Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

eindeloze problemen met Outlook van Office

Gestart door Willytje65, maandag 08 februari 2021, 16:35:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willytje65

Mijn vrouw heeft onlangs een nieuwe laptop gekocht in vervanging van de oude XP, in een PC winkel.
Eerst werd hij geinstalleerd met het e-mailprogramma van thunderbird, alles ging goed,  maar ze kon het programma Thunderdbird niet gewoon worden ( we zijn beiden 75+) en wat wij ook niet langer wilden was dat onze e-mails op onze gekoppelde adressen (beiden waren een XXXXXXskynet.be van provider Proximus) op onze pc's en Smartphones allemaal samen voorkwamen, dat was
iedere dag 5x dezelfde mails wissen, reken maar eens als je er veel ontvangt.
Dus werd voor de laptop gekozen voor; Office 19 met Outlook e-mail programma, en haar e-mail adres veranderd van XXXXXskynet.be naar XXXXXoulook.be.
En toen begonnen de problemen die niet altijd maar vaak voorkwamen. als ze een mail wilde versturen, het adressenboek wilde openen, kwam in de taakbalk een geel gevaar driehoekje, je kon de mail niet versturen, en de pc zat vast, evenzo als ze een mail wilde "beantwoorden" . Kon enkel de pc afsluiten na de melding een app werd niet afgesloten, toch afsluiten? ja, en je geschreven mail was natuurlijk weg maar niet verzonden. Intussen is de laptop al 4x terug binnen in de pc winkel geweest, het is nu iets beter, je kan het adressenboek openen, maar af en toe blokkeert hij nog eens, soms na het toevoegen van een bijlage (zelfs kleintjes van 50/100 kb) of soms als je een 5 tal mailadressen ineens ingeeft of soms zo maar, en altijd staat onderaan dan het gele gevaardriehoekje.
We zijn ten einde raad; het is geen goedkope laptop (690 €) hij is in een PC winkel gekocht, een officieel Office pakket gekocht, en we zijn ook nog eens ten rade gegaan bij onze provider Proximus, die niet niets abnormaals ziet aan onze mailbox bij hen. Wat een probleem!!!! zeker omdat mijn vrouw veel moet mailen als voorzitter van de plaatselijk oudervereniging.
Dat was wel een grote hap om alles op een rijtje te zetten.

Reinier

Ik zou jullie aanraden om eens contact te zoeken met "Student aan huis" of een andere instantie waar iemand met behoorlijk computer en email verstand zit, om jullie email-brij eens uit te zoeken en op de juiste manier in te stellen want jullie zijn er al maanden, zo niet jaren, mee aan het rotzooien.
Het zal inmiddels wel duidelijk zijn, althans dat hoop ik, dat de pc niet het probleem is, dat zit ergens anders, nl. de configuratie van jullie mail.

Er moet ergens een synchronisatie o.i.d. ingesteld zijn, dat kan niet anders, anders krijg je niet 5x dezelfde mail binnen.
Zo van afstand kan ik er verder niets over zeggen maar iemand ter plaatse moet het kunnen uitdokteren lijkt mij...

Willytje65

Het probleem van zoveel keren dezelfde mail komt naar ik eens op internet gelezen (en dat zegt onze pc man ook) komt voor omdat we beiden een gelijkaardig mailadres hebben, XXXXskynet.be,
en aan dezelfde mailbox gekoppeld, en dan mag je 10 pc's hebben, allemaal ontvangen ze de beide mails.
Op de nieuwe laptop, en met één nieuw mailadres, is dat probleem verdwenen, maar nu zitten we met het probleem, dat Microsoft Outlook om de haverklap de pc doet vastlopen.
Kan dat nu dat onze PC man Office niet goed kan installeren, of Outlook niet goed kan instellen, hij heeft meer dan 5 jaar in een grote pc winkel gewerkt als een van de herstellers, werkt nu al 5 jaar in zijn eigen Pc winkel, kan dat nu dat hij er niets van kent? Hij beweert dat het nieuw mailadres aanzien word als spam, en dat het met de tijd beter wordt.
Je wilt toch dat je nieuwe pc werkt zoals het hoort, en de keren dat hij is binnen geweest hebben we niet moeten betalen.
De eerste maand is er gewerkt met Thunderbird toen was er geen vastloop probleem.
Bij Proximus raadden ze ons aan naar een andere pc winkel te gaan, maar na het luisteren van het probleem, zegden ze dat ze eens wilden "kijken" maar dat het wel 70 € zou kosten,( zonder garantie dat het zou lukken) het was precies of ze ons buiten wilden, met ons probleem. Met een nieuwe laptop wil toch dat hij correct is geïnstalleerd, daar betaal je ook installatie kosten voor, ga je naar andere winkels heb je iedere keer opnieuw te betalen.
Trouwens wat is dat precies "student aan huis"



