Advertenties via messenger

Gestart door Marike, maandag 11 september 2023, 22:19:05

Vorige topic - Volgende topic

Marike

Hallo,

Ik heb een vraag die ik niet met Google kan vinden.
Althans ik weet niet welke zin ik in moet typen.
Maar goed het gaat om het volgende:

Als je in messenger van Facebook zit te kletsen over hondenbrokken of piano's of...
En je gebruikt een @ in het gesprek, is het dan mogelijk dat robots in messenger dit meekrijgen en je de volgende dag dan allemaal reclame krijgt te zien over piano's en hondenbrokken?
Of is dit alleen zo als je op Facebook en/of Google naar piano's en hondenbrokken of printers of whatever zoekt.
"lezen" die bots mee in messenger?

Ik weet nu wel dat je een knop in messengerberichten kunt aanzetten (werkt niet met oude berichten)om het  end-to-end te versleutelen.

Jurjen

Als je er naar zoekt via bv google. dan krijg je inderdaad overal advertenties hierover.
het gaat niet via messenger dat ze die uitlezen om advertenties te kunnen laten zien.

Gaat dus echt voornamelijk wat je zoekt in browsers.
Welkom bij het internet  :schater:

Marike

Ik had al zo'n vermoeden.
Iemand reageerde nogal heftig op mijn gebruik van @ in een groepschat.
En ik ga dan navraag doen voor de zekerheid.
En zonder goede onderbouwing ga ik geen discussie aan over dingen waar ik nauwelijks verstand van heb.
Dus bedankt voor het antwoord!

Jurjen

Oh, lekker laten gaan Marike!
Gelukkig mogen ze niet zomaar elk bericht uitlezen, en heeft het internet soms toch nog wat privacy.

Graag gedaan!  :bakkie:

Marike

Hoe zit het in Hongarije?
Zij zegt dus dat het daar anders werkt en ze heeft het aan een vriend gevraagd die universiteit ofzo in computerkunde heeft gedaan. In ieder geval iemand die er ook verstand van zou hebben. Elk land is anders zegt ze en bij ons kunnen robots wel meekijken in messenger om daarna reclames te sturen.

Er moet een andere reden zijn dat ze reclame uit Nederland op haar computer in Hongarije heeft gekregen. 

Ik vind het maar gek...

Marike

Facebook (Messenger) leest mee!

Het is belangrijk om te weten dat Facebook gegevens over zijn gebruikers verzamelt. En ja, dat betekent ook dat Facebook kan 'meelezen' met je chatgesprekken. Terwijl je berichten op WhatsApp automatisch versleuteld worden (zodat enkel jij en de ontvanger ze kunnen lezen), is dat bij Facebook niet het geval. Daarvoor moet je zelf een 'geheim gesprek' met iemand starten. Enkel dan ben je 100% zeker dat niemand anders ooit kan meelezen. Ook Facebook niet!
En wat met reclame?

Facebook Messenger bevat reclame. Je kan advertenties zien in het overzicht van je gesprekken of je kan reclame krijgen in de vorm van een chatberichtje. Ook tussen je stories of verhalen kan je advertenties tegenkomen. Het is belangrijk dat je kind kritisch leert kijken naar reclame: met deze tips kan je hem of haar daarbij helpen. Via medianest.be

Zou het komen dat ik AddBlocker heb geïnstalleerd dat ik nooit reclames in messenger krijg???

Marike

Bedankt maar niet echt het antwoord op mijn vraag. Ik heb nooit last van spam of reclame in messenger.
Het gaat om bots of die mee kunnen "lezen" in Hongarije, in Nederland en dat je dan de volgende dag gericht reclame krijgt.  Zoals dat ook gebeurt in Google.

Gerrit

helaas ja je krijgt dan Hongaarse reclame niet te begrijpen maar toch kwestie van toch alle koekjes verwijderen kost je anders behoorlijk veel snelheid terwijl het koekje van Nederland is.
het is gewoon simpel is het hier bagger dan is dat in de rest van de wereld ook

SMF spam blocked by CleanTalk