Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Ipad mini 4 kan niet herinstalleren

Gestart door MetalMike, zondag 27 december 2020, 18:21:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MetalMike

Hallo,

ik heb een probleem met mijn Ipad mini 4. Ik gebruik 'm niet veel, eigenlijk om te Skypen, eens in de paar maanden. Laatst heb ik nog een update gehad en geen probleem. Denk ik.
Nu vandaag wilde ik 'm gebruiken, vraagt 'ie opeens om een inlogcode, die ik normaal nooit intoets, want inlogcode vrij. Wat ik ook probeerde, een code of rebooten, niks lukte. Dus een blokkering.
Via Itunes op de pc wilde ik 'm herinstalleren, dat ging fout... hij herkent opeens mijn tab niet (en vorige week wel) bij de installatiepoging. Wel een "dingeledong" met aansluiten en een "dongeleding" als hij afmeldt, maar als ik in mijn Verkenner kijk, geen herkenning van het apparaat bij "Mijn Pc". Probleem is nu ook: de Ipad geeft alleen nog maar een kabeltje aan en een pc logo, verder geen enkele sjoege meer.

Valt er nog iets te herstellen? Ik heb wel een log opgeslagen, als dat nut heeft om te delen.
Ik heb eerst geprobeerd "bijwerken" en daarna "herstellen", maar geen van beide werkt via Itunes. Kreeg eerst nog een melding bij Itunes (-18) en later (75).  Die laatste is meen een onafgemaakte installering van een IOS, of zoiets.
Hoop dat iemand me helpen kan.

Gerrit


MetalMike

Met sluimerknop wordt neem ik aan de aan/uit knop bedoeld? Ja, dat heb ik dus gedaan, op het moment dat ik hem aansloot op de pc en moest rebooten zeg maar. Toen begon dus Itunes (12.11 meen ik) te dowloaden wat er op de tab geladen moest worden. Maar daarna houdt het dus op, omdat mijn pc (up to date, check meermaals per week) de tab niet herkent. Ik blijf de stekker en pc op de tab nu zien, los van elkaar, alsof ik die uitlegt dat ik ze moet aansluiten... maar dat is dus al gebeurd. En verder doet 'ie nu dus niets meer.
En als ik met de muis op de "Mijn pc" klik, staat de tab er niet bij. Neem aan dus als die niet herkend wordt, hij niet naar fabrieksinstellingen herzet kan worden. Terwijl ik dus wèl het geluid hoor het moment dat ik hem aansluit op de pc.

Gerrit

en in schijfbeheer ziet u daar wel de schijf intern van de ipad

MetalMike

Daar zie ik 'm inderdaad ook niet aangegeven staan.

Reinier

Dat is niet raar...Apple gebruikt HFS+ als bestandssysteem, dat kan Windows niet lezen zonder extra driver..

Gerrit

het ging mij niet om te lezen ,maar of hij zichtbaar is.
heeft u nog andere usb poorten gebruikt?
soms wil het via een minder belaste poort wel lukken ps staat in uw boekje welke poort op welke usb aansluiting zit

MetalMike

Ja ik heb net de tab in 2 andere poorten getest (voor en achter), wederom geen herkenning. Ik meen me te herinneren dat ik hem wel eens eerder op de pc aangesloten had en dat hij toen wel in het Verkenner-menu stond. Maar ik ga nou twijfelen.
Wordt nog steeds niet herkend dus ondanks de "dingelong" toon op het moment dat ik hem aansluit. Ik ben, onverwacht, vanaf morgen al niet thuis en dus niet achter deze pc (om dingen te testen), is het een idee om van het weekend een andere kabel bij Kruidvat te halen? Of is er een andere hint dan wel oplossing?

Gerrit

kruitvat.......????? die heeft laadkabels" chinezen topkwaliteit " zou eens zoeken op belkin word geadviseerd door appelen  :Kicon_smile1:

MetalMike

Ja weet ik veel, allemaal geen sjoege van, daarom post ik hier :p! Maar Belkin dus, hopelijk helpt dat, anders zie je me weer terug hahaha  :Kspit:. Blijft sowieso raar hoor...

lucas

Ik neem aan dat je een apple id hebt daar kun je mee herinstalleren. En als je de boel in de cloud hebt staan zet je zo alles terug.

MetalMike

Was onverwacht meer dan anderhalve week van huis, vandaar een late reactie. Punt is Lucas, mijn tab werd niet herkend door mijn pc, nadat ik een herinstallatie wilde doen. En gaf helemaal geen sjoege. Ik gebruik het ding ook verder bijna niet dan alleen skypen. Geen back-up ook gemaakt, had ik verder ook niet veel aan, omdat ik opeens geen toegang meer had, ik denk/volgens mij na een systeemupdate.

Als het lukt om hem weer te herinstalleren ga ik dat uiteraard wel doen.

Enfin, ik keek vandaag na thuiskomt nog eens bij Apparaatbeheer, ik keek eerder denk ik verkeerd... bij "Draagbare apparaten" onder andere, maar heb de onderste gemist: USB-apparaten. En dar zie ik dit. (zie foto)

Moet ik bij één van de drie die driverupdate doen? En zo ja, bij welke!?

MetalMike

Dit is dus alles wat ik nog zie op de iPad, alleen het woord iPhone even aangepast :p...

Reinier

ik zie op de afbeelding van Apparaatbeheer geen gele driehoek voor de usb-controller dus ik geloof niet dat er een update nodig is, of die gele driehoek moet verborgen zitten onder die rode cirkel..?
Als je een recente versie van iTunes op je pc hebt, èn je gebruikt de lader-kabel van de iPad zou de pc deze moeten herkennen.... :icon_rolleyes:

MetalMike

#14
Of ik nu bijwerken of herstellen doe, het werkt allebei niet 😥
(officiële kabel en laatste Itunes versie, degeen die ik vorige maand moest installeren althans: 12-11)

SMF spam blocked by CleanTalk