Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

vreemd vertekend beeld weergegeven

Gestart door SDP1979!, donderdag 07 april 2022, 01:43:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SDP1979!

Ik kan de hdr balans nergens aanpassen ook kan ik echt nergens vinden waar ik de bitrate kan veranderen die staat op 8 bits maar dat zou toch veel hoger moeten zijn/kunnen? Dat blijf ik niet begrijpen eigenlijk...

Jurjen

bittrate kun je aanpassen bij je nvidia instellingen.
HDR moet je aanzetten op je pc.

als je mijn afbeelding ziet, daar kun je dat ook aanzetten, en kun je het balans bepalen.
als je op die balk klikt kun je die schuiven, en kun je daarna soort brightness aanpassen.

zoals ik al eerder uitlegde, 8 bits is standaard.. en ik geloof niet dat jij het verschil gaat zien met 10 bits.
dus laat dat gedeelte los.
wil jij persee 10 bit scherm,(wat onnodig is) kijk dan naar een monitor om op te gamen.  :yess:

Daarnaast, als jij minecraft of wat speelt is die tv prima.
speel je shooters, of games met veel actie (kort gezegd), dan is die tv drama.
Tenzij je 1080p op 120 hz gaat spelen, als dat mogelijk is met die tv, maar waarom koop je dan een uhd scherm?

Kortom, er zijn veel vragen omtrek gamen op tv, bitrate, Hertz, fps, ect..
die wij niet weten van je, en wat je uberhaupt wil doen.  :abra_cadabra:

Maar dat is denk ik beetje off topic  :respect:





SDP1979!

Ik heb de monitor inmiddels geretourneerd. Ik zit nu naar een beeldscherm van 50 inch te kijken maar daar is het eigenlijk precies hetzelfde. Ik kan in de Nvidia instellingen niet vinden waar ik die 8-bits kan veranderen. Weet je, jij hebt ongelooflijk je best gedaan om me te helpen maar ik ben bang dat ik er gewoon niet uit ga komen. Ik blijf gewoon niet begrijpen wat er ineens veranderd is. Ik heb Windows zelf er ook al een keer opnieuw opgezet om ook dat uit te sluiten maar dat is het ook niet. Ik weet het gewoon niet meer. Ik wil je in elk geval ontzettend bedanken dat je me hebt proberen te helpen en dat je mee hebt gedacht.

Jurjen

Die afbeelding is en blijft zo, welke tv/monitor je ook aansluit.
Ook windows opnieuw installeren is niet de oplossing, omdat alles goed staat, zoals ik al eerder zei. dat heb ik namelijk ook niet als oplossing genoemd.  :schater:
Tip van de dag: laat dat bits verhaal achter je  :bedankt:

Mocht je verder tegen problemen aanlopen, horen wij dat graag!
en proberen we je natuurlijk zo goed mogelijk te helpen!  :respect:  :BeerChug:

SDP1979!

Nogmaals bedankt Jurjen Ik zal ongetwijfeld wel weer eens een vraag hebben. Je hebt me in elk geval weer heel wat geleerd. Dankjewel.

SDP1979!

Betekent dit eventueel ook nog iets? Kun jij dit ontcijferen?

SDP1979!


Jurjen

Kleurformaat moet op RGB
Dynamisch bereik moet op volledig
kleurdiepte zo hoog mogelijk - zolang het dynamisch bereik maar op volledig staat.
die 32 bits staat goed.
:respect:

SMF spam blocked by CleanTalk