MBAM geeft sinds vandaag vreemde meldingen (?)

Gestart door moho-ad, maandag 10 februari 2020, 19:52:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

moho-ad

Hallo allemaal, ik gebruik sinds een paar jaar de gebruikersnaam Moho-Ad en ik kan als eerste verzekeren dat ik geen spam bot ben. Maar goed, had eerder een gebruikersnaam, maar ben daar mogelijk het wachtwoord van vergeten.

Het probleem, als het een probleem te noemen is, is dat sinds vanavond MBAM vreemde meldingen geeft. De meldingen die ik binnenkrijg zijn van een uitgaande verbinding en MBAM geeft aan dat het iets met phishing te maken kan hebben.

Het IP adres dat geblokkeerd wordt is: 40.90.137.124
Binnenkomende poort waar het geblokkeerd wordt: 55750

Heb al een keertje met Hitmanpro gescand. Maar ik weet niet wat exact de doorgaande meldingen kan geven.
Kan het een valse positieve melding zijn?
Heb MBAM in combinatie met Avast. Kan het zijn dat het aan Avast ligt?

In ieder geval dank voor de geboden hulp, mocht het nodig zijn.

alex


Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

porrelaar

Dat is een false positive (vals alarm) van Malwarebytes. Neem dit topic even door: https://forums.malwarebytes.com/topic/256558-malwarebytes-blocking-outgoing-svchost-google-chrome-due-to-phishing/

Het probleem hoort nu opgelost te zijn door Malwarebytes. Zorg ervoor dat je Malwarebytes volledig hebt bijgewerkt.

moho-ad

Okay, dankjewel. Tja, de meldingen bleven maar komen. In ieder geval dankjewel voor de hulp.

SMF spam blocked by CleanTalk