Reinier

Over het vastloop probleem kan ik weinig zeggen want het gaat over een laptop met, ons onbekende hardware.
Zelf gebruik ik Thunderbird en Outlook ( Office 2019 Pro ) naast elkaar, zonder een enkel probleem.

Volgens mij meen ik mij te herinneren dat ik al eerder eens heb aangegeven om dan een ander ( Gmail ) emailadres te gaan gebruiken en die andere gelijkaardige adressen niet meer te gebruiken.
Als je dat doet is het toch opgelost..?
Iedereen kan net zoveel gratis mail-adressen aanmaken als hij wil bij Gmail, heb er zelf 4 ( uitsluitend voor gebruik op internet, niet privé ).
Maak er eens 2 aan, daarvan gebruik je er 1 voor privé en de ander uitsluitend voor websites van webshops etc.

Willytje65

Sorry voor het late antwoord, het kon nu eenmaal niet vroeger.
Ik weet echt niet of dat aan de laptop zou liggen, het is een Acer Aspire en zoals gezegd van bijna 700 €. + na een maand bijna 400€ voor een Office pakket. dat zou toch moeten volstaan.
Mijn vrouw heeft al 3 mail adressen, een skynet, een outlook, en een gmail, alle miserie is begonnen na dat nieuwe outlook adres, gekoppeld aan die nieuwe outlook Office.
Kan je ook een gmail adres koppelen aan outlook???? Mijn Pc man zegt dat we met onze goedkope internetprovider Proximus maar recht hebben op 2 mailboxen, ik ken daar niets van, moet ieder mailadres dan aan een aparte mailbox gekoppeld worden?
Over student aan huis, in Belgie bestaat ook iets dergelijks, ze komen zelfs aan huis, het zijn IT studenten, maar ik vraag me af of die meer weten dan iemand met 10/15 jaar ervaring.
Allesinds al hartstikke bedankt voor je antwoorden.

Reinier

#5
HUH...?????
Citeerna een maand bijna 400€ voor een Office pakket
Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, € 400  :redface: :redface:.....dat klinkt alsof iemand jou een flinke poot heeft uitgedraaid. :icon_mad: :icon_mad:
Ik heb € 28,40 betaald voor mijn Office 2019 Pro Plus licentie en het installatiepakket kun je gewoon online downloaden...
Gekocht via deze website:  https://onlinekeys.nl/product/office-professional-plus-2019/

CiteerMijn Pc man zegt dat we met onze goedkope internetprovider Proximus maar recht hebben op 2 mailboxen
Dat zal wel kloppen, dat is bij de meeste providers zo of je hebt een maximum van 1000 Mb aan ruimte voor email.
In het laatste geval kun je wellicht 10 mailboxen maken maar als de totale mail van die 10 boxen 1000 Mb bereikt krijg je bij alle boxen de foutmelding dat je mailbox vol is...

Mijn advies zou zijn:
Begin gewoon helemaal opnieuw.
Vergeet de mailboxen van Skynet.

Maak nieuwe email-adressen aan en stuur iedereen via skynet een bericht met het nieuwe email-adres.
Daarna verwijder je alle email-accounts uit de huidige email-programma's en begin ook daar opnieuw met het instellen van de nieuwe email-adressen.
Dan ben je ook van alle dubbele emails af die op beide computers binnen komen.
Alleen moet je per pc / laptop die email-adressen invullen die op die pc/laptop gebruikt worden.

Hoe je een Gmail email-adres instelt in Outlook 2019 wordt hier uitgelegd:
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-gmail-account-toevoegen-aan-outlook-70191667-9c52-4581-990e-e30318c2c081
en
https://www.emailinstelling.nl/outlook/gmail-mail-instellen.

IT studenten zijn over het algemeen beter op de hoogte van software en de bijbehorende instellingen dan een gemiddelde pc-winkel, een enkele uitzondering daar gelaten.
Zelf ben ik goed op de hoogte van computer hardware maar op het software gebied een stuk minder , puur omdat ik daar te weinig mee doe.
Als het eenmaal geïnstalleerd en ingesteld is en daarna zonder problemen werkt kijk ik er niet meer naar om omdat dat niet nodig is.
Dan verwatert de kennis ook zeer vlug als je er niet dagelijks of wekelijks mee bezig bent.
Persoonlijk zou ik me daar niet zo druk over maken.
Zaak is uiteraard wèl dat je bij het maken van de afspraak goed en uitgebreid uitlegt wàt het probleem is en degene die naar jou gestuurd wordt dus goed moeten weten hoe e.e.a. werkt.
Als dat het geval is moet het goed komen  :icon_good:

Willytje65

#6
Sorry ik heb me vergist met Office pakket 400€ type fout moet 300€ zijn (299), en dat is die nieuwste winkelprijs van Office, voor Word, Exelle, Powerpoint, One note, en vooral Outlook.
Die goedkope op Internet zag ik niet zitten om dat allemaal zelf te doen.
Maar je hebt nu duidelijk aangetoond dat het wel zou kunnen. Misschien willen we te veel houden, zoals je zegt, zo oa. die thunderbird houden, met het oude skynet adres,  en oude e mails dus ook weg desnoods opslaan wat moet behouden worden van de vereniging.
Dat allemaal weg laten doen, en verder met één emailadres verder doen op de laptop. Misschien is dat nieuwe XXXXXoulook.be ook niet zo goed, en Gmail gebruiken.
Nog enkel kiezen nu of we studenthulp kiezen of nog eens naar de pc winkel gaan, hartelijk dank voor al uw begrip en moeite. 

Willy


Reinier

Oké, dat scheelt dan € 100 maar € 300 is evengoed belachelijk veel geld....
En zoveel werk is het niet....je download het Office installatie-pakket, dat is meestal een ISO bestand.
Dat kun je, als je dat wilt, om als fysieke installatie-schijf te bewaren, op een dvd branden.

Een ISO-bestand kun je met Winrar, net als een zip-bestand, uitpakken.
Vervolgens start je de setup en je hoeft alleen het licentie-nummer in te vullen, de rest gaat vanzelf.
Na hooguit 5 minuten is het achter de rug, daarna moet je uiteraard wel zelf de email-gegevens in Outlook invullen maar dat zou ik overrlaten aan iemand die weet hoe het werkt.

Je had hier dus fors mee kunnen besparen als je vóóraf even hier op het forum om advies had gevraagd.
Misschien iets voor de volgende keer..?

Je kunt overigens van alle oude mail gratis een backup maken m.b.v. MailStore Home.
Een Nederlandse uitleg vindt je in dit artikel van Seniorweb.
Deze backup kun je dan later in het nieuwe email-programma importeren zodat je deze altijd kunt terug lezen.
Hetzelfde geldt overigens voor het adresboek, ook deze kun je exporteren en importeren zodat je contactpersonen altijd beschikbaar blijven.

Iemand die goed onderlegd is en een beetje inzicht en taalkennis heeft ( Engels ) moet dit zeker voor jullie voor elkaar kunnen krijgen.
Ik wens je succes met je beslissing...
Mijn advies zou zijn om een ICT student te laten komen....een pc-winkel heeft over het algemeen kennis van hardware ( onderdelen ) en maar zeer beperkt kennis van software. :icon_good:



SMF spam blocked by CleanTalk