Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Android apps gebruiken

Gestart door Nol, zondag 31 mei 2020, 17:26:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Ik heb een oude Wolfgang voor enkele apps die niet in de Apple store waar de accu van kapot gaat.
Een nieuwe accu is niet te koop dus overweeg ik alleen voor die apps een goedkoop toestel te kopen.
De vraag is kan je met Android 4 apps downloaden en gebruiken of moet dt een hogere versie zijn ?
Versie 4 staat op de wolfgang en de Huawei G510 heeft ook v4

Gerrit

het is moeilijk te bepalen wat uw eisen zijn betreffende de telefoons, als u kort aangeeft kunnen wij bij benadering bepalen welke telefoon het beste bij u past

Nol

Qua telefoon niets alleen het gebruik van wat oudere apps
Voor dagelijks gebruik heb ik de Iphone 11

Gerrit

dan omdat deze tevens 3 jaar updates