Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Gmail

Gestart door Simplyblond, maandag 11 mei 2020, 22:19:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simplyblond

Hallo, ik heb een nieuw emailadres aangemaakt in Gmail, waarbij ik als hersteladres mijn normale Hotmail account heb opgegeven.
Nu komt het: nu staan mijn hotmail emails ook in mijn nieuwe Gmail account.
Dat wil ik niet maar ik kan niet vinden hoe ik dat Hotmail gebeuren uit mijn nieuwe Gmail account krijg.
Hoe kan ik het verwijderen?

Reinier

Misschien kun je hier iets mee...?
Ergens moet er een koppeling tussen de 2 zijn, anders is dit fenomeen niet mogelijk..

Simplyblond

Dank je wel. Op iPad en mobiel kan ik er niets mee want de opties zijn er niet, maar later op PC zal ik een poging wagen.

Reinier

Jouw antwoord roept alleen maar meer vragen op..
Het gaat nu ineens om 3 apparaten waar zich hetzelfde probleem voor doet..?
Dus zowel op de iPad als op je smartphone en de pc komen de mails van hotmail op je Gmail-account binnen..?

Dan zou je haast denken dat je een mail-forwarding hebt ingesteld in je Hotmail-account of je hebt je Hotmail account toegevoegd aan je Gmail-instellingen zodat Gmail de Hotmail mail ophaalt...

Simplyblond

Tja, dat lijkt me vrij logisch dat het op alle gelinkte apparatuur gebeurd als je het eenmaal hebt ingesteld.
Ik denk dat de fout ligt bij het feit dat ik mijn hotmail account heb ingevoerd als hersteladres, zoals gevraagd bij het aanmaken van het nieuwe Gmail account.
Zoals gezegd ga ik er later even goed voor zitten.

Reinier

Een herstel mail-adres wordt alleen gebruikt in geval je, bijv. je wachtwoord vergeet.
Dan wordt er een mail met herstel-link naar dat mail-adres gestuurd.
Dat staat totaal los van het ophalen of forwarden van email.

Simplyblond

Citaat van: Reinier op dinsdag 12 mei 2020, 14:09:24
Een herstel mail-adres wordt alleen gebruikt in geval je, bijv. je wachtwoord vergeet.
Dan wordt er een mail met herstel-link naar dat mail-adres gestuurd.
Dat staat totaal los van het ophalen of forwarden van email.

Ik denk dat Hotmail in mijn Gmail account staat omdat ik mijn contactpersonen van mijn Hotmail account heb willen importeren, trouwens.
Nu nog zoeken hoe ik dit ongedaan krijg. Tenzij een van jullie dit weet.  :ohyeah:

Simplyblond

Het is al opgelost.
Er stond een 'label' met mijn Hotmailadres in Gmail, waarschijnlijk door dat importeren gebeurd.
Ik het het Hotmail label verwijderd en nu is alles van Hotmail weg.

Weer iets geleerd, en wellicht voor jullie ook handig om te weten.

:respect:

Reinier

 :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah:
Top, bedankt voor de terugmelding... :icon_good:
Fijn dat de aap uit de mouw is....

Ik gebruik zelf alleen Gmail, uitsluitend voor internet gerelateerde zaken als webshops etc.
Daarnaast draait hier een privé mailserver waar ik zelf volledig beheer over heb wat betreft aanmaken van mail-adressen, spamfilters etc.
Deze adressen ( 7 in totaal ) worden uitsluitend voor privé doeleinden gebruikt ( overheidsdiensten e.d. ).
Het ga je goed, blijf gezond en tot de volgende crisis maar weer  :zwaai:

SMF spam blocked by CleanTalk