Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

beeldscherm

Gestart door piet10, woensdag 07 juli 2021, 11:31:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

 :abra_cadabra: :abra_cadabra: zou kunnen maar ben ( gelukkig ) niet helderziend....
Zonder info omtrent tussentijdse updates e.d. valt daar niets over te zeggen, kan maar zo zijn dat er een nieuwe video-driver werd geïnstalleerd.
Door het openen en sluiten van de deksel zou ook een knikje in de flatcable van het scherm nu exact in de goede positie kunnen zitten waardoor het zich niet meer voordoet..
Wie zal het zeggen...
Om een oorzaak te kunnen vaststellen zou ik het toestel onder handen moeten hebben.

In elk geval fijn te horen dat het opgelost lijkt te zijn... :icon_good:

piet10

 Beste Reinier

Bedankt weer jou wijze advies hopelijk weer alles in orde. :icon_good: :icon_good:

met  vriendelijke groet,
piet10

Reinier

Ik hoop voor je dat het zo blijft en niet weer terug komt.
Een fijn weekend verder en blijf gezond  :icon_good:

Gerrit

ik heb begrepen dat het euvel weer terug kwam klopt dit?

piet10

Beste

Heb weer een nieuw topic aangemaakt omdat de andere was gesloten heb nu weer een foto bijgevoegd dit heb ik nog niet gehad.
met vriendelijke groet,
piet10

Reinier

Dan wederom de vraag:  krijg je hetzelfde beeld op een extern scherm..?
Want op deze manier blijven we in een cirkeltje ronddraaien.... :icon_rolleyes:

piet10

Beste Reinier

We gaan dit natuurlijk weer uitproberen hou je op de hoogte,gisteren 2 uur video gekeken max verstappen en in een keer kwam dit beeld weer heb nu een koeler eronder geplaats misschien is voorlopig even een uitkomst zie foto dan verwijder maar topic beeldscherm1 had een nieuwe aangemaakt.
met vriendelijke groet,
piet10

piet10

Beste

nu weer een update voor videokaart heb maar ingestalleerd dan kijken met externe monitor of hier iets aan veranderd.

mvg piet10

Gerrit

u kunt dit niet oplossen softwarematig, het betreft een hardware probleem wat het precies is weet ik niet zou ik hem fysiek in handen hebben.
vermoedens heeft u niets aan, een onderzoek aan uw laptop wel.
contact opnemen met een reparateur zou ik overwegen :icon_good:

Reinier

De nieuw aangemaakt topic heb ik samengevoegd met deze...

Mijn vermoeden is een te warm wordende video-chip.
Ik zou in 1e instantie deze laptop open maken, alle stof van de koeler en heatpipe-radiator verwijderen voor zover aanwezig.
Daarna de cpu / video-chip koeler verwijderen, oude koelpasta verwijderen, boel schoonmaken, verse koelpasta aanbrengen en alles weer terugbouwen.

Als het probleem dan nog niet verholpen is rest er alleen de flatcable naar het scherm.
Videootje om je een idee te geven waar ik het over heb:

https://www.youtube.com/watch?v=tjiS4PBCqyc

Als dit abracadabra voor je is: laptop aanbieden ter reparatie als je van mening bent dat di nog de moeite loont.
Je moet rekenen op een reparatie-bedrag van minimaal € 100 vanwege het arbeidsloon alleen al.

piet10

Beste

Hier had ik ook al gedacht maar goed dit kan ik wel aan

Dit had ik ook nog gevonden mvg piet10

Beeld oogt raar
Hoewel het een logische gedachte is om te twijfelen aan je beeldscherm wanneer er rare dingen gebeuren op het scherm (vensters die er raar uitzien, vreemde storingen in beeld enzovoort), heeft het vrijwel nooit iets met je beeldscherm te maken. Bij grafische problemen zit het euvel doorgaans in de grafische kaart of ingebouwde grafische chip, oftewel, de hardware die je beeldscherm vertelt wat het moet tonen. En dat er een probleem is met je grafische kaart, wil ook niet direct zeggen dat je grafische kaart stuk is. In veel gevallen wordt het probleem veroorzaakt door verkeerde of verouderde drivers, waardoor de kaart simpelweg niet goed aangestuurd wordt. Voordat je naar de winkel rent om een nieuwe grafische kaart te kopen, raden we je aan om te bekijken wat voor grafische kaart je hebt (dit kun je eenvoudig ontdekken door te googelen naar het model van de pc, als je de kaart niet zelf hebt geïnstalleerd) en vervolgens de juiste drivers te downloaden op de site van de fabrikant. Veel fabrikanten bieden tegenwoordig de mogelijkheid om zelf te detecteren wat voor kaart je in je computer hebt. Tijdens de installatie zal het beeld wat verspringen en daarna zou het probleem zomaar verholpen kunnen zijn.

Gerrit

uw probleem heeft niets met software te maken te zien aan de kolommen hetgeen duid op een slechte aansluiting cq geoxideerd of niet goed bevestigd
warmte geeft andere zichtbare problemen drivers ook, kortom zoek  een reperateur

piet10

Oke Gerrit

Zal ik doen hou je op de hoogte

mvg piet10

piet10

Beste Reinier

Wil je hier eens naar kijken bijgestuurde foto deze kabel was helemaal dubbel vermoed dat deze kabel naar het beeldscherm gaat.Weet het moet dit even zeker weten.

mvg piet10

piet10


SMF spam blocked by CleanTalk