Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

opnemen

Gestart door ben49, woensdag 06 januari 2021, 20:10:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ben49

hoi

mijn vraag is , is er een apparaat die je aan kan sluiten op je tv zodat je progamma,s kan opnemen.
ik heb nu wel zo'n kasje van tele 2 maar dat werkt voor geen meter.

heb zelf wel wat rond gekeken maar ik kom er niet uit.

vroeger had je die video recorders dat werkte altijd.

alvast bedankt

John

Kan je dat niet bij je tv provider :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

ben49

dat staat er heb tele2 maar dat werkt niet  :icon_o_O:

John

Wat voor tv heb je, als je tv een USB aansluiting heeft, kan je met een 32 GB USB stick zo content opnemen :yess:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gerrit

is dit wat u bedoeld? philips
zoals altijd heeft philips een degelijke handleiding als daarvoor prijzen zouden uitreiken zouden ze vaak winnen

ben49

heb een sharp tv met usb aansluiting en hdmi ook

Reinier

tv programma's zijn tegenwoordig met DRM beveiligd tegen opnemen i.v.m. auteursrechten.
Veelal is dat alleen nog mogelijk via de (IP)-tv ontvanger van je provider, de opnames staan dan in de cloud maar je kunt deze niet exporteren naar een ext. schijf.
Een HDMI videograbber zou een oplossing kunnen zijn, die zijn er zat: https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-hdmi-video-grabber.html
Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee dus aanbevelen kan ik niks.
TIP: Goedkoop is meestal duurkoop dus ga niet voor het goedkoopste wat er is en zoek naar reviews via Google...

ben49

hm ik dacht dat er iets simpels te koop was zoiets als een media speler maar waar je dan ook mee op kan nemen.
ik ga het is allemaal goed door nemen bedankt jongens  :icon_good:

ben49

heb jullie berichten is door genomen maar dat is niet wat ik zoek.

1: tv daar wil ik iets van opnemen.
2: dus ik zoek een soort recorder.

heb wel zo'n tele2 kastje maar dat werkt hier voor geen meter.

Gerrit

het vervelende in uw geval is dat men het analoge signaal heeft afgeschaft,en opname apparaten vaak hiervan gebruik maken.
ook heeft men de usb poorten van de digitale ontvangers uitgeschakeld (externe schijf)
afscheid nemen van Tmobile (tele2) en een andere provider die wel aan uw eisen voldoet kiezen, helaas zit hieraan wel een hogere prijs aan verbonden.

Reinier

Tele 2 gebruikt tv-ontvangers van het merk Amino...
Heb in het verleden ook zo'n ding gehad ( A140 ), die ging elk jaar kapot, drama dingen zijn het.
Maar als het ding niet naar behoren werkt, dan kun je toch met Tele2 bellen en vragen om vervanging voor 1 die wèl werkt..?
Overigens zijn deze tv-ontvangers allemaal op de tv aangesloten via een HDMI-kabel dus ik zou niet weten waarom zo'n HDMI grabber niet werkt..
Je gebruikt dan je pc of laptop als opname apparaat...

Buiten Tele2 zijn T-Mobile en Ziggo de enige internet-aanbieders die nog gebruik maken van ontvangers met ingebouwde HDD waar de opnames op worden bewaard,
de rest ( Budget, KPN, Online en XS4ALL ) slaan ingestelde opnames op in de cloud.
Daar kun je dus helemaal niks met deze opnames omdat je ze niet fysiek in handen hebt.
Overigens biedt , vanwege DRM beveiliging, een ontvanger van Tele2 met eigen HDD ook geen mogelijkheden, er wordt overal gemeld dat deze versleuteling gebruikt.
Dus al zou je deze opnames op je pc kunnen zetten, kun je ze alsnog niet afspelen..

Sorry voor de teleurstelling maar het is niet anders.
Wellicht biedt een schotel-ontvanger een alternatief maar dat vraagt een forse investering ( schotel met LNB, ontvanger en abonnement )...

ben49

bedankt voor de goede uitleg heb hier ook zoveel problemen met telle2.
heb in de tijd dat ik lid ben al 6 nieuwe kastjes gehad.
echt waardeloos ik was ook al van plan om over tegaan naar een andere provider.

ben er alleen nog niet uit welke ziggo of kpn.

Reinier

Zit zelf bij XS4ALL ( KPN ) en heb 200 Mbit glasvezel.
Vorige maand mijn abbo aangepast van internet + tv naar uitsluitend internet.
Tv kijken ( ook Live ) doe ik via de app NlZiet op de tv ( LG Oled smart-tv ) of via deze app op m'n Nvidia Shield Pro mediaspeler.
Dat werkt uitstekend, daarnaast deel ik een Netflix abbo met m'n broertje en heb ik Prime Video.

Op die manier red ik mij prima....ik kan dan wel niet opnemen maar terugkijken kan wel, dat is voor mij voldoende. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk