Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

(niet) werkende HDMI kabel

Gestart door jelle, donderdag 02 januari 2020, 16:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jelle

Hoi,

ik werk af en toe op mijn tv vanaf mijn laptop, vanwege het grotere scherm. ik deed dit altijd via een HDMI kabel van zon 2 meter en dat ging prima. Om echter ook vanaf mijn bank te kunnen werken hen ik sinds kort een HDMI kabel van 5 meter gekocht. Deze setup heb ik op een andere tv geprobeerd en werkte prima. Nu probeer ik het echter op mijn eigen tv en wordt de hdmi ingang wel als "actief" gedetecteerd, maar krijg ik de melding geen signaal te zien.

De oude kabel werkt nog wel en direct, dus zouden mijn pc en TV instellingen juist moeten zijn. Ook werkte dezelfde setup op een andere TV prima. dus aan de kabel of de instellingen zou het niet kunnen liggen. De andere kabel bewijst dat de TV er ook geen problemen mee zou moeten hebben.
De enige verscillen zijn dat de tv waar het op werkte een samsung Qled was tegenover mijn LGled tv
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Groeten

Reinier

Klinkt alsof je een HDMI versterker nodig hebt....of een betere kwaliteit kabel van 5 mtr. of meer...
Waarschijnlijk verliest de kabel teveel signaal over die 5 mtr voor de LG om goed te kunnen werken.

SMF spam blocked by CleanTalk