Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Waar op letten bij readyboost 2.0 usb stick ?

Gestart door GW, woensdag 24 oktober 2018, 03:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GW

Heb hier één die +/- 18 lees en 3 nog wat schrijf doet.  Zie dat beetje goeie sticks ook schrijven met snelheid over de 20 mbs (dat de eenheid ??).  Of iemand een idee heeft of het er veel toe doet.  Of dat ook hier de acces timings misschien meer uitmaken , en lees en schrijf snelheid misschien in verhouding mee vallen.   
Usb is 6keer trager dan hdd en toch is ready boost op die usb sneller dan virtueel geheugen op hdd, dus met mijn denken ben ik dan gouw op het verkeerde been  (hockey been voetbal been, afkluifbeen). Alvast misschien bedankt.

Reinier

De ins en outs van usbsicks en waar je op moet letten: https://www.ct.nl/reviews/snelle-usb-sticks-opslag/17538/

CiteerWat heb je aan "readyboost"?

Microsoft heeft bij de introductie van Windows Vista de "readyboost" technologie geïntroduceerd. Met deze techniek zouden wat langzamere computers door middel van een usb geheugenstick, sneller functioneren. De snelheidsverbetering was over het algemeen minimaal en soms vertraagde hij zelfs. Daarom is deze techniek niet populair geworden. Ook Windows 7 ondersteund de readyboost technologie. Iedere, wat snellere geheugenstick kan voor readyboost worden ingezet. De geheugenstick is bij readyboost niet speciaal, alleen zet Windows er bestanden op waardoor de computer sneller zou functioneren.
Onder de streep schiet je er dus weinig tot niets mee op in een huis-, tuin- en keukensituatie met idem gebruik.

In zeer uitzonderlijke gevallen zou het iets kunnen opleveren : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1641392

GW

#2
Dan moet ik mijn waarneming eens gaan laten nakijken.

Ps Las dit artikel  gisteren.

Ps Bij mij al duidelijk sneller,  en met usb sticks met trage write speed (maar weet niet of dat er veel toe doet). Eerst één er in 12,50 gig ongeveer toegewezen,en problemen waren opgelost leek het, vreemd genoeg soms volledige vastloper, nog zo'n stick er in, en gaat nu, iig stuk langer al, nog goed. ..... even afkloppen. ................... tralalalala.

SMF spam blocked by CleanTalk