Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

problemen na re-instalatie windows 7

Gestart door krabbetje, dinsdag 16 januari 2018, 23:19:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

krabbetje

vandaag windows 7 opnieuw geinstalleerd (kreeg zoveel foutmeldingen dat het me het beste leek om alles opnieuw te installeren)
nadat windows geinstalleerd was wilde ik de drivers installeren maar zodra ik de driver van de usb poorten installeer werkt er geen een usb poort meer, ook werkt de ps/2 muis niet meer, het toetsenbord werkt wel dus met behulp daarvan systeemherstel gedaan en terug gezet naar de tijd voordat ik de driver installeerde toen werkte de usb poort weer. ook heb ik een nieuwe vga kabel erop gezet omdat de andere al oud was en scheuren begon te vertonen maar nu is het beeld heel wazig geworden, instellingen van het beeldscherm zijn nooit verandert, is gekomen nadat de kabel was vervangen en windows eropnieuw op is gezet, ik heb windows al vaker opnieuw geinstalleerd maar nooit problemen ondervonden
ook werkt mijn intel driver updater niet meer

toen windows geinstalleerd was stond er bij: configuratiescherm---beeldscherm---resolutie aanpassen---beeldscherm.  dat het beeldscherm een vga scherm was, maar zodra ik de driver installeer dan word het verandert naar:  1.PKB VIS220WS


het gaat om een pc met een: gigabyte GA-B85M-HD3 rev 1.x
windows 7 ultimate 64bit


iemand een idee hoe ik al deze problemen op kan lossen?

Reinier

Een paar vragen om mee te beginnen:
welke drivers betreft het en waar heb je die vandaan ( van de support-cd van het moederbord of van de support-site van Gigabyte ) ..?
De support-cd kun je maar beter snel vergeten, wat daarop staat is hopeloos verouderd. Het beste is de meest actuele drivers te downloaden van bovengelinkte support-site.

Je monitor wordt na driver-installatie herkend als zijnde een Packard Bell 22" 220WDV Widescreen LCD Monitor, deze dus....
Klopt dat..?
Welke videokaart zit er in het systeem..?
Beter nog, zet eens een Speccy-link naar het hardware-overzicht in je volgende bericht..?

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:

Citeer
Speccy-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

krabbetje

#2
het gaat om dit beeldscherm: https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=fr&u=http://www.priceminister.com/offer/buy/514214590/packard-bell-viseo-220ws-ecran-22.html&prev=search

de drivers download ik altijd van de site van het moederbord omdat ik weet dat de drivers op de cd niet altijd actueel zijn

http://speccy.piriform.com/results/wa0kjOUGAhgwleStbLIRRMW

het gaat voornamelijk om de usb drivers. zodra ik die installeer werken alle usb poorten niet meer zowel aan de voorkant als aan de achterkant.

Reinier

#3
Monitor mag dan een ander model zijn, hij wordt wel juist geïndentificeerd dus dat is in orde.
Hoe dan ook is dat niet de oorzaak van je probleem.

Er is een nieuwe BIOS voor je bord, v F12 met nieuwe microcode, je draait nu v F10.

Het valt mij trouwens op dat je erg veel "zooi" hebt meedraaien hoewel je praat over een nieuwe installatie..
Onder "zooi" versta ik dan µtorrent, Stomstom My drive, Cloud Station Server van Gigabyte etc.

Persoonlijk vind ik het niet slim om allerlei randprogramma's en 3rd party software te gaan installeren voor je weet of alles goed werkt en het systeem stabiel is.
Zelf heb ik ook een Gigabyte moederbord maar het 1e wat ik eraf getrapt heb is dat App-centre van Gigabyte...dat veroorzaakte bij mij veel problemen, daarbij was het een hoop troep die ik toch niet gebruikte.

Als je praat over de usb-driver neem ik aan dat je die voor usb 3 bedoeld..?
Probeer dan deze eens, die is recenter als degene op de Gigabyte site...

krabbetje

#4
utorrent gebruik ik om te downloaden en tomtom om mijn navi te updaten.

de usb drivers die je via de link stuurde wilde ik installeren maar dan krijg ik de melding dat de drivers die geinstalleerd zijn resenter zijn dan de drivers van de link.

de bios is inmiddels geupdate, maar als ik de usb3 drivers opnieuw installeer dan werken alle usb poorten niet meer zelfs niet na een bios update

krabbetje

de usb drivers heb ik eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd en nu werkt het.

alleen het beeldscherm is nog steeds wazig  ???

Reinier

#6
Hang die oude kabel er weer eens aan die je voorheen gebruikte..?

Probeer anders deze driver voor de geïntegreerde grafische kaart van de processor.., is de meest recente, van 6-11-2017.

krabbetje

de oude kabel is vanmorgen met de vuilniswagen mee gegaan dus die kan ik niet meer proberen.

ik heb alle 4 de drivers geprobeerd maar bij 3 drivers krijg ik de melding: deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de instalatie van de software

en bij 1 driver de melding: dit installatiepakket wordt niet ondersteund door dit processortype

Reinier


krabbetje

de driver uit je laatste bericht is wel gelukt om te installeren alleen is het beeld nog waziger geworden, alle letters en cijfers zie ik nu 4 keer

Reinier

Ik zou om te beginnen eerst alle huidige drivers verwijderen, ook wat er is achter gebleven.
Gebruik daarvoor Display Driver Uninstaller...Volg deaanwijzingen van het programma ( normaal gesproken verwijder je display-driver in "Veilige modus") , herstart de pc en installeer daarna die laatste driver opnieuw.
Controleer daarna de instelmogelijkheden van de monitor en pas deze desnoods aan op de hoogst mogelijke resolutie.

krabbetje

de drivers heb ik er met dat programma afgegooid en erop nieuw op gezet maar had niks geholpen, dus heb de kabel eraf gehaald terug naar de winkel gebracht en omgerolen voor een andere en nu is het beeld wel goed, dus het heeft al die tijd aan de kabel gelegen.

iig hartelijk bedankt voor alle hulp.


hier kan een slot op

Reinier

Tja, kan niet veel anders zijn geweest dan goedkope chinese bagger-kwaliteit......van dat 10 voor € 25 en 50 voor € 30...
Fijn dat het nu is opgelost, veel plezier ermee weer  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk