Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Voltage

Gestart door Skinnygun, zondag 25 maart 2018, 16:07:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Skinnygun

Beste ik heb af en toe problemen dat mijn pc aan/uit aan/uit gaat, dus niet te starten is. Ik vroeg me af of mijn voeding nog goed was. Zie bijlage

Reinier

Helaas hebben we niet veel aan de bijlages.
actuele voedingsspanningen van de 3,3V, 5V en 12V rails lees je bij voorkeur uit in de BIOS / UEFI van het moederbord.
Probleem is echter dat die waardes niet altijd alles zeggen want de voeding is op dat moment niet belast.

Daarom graag merk, type en het vermogen ( in Watt ) van je voeding vermelden..?
Graag ook even een Speccy-link naar het hardware-overzicht van je pc plaatsen, dat met deze link werkt als volgt:

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Speccy-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Daarnaast graag info wanneer zich dit uitschakelen voor doet, tijdens niks doen ( idle ) , browsen, gamen, willekeurig...??

Skinnygun

Beste ik kan hem momenteel niet starten :( Dus kan de gevraagde gegevens niet geven

Reinier

Duidelijk...
Doet hij helemaal niks , je hoort geen piepje(s) ofzo..?
Ventilatoren gaan ook niet aan, of maar een paar tellen..?

Skinnygun

Je hoort hem starten dan weer uit en dan probeert hij weer te starten enz...... de opstart duurt maar met moeite 3 sec

Reinier

Probeer nog eens te starten en druk onmiddelijk na het aanzetten een paar keer achter elkaar op de [Delete]  of de F2 toets...
Daarmee zou het BIOS / UEFI-scherm moeten openen...
Lukt dat wel..?

Skinnygun

Zelfs dat lukt niet. Ik heb ondertussen nieuwe voeding besteld hopelijk lost dit het probleem op

Reinier

Als Fastboot ingeschakeld is in de BIOS / UEFI kan het inderdaad voor komen dat je er niet in komt......
We wachten even af wat de nieuwe voeding oplevert..
Fijne dagen gewenst. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk