Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

beeldscherm

Gestart door piet10, woensdag 07 juli 2021, 11:31:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

piet10

Beste

Ik wil graag mijn beeldscherm van mij laptop testen krijg de laatste af en toe beeld wat flikkert heb al mijn beeldschermadapters in apparaten verwijdert met op nieuw starten oude versie erop kunt iemand mij een tip geven voor mijn laptop te testen.

mvg piet10

Reinier

Het is wellicht handig om ook merk, type en modelnummer van deze onbekende laptop te vermelden...?
Daarmee kan er gekeken worden naar de specificaties van het ding ( aansluitingen, scherm, etc ).

Normaliter zou ik zeggen, sluit er een externe monitor op aan maar dat hangt af van een aantal zaken zoals ext. videokaart of HD graphics, processor e.d.
Dus zonder aanvullende info valt er weinig meer over te zeggen...

piet10

Beste

Dit zijn mijn gegevens van de laptop de oorzaak is af en toe trillen bij taakbeheer doet hij dit niet heb een paar foto,s toegevoegd

mvg piet10

Reinier

Deze laptop heeft alleen een , in de processor geïntegreerde, videokaart, de Intel HD graphics 550.
Verder beschikt de laptop over 1x HDMI en 1x VGA  video-uitgangen dus sluit daar een externe monitor op aan en kijk of het probleem zich dan ook voordoet ?

Is deze laptop uit 2016 ooit al eens stofvrij gemaakt..?
Een te warm wordende videokaart kan een mogelijke oorzaak zijn.
Ook een niet goed werkend stuurprogramma kan de boosdoener zijn.

piet10

Beste

Nee heb deze nog nooit stofvrij gemaakt zal dit eens gaan doen, stuurprogramma is schijnbaar geen betere heb al van alles geprobeerd om dit te achterhalen zonet met opstarten had ik gekleurde strepen wou een foto maken was het al weg als het nog eens gebeurt probeer ik alsnog een foto te maken.

mvg piet10

Reinier

Als indicatie voor stof-ophoping in het koelsysteem van een laptop, deze video:

https://www.youtube.com/watch?v=Xr6zLkCDK1Y

Overigens kan er nog meer oorzaken zijn voor jouw probleem:

Het scherm wordt aangestuurd via een flatcable ( een folie kabel met printbaantjes ) die door het scharnier van de laptop naar het scherm loopt.
Het komt regelmatig voor dat zich hier breukjes in voordoen door het veelvuldig openen en sluiten van de deksel.
Zo'n kabeltje is wel zelf te vervangen als je daar geduld, het juiste vervangende onderdeel èn het juiste gereedschap voor hebt.
Een idee wat daar bij komt kijken:

https://www.youtube.com/watch?v=RxMUr-P-WWQ

Eerst maar eens een extern scherm aansluiten, dan weet je in elk geval of het een stuurprogramma is of een mechanisch mankement in de laptop....

piet10

Beste

Mijn ventilator heb ik schoongemaakt was niet stoffig zo te zien, denk meer aan een stuurprogramma omdat taakbeheer het wel doet zonder strepen zal ook een tweede monitor aan hangen en probeer nog altijd een foto te maken als het probleem zich doet
mvg piet10

piet10

Beste

heb deze gevonden maar zegt oudere versie zie foto,s
mvg piet10

Reinier

Gewoon proberen.
Als het niet (goed) werkt, dan handmatig Windows Update starten.
Die zal dan de nieuwere versie weer vinden en indien nodig installeren..

piet10

oke bedankt zal het proberen

mvg piet10

piet10

Zal deze nog eerst uittesten heb ik nog gevonden


piet10

Beste

heb een foto ervan gemaakt vermoed dat de stand van de laptop ermee te maken heeft misschien kabel in beeldscherm laptop
gr piet 10


Reinier

Dat ziet er niet uit als een defecte flatcable maar als een videochip die te heet is geweest.
Maar sluit nu eens een ext. monitor aan, dan weet je waar je het zoeken moet.
Trouwens is die Winzip Updater een vorm van adware, die meuk moet je eraf trappen.

piet10

oke zal ik doen hou je op de hoogte

mvg piet10

piet10

Beste
,Tot heden niks meer gebeurd met het scherm van de laptop raar maar waar ook niet met tweede scherm,zou het iets anders zijn geweest dat het nu is opgelost.

mvg piet10

SMF spam blocked by CleanTalk