Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Scherm valt uit - bevriest tijdelijk.

Gestart door MichaelStam, zaterdag 22 februari 2020, 14:49:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichaelStam

Je zal het niet geloven maar ik heb hem weer aan de praat. Ik had alles losgehaald wat er maar los te halen viel in de PC en deze vervolgens weer stukje voor stukje aangesloten. Het resultaat, hij startte weer op en na een waarschuwing dat Windows verkeerd was afgesloten en opnieuw opgestart moest worden werkte alles weer. Sterker nog, het probleem met de videokaart (lijkt) ook opgelost, hij is tot nu toe niet meer uitgevallen. Meteen maar de nodige harde schijven ontkoppeld en Norton verwijderd. Nu toch maar eens gaan kijken om het ouwe trouwe beestje te vervangen om meer problemen in de toekomst te voorkomen.

Ik ben voor nu weer een gelukkig mens. Hartelijk dank en hulde voor de hulp, in het bijzonder Reinier.  :respect:  Ik heb er weer veel geleerd en weet voor de toekomst waar ik de hulptroepen moet zoeken.  :biggrin1: 

Hieronder nog het laatste Speccy overzicht.

http://speccy.piriform.com/results/HGkqxKNXdpyZAJV23Tzit3v 

Reinier

#31
Wat je gedaan hebt wordt onder de pc-boeren re-seaten genoemd. Connectoren losmaken en vervolgens opnieuw aansluiten.

Dat wil in sommige gevallen inderdaad helpen, alle contacten corroderen na verloop van tijd.
Ik doe dat zelf zelden, wel gaat de pc hier 2x per jaar de schuur in waar ik met een hobby-compressor alle stof eruit blaas.
Dat het video-probleem hierdoor weg lijkt te zijn verbaast mij behoorlijk maar de wonderen zijn de wereld blijkbaar nog niet uit dus fingers crossed dat het zo blijft.

Mocht je op zoek gaan voor een nieuw systeem dan hebben we hier in het forum een aparte sectie waar je om advies kunt vragen of jouw samenstelling kunt voorleggen ter beoordeling.

Het laatste hardware overzicht ziet er keurig uit, ik heb geen dingen gezien die aandacht vereisen.
Mijn mening: deze blijft nog wel een tijdje werken, je moet mogelijk een keer de 3V lithium knoopcel op het moederbord vervangen als je problemen krijgt met datum en tijd of I/O foutmeldingen.
Verder zou ik me de komende tijd geen zorgen maken.

Veel plezier ermee weer en graag gedaan  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk