Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Printer niet actief na update windows

Gestart door Ewout, zondag 27 mei 2018, 00:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout

Hoi,

Na de recente update van Windows 10 kan ik ineens niet meer printen.
De printer stond als "niet actief" of zoiets (was een andere term geloof ik)

Heb hem verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Daarna gaf windows aan
"status kan niet worden weergegeven" en verdwijnt dan weer uit de rij met apparaten.

Nu kan Windows hem geheel niet meer vinden.

Heeft iemand een idee?

Het is een Canon MG5700 serie (MG5750) en is via de Wifi verbonden met de laptop

Reinier

Kun je eens vertellen "hoe" je de printer opnieuw geïnstalleerd hebt, dus stap voor stap..?
Dit om verwarring te voorkomen..

Ewout

Via:
- instellingen (startmenu)
- apparaten
- printers en scanners
- printer in de lijst geopend
- Printer geselecteerd
- knop "verwijderen" en bevestigen op vraag "wilt u verwijderen"
- laptop opnieuw opgestart
- via zelfde route naar printers en scanners
- nieuwe printer toevoegen

Reinier

en het printer-programma zelf..?
Deze dus....?
Zou het eens daarmee proberen, installatie uitvoeren voor "netwerk-printer"....

Ewout

#4
Did the trick!
Dank je  :bedankt:

Heb je ook een idee he het dan komt dat na de update windows de printer niet meer kan vinden?

Reinier

Ik heb hier zelf na de April-upgrade ook problemen ondervonden op software-gebied, bij mij waren er 2 programma's die ineens in "demo"-mode draaiden en opnieuw geactiveerd moesten worden.
Dus het zou mij niet verbazen dat die upgrade daar schuld aan is inderdaad..

In elk geval fijn te horen dat het is opgelost.
Wens je er dus weer veel plezier mee en een fijne avond nog. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk