Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Disk niet meer te vinden....

Gestart door aak, vrijdag 18 oktober 2019, 09:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aak

Ik wilde een backup met acropolis maken. Normaal zet ik de backup op de D: schijf. Opeens had hij problemen om track 0 van de D schijf te lezen. Ik heb vervolgens chkdsk D: /f/x gedraaid: geen problemen. Met Acropolis bleef het echter hetzelfde. Ik heb met het programma EaseUS Partition Master gekeken: geen problemen beide schijven OK. Ik heb links en rechts wat gescheckt, en plotseling was mijn D: schijf weg.....Nergens meer te vinden: Na opstarten: geen D: schijf meer.

Hoe krijg ik mijn d: schijf terug? Ik snap er niets van, het lijkt wel of hij er helemaal niet meer inzit (in de PC)....


Reinier

En is die D-schijf een aparte, fysieke schijf of een partitie van de schijf waarop ook je Windows draait..?

Plaats eens een screenshot van Schijfbeheer waarop beide schijven zichtbaar zijn..?
Je kunt ook Crystal discinfo downloaden hier en uitvoeren.
Maak een screenshot van het resultaat van de D-schijf en plaats die.
Screenshot zou er zo uit moeten zien:

aak

Hoi Reinier,

Het is een aparte ingebouwde schijf. Hij is onzichtbaar, ook via de bootinstellingen.
Ik denk nu dat het aan de poort ligt. Ik ga hem zo omzetten op een andere SATA poort.
Ik laat weten hoe het gaat :)

Groet,
aak

aak

Dat was het: SATA poort defect. Gelukkig zitten er nog ongebruikte SATA poorten op mijn moederboard :)
Ik dacht dat ik het verziekt had met EaseUS Partition Master. Gelukkig niet....
Bedankt voor de support!

Reinier

Re-seaten van de SATA-kabel wil wel eens helpen ( kabel eruit halen en weer aansluiten, soms een paar keer )
Dat wil het contact nog wel eens herstellen..
Een SATA-poort op het moederbord gaat zelden stuk ( maar kan uiteraard wel ).
Soms lost het bijwerken van de BIOS / UEFI software van het moederbord het probleem ook op.

In elk geval fijn dat je de oorzaak gevonden en het probleem opgelost hebt. :respect:
Alvast een fijn weekend en veel plezier ermee weer  :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk