Hoofdmenu

lezen email

Gestart door dreameye, vrijdag 29 december 2017, 20:39:05

Vorige topic - Volgende topic

dreameye

Hallo  :Kicon_twisted:

Ik wil vragen of iemand een oplossing voor mijn probleempje heeft.
Zodra de inbox op mijn laptop geopend word, worden meteen alle mails op mijn gsm
als gelezen gemarkeerd waardoor ik dus vaak mailtjes mis omdat ik zelf mijn
mail meer via mijn gsm lees dan via mijn laptop maar aangezien we met meerdere
gezinsleden de mail op mijn laptop hebben ontkom ik er niet aan dat mijn inbox
wel eens geopend word  :Kicon_rolleyes:

alvast heel erg bedankt.

Groetjes Jannie

Reinier

Windows-versie..?
Welk email-programma wordt er gebruikt..?

Gerrit

als u gmail heeft kunt u gewoon online inloggen met uw account en daar staat alles er nog vrolijk bij .
Behalve natuurlijk veel te duur voor rotzooi phones ja die met die I ervoor hetgeen betekend idioot  :KBeerChug:

dreameye

windows 10 met windows live mail en ja ik heb een iphone  :Kyay:

Reinier

Je bent er toch wel van op de hoogte dat de ondersteuning voor Windows Live Mail is beƫindigd..?
Hetgeen betekent dat er geen beveiligings-updates en fixes meer voor worden uitgegeven..?

Voor alle duidelijkheid: Windows Live Mail = niet hetzelfde als de app Mail die standaard in Win 10 zit !
Wil je een goed en gratis email-programma met dezelfde functionaliteit als Win Live Mail, kijk dan eens naar Thunderbird  :Kicon_twisted:

Hier lees je hoe je het "als gelezen markeren" uitzet in Win Live Mail.

dreameye

Hoi Reinier,

Heel erg bedankt voor je antwoord maar het is geen antwoord op mijn vraag  :Kicon_o_O:
Mijn mail op mijn pc blijft ongelezen totdat ik ze zelf daadwerkelijk open en lees maar mijn probleem is
dat zodra ik mijn inbox op de laptop open dat zonder dat ik de mail open en lees alle mailtjes op mijn
gsm als gelezen staan. Verder heb ik een prima virusscanner op mijn laptop om ongewenste mail tegen te houden  :Kicon_good:

Groetjes Jannie

Reinier

Een virusscanner is geen garantie dat je geen besmetting oploopt als een mail gebruik maakt van een kwetsbaarheid in je mail-programma, laat dat duidelijk zijn.
Per  slot van rekening is de mail dan al door je mail-programma naar je pc gedownload.
Als je troep echt buiten de deur wilt houden, kijk dan eens naar bijv. Mailwasher Pro.
Daarmee kijk je op de server welke mail er is en wat je niet vertrouwd kun je dus al op de mail-server verwijderen, op die manier wordt het dus ook niet naar je pc gedownload.  :Kicon_good:

Gebruik je op beide ( pc en smartphone ) dezelfde instellingen voor je mail, dus POP3 of IMAP ..?
Zelf gebruik ik overal IMAP, zowel op de pc als smartphone en ik heb geen laast van dit fenomeen...bij mij blijft de mail van Gmail ongelezen op de smartphone , zelfs als ik deze op de pc bekijk..

dreameye

Hoi Reinier,

Het probleem heb ik inmiddels opgelost, ik heb mijn email verwijderd van mijn iphone
en opnieuw erop gezet en het probleem is raar maar waar opgelost.
Ik denk dat ik bij de 1e x instellen outlook gekozen heb op mijn iphone ipv anders wat
ik nu gekozen heb. verder zou ik anders niet weten wat het probleem geweest moet zijn.
Ik had er namelijk 2 emailadressen in staan die ik ook op mijn laptop heb staan en bij de ene
deed hij het wel en bij de andere niet bleek later dus vandaar dat ik hem geprobeerd heb er opnieuw op
te zetten en dat heeft geholpen  :Kyay:
toch heel erg bedankt voor de hulp en zal voor de email je link raadplegen  :Kicon_wink:

Groetjes, Jannie  :Kbiggrin1:

dreameye

ohooo zie nu pas dat ik in het 1e bericht een zeer onpasselijke smiley gebruikt heb  :Kspit:
mijn excuus daarvoor, was niet de bedoeling  :Kicon_rolleyes:

groetjes Jannie

Reinier

Geen probleem hoor wat die smiley aangaat, ik stoor me daar niet aan.
Tja, met een combinatie van Windows en Apple is het soms niet altijd even simpel, 2 verschillende besturingssystemen en een andere manier van instellen...
Maar mooi dat je het opgelost hebt... :Kicon_good:
Een goede jaarwisseling gewenst en een geweldig en gezond 2018  :KBeerChug: :KBeerChug:

SMF spam blocked by CleanTalk