bij deze opdracht.

In het overzicht zie ik ook dat je OneDrive hebt draaien, Zou dat eens uitzetten want dat is een bekende probleemveroorzaker...

Overigens kun je bij het toevoegen van commentaar of aanpassen van je reactie gewoon de knop Verander gebruiken.
Dat is veel makkelijker en het topic blijft overzichtelijker, nu staan er telkens meerdere reacties met 1,2 of 3 regels tekst...?

gersta64

Wij draaien hier thuis bullguard omdat Defender ons in het verleden al eens verrast heeft voor wat betreft doorlaten van ongewenste zaken.
Omdat ik niet weet of de huidige defender beter is draait hier bullguard.

Ik heb je opmerking verkeerd geïnterpreteerd en nu het juiste commando ingevoerd (zie  bijlage)

Onedrive gebruik ik dagelijks. Toen ik de SQL server op win 10 versie 1803 heeft dat nooit problemen opgeleverd.
Is het de bedoeling om dit programma dan enkel gedurende de installatie uit te zetten?

Excuus hiervoor. Kun je me aangeven waar ik de knop "verander" kan vinden?

John

Citaat van: gersta64 op woensdag 04 maart 2020, 18:43:40

Excuus hiervoor. Kun je me aangeven waar ik de knop "verander" kan vinden?
Als je je bericht geplaatst hebt, zie je rechts in dat berichtvenster 4 mogelijkheden, 1 daarvan is verander, waarbij je je bericht kan aanpassen :yess: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

SMF spam blocked by CleanTalk