Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Windows probleem?

Gestart door Hypnox, woensdag 07 december 2022, 09:44:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hypnox

Goedemorgen!

Ik heb een probleem met me systeem en weet niet zeker waar het probleem ligt. Ik heb laatst een nieuwe nvme schijf in me pc geplaatst en Windows via de crucial software over gezet naar de nieuwe schijf vanaf een oudere ssd. Sinds ik dat heb gedaan start me computer midden in de nacht op meestal op of rond 00:00. Ik heb al in de bios gekeken maar zie niks vreemds. Geen wake up timers of iets dergelijks. En heb me muis / toetsenbord uitgezet dat ze niet de pc op starten. Heb snel opstarten uitgeschakeld en bij energie opties ook het 1 en ander uitgezet.

Ik denk dat ik misschien iets heel opvallends over het hoofd zie maar weet niet wat, misschien dat iemand nog een suggestie heb wat ik kan nakijken.

Ps powercfg -lastwake levert niets op.

Ik heb wat foto's van me bios geplaatst misschien dat iemand nog wat vreemds ziet.

Alvast bedankt voor de reacties!

John

Ga is naar Configuratiescherm en vervolgens naar de optie Systeem. Klik aan de linkerkant op Geavanceerde systeeminstellingen en ga in de pop-up die nu verschijnt naar het tabblad Geavanceerd. Eenmaal hier aangekomen, klik je onder Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen, kijk daar is of alles goed staat :icon_o_O: Je bios is ook up to date :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Hypnox

Top ga ik naar kijken ja bios is up to date. Het begon idd met overplaatsen van Windows van oude ssd naar nieuwe nvme. Heb bios geflashed naar de laatste update. Opstart schijf aangepast naar nvme. Toen dat euvel begon Windows ge-update van 10 naar 11. En elke keer denk ik nu heb ik het gevonden en dan gebeurt hetzelfde weer snachts.

Jurjen

#3
Wil je eens in command line sfc /scannow uitvoeren?

Daarnaast staat genoeg op internet hierover!
zie bijvoorbeeld:
LINK

Hypnox

Nou uit grote frustratie een clean Windows 10 install gedaan. Alles geformatteerd, tot mijn grote verbazing was het weer raak vannacht. Morgen ga ik een cmos reset doen, is de batterij er voor 5 min uithalen voor een reset voldoende? Want dit word de eerste keer dat ik zoiets doe.

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr Ricardo

Gerrit

nee je kan veel simpeler doen
bios laatste blad "load deafalts"
dan gaat hij terug naar fabriekinstellingen
batterij kom je enkel aan om te vervangen endat is na een jaar of 4

Hypnox

Heey gerrit. Bedankt voor je reactie! Heb al de batterij vervangen zelfs heb de pc nu al jaartje of 6 ik dacht dan kan dat het iig niet wezen :). Maar ja hopen dat het nu goed gaat, ik wacht het weer af vanavond :). Jullie horen het wel weer van me! iig bedankt voor alle response!

Gerrit

tja de bios word dan dement kan niets onthouden  en gaat telkens terug na afsluiten naar deafaults  en daar staat "wake on lane"standaard aan.
en batterij eruithalen geen zin want er zit nog een condensator tussen die word op spanning gehouden door de batterij en aangezien de biosklok heel weinig gebruikt .......duurt het soms wel enige tijd eerder uren dan minuten

SMF spam blocked by CleanTalk