Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

email in thunderbird

Gestart door Wgalien, dinsdag 14 januari 2020, 12:01:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wgalien

Hoi

Daar ben ik weer, ik heb voor iemand W10 op de pc gezet via de media creation tool.  Ze gebruikt thunderbird als email programma, en als ik daar nu een email aanklik opent die in Internet explorer???????? Hoe dit kan is mijn een raadsel. Op dit moment staat op die pc zelfs Firefox als standaard browser. Dus ik snap het even niet wat daar aan de hand kan zijn. Hebben jullie een idee?

Groetjes Wim

En last but not least....allen nog de beste wensen voor 2020

Reinier

Onder Standaard Programma's ook Thunderbird ingesteld als de standaard email-client..?

Ik snap ook even niet wat je bedoelt met
Citeerals ik daar nu een email aanklik opent die in Internet explorer????????

Berichten in Postvak in worden in Thunderbird zelf geopend, behalve als je op een link in betreffende mail klikt, dan opent de standaard systeembrowser..

Wgalien

Dat bedoel ik dus Reinier, de mail link opent dan in explorer. Ik ga straks wel even kijken of Thunderbird onder standaard apps staat als email client. Mag zo eerst nog even aan het werk.

Reinier

Dan staat I.E dus ingesteld als standaard systeembrowser...
Als je de instelling voor standaard-programma's wijzigt, let er dan op dat je de instelling opslaat.
Vaak wordt dat zonder gedoe door Windows geaccepteerd maar af en toe krijg je nog een zeur-schermpje met de vraag of je het zeker weet....

Wgalien

Mogge. Firefox staat ingesteld als standaard app , en thunderbird ook als standaard app. Tevens heb ik nog iets moeten aanpassen in de 1 of andere instelling, en het IE is niet meer gezien maar de links in de email gaan nu via FF. Dank voor de hulp weer.

gr Wim

Reinier

 :icon_good:
Mooi dat het is opgelost, succes maar weer  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk