Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Intel® Dual Band Wireless-AC 3168

Gestart door josbe, zaterdag 02 maart 2019, 09:10:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrit

in de bios=> opstarten staat de usb dan op enabeld = aan , disabeld= uit
als u klaar bent F10 save

josbe

waar zou ik dit moeten kunnen zien in de bios?

want ik zie nergens deze optie voor mijn usb

Gerrit

stop de stick eens in de andere pc start die wel op?
zou kunnen dat u de stick de bestanden niet goed heeft gedaan

Reinier

#18
Als je de usbstick hebt gemaakt m.b.v, het hulpprogramma op deze pagina en je hebt gekozen voor usb flash station èn "opstartmedia voor een andere pc", dan moet het goed zijn.

Er zit een wezenlijk verschil tussen het "opstart-menu" en de instellingen voor opstart-volgorde in de BIOS.
Een opstartmenu ( F 12 in de meeste gevallen ) ziet er ongeveer zó uit:



Zoals je ziet wordt in dit menu van de beschikbare hardware ook de naam genoemd zoals Gerrit reeds aangaf.
In dit geval hoef je niets op te slaan, alleen een keuze maken en [ enter ] drukken.

De opstart volgorde in de BIOS ziet er ongeveer zó uit:



Als je in de BIOS instellingen veranderd ( voor opstarten in dit geval ) moet je deze nadien altijd opslaan via F10 Save & exit, anders veranderd er niks.

De exacte weergave hangt o.a. af van de producent van de BIOS ( Ami, Award, Phoenix ).....

Je sluit de usbstick aan en drukt op F12 om het opstart-menu te tonen, met de pijltjes-toetsen scrol je naar de usbstick ( removable devices / usb devices ) en druk op [ enter ].

Setup ofwel de BIOS open je in de meeste gevallen door een paar keer op de [ Delete ] toets of F2 te drukken direct na het aanzetten.

Dus je kiest het 1 of het ander, ik zou voor het opstart-menu kiezen want dan hoef je daarna in de BIOS geen instellingen meet terug te zetten.  :icon_good:

josbe

 :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Heren alle twee super bedankt voor jullie hulp!
Hij werkt weer, ik heb vannacht systeemherstel gewoon laten lopen.
Vanmorgen was dit toch gelukt en kon ik de laptop weer opstarten.

Helaas is het probleem van de verbinding er nog altijd, maar hopelijk kan ik dit nu ook oplossen.
Zet systeemherstel Drivers niet terug?

Nogmaals bedankt! :bedankt:

Reinier

#20
CiteerZet systeemherstel Drivers niet terug?

Jawel, maar je had  de ge-update driver ( die volgens jou niet naar behoren werkte ) er opstaan dus de kans is groot dat die is terug gezet vanaf het laatste herstel-punt.

Ik zou mijn eerdere bericht ( bericht # 2 op pagina 1 ) nog eens teruglezen en 1 van beide handelswijzen proberen om de oude driver terug te zetten.
Succes daarmee  :icon_good:

josbe

Hallo,

Sorry voor mijn late reactie.(prive kwam er van alles tussen)

Op een of andere manier ziet hij de oude software niet meer.
Daar naast als ik apparaatbeheer in netwerkadapters Wireless-AC 3168 + sturingsprogramma verwijder.
Start hij als nog weer op zonder dat ik zelf een driver heb geinstaleerd.
Ook heb ik de driver handmatig verwijderd, maar ook dan blijft hij werken.

Ik snap er niks meer van.

Reinier

Als Windows opnieuw opstart nadat je een stuurprogramma hebt verwijderd wordt er tijdens het opstarten weer een ( standaard ) driver geïnstalleerd......
Win 10 heeft vanuit de installatie-bestanden duizenden stuurprogramma's aan boord.
Als je wilt voorkomen dat stuurprogramma's van derden ( denk aan je WiFi-adapter, videokaart etc ) automatisch worden bijgewerkt door Windows Update, dan moet je in Windows Update bij "geavanceerde instellingen" een instelling aanpassen.
Hoe je dat doet vindt je o.a. hier.

Windows maakt ook backups op je HDD van alle updates die binnenkomen dus met enige regelmaat "Schijfopruiming" draaien is ook aan te raden.
Daarbij heb je ook de optie om systeembestanden en deze backups te verwijderen.. :icon_good:

josbe

Hallo Renier,

Bedankt maar weer.

Bedoel je dat ik bij het opschonen"windows update" moet aanvinken.
Of bedoel je" Tijdelijke  windows-instalatiebestanden.

Sorry ik ben wat voorzichtig geworden naar mijn vorige domme actie :redface:


Reinier

Inderdaad, "windows update" opschonen aanvinken...daarmee verwijder je de backups die Windows maakt van alle updates tijdens het installeren er van.
De " Tijdelijke  windows-installatiebestanden" zijn de "uitgepakte" updates omdat de updates veelal als gecomprimeerd archief binnen komen.
Beide kun je, nadat de updates zijn geïnstalleerd, verwijderen.  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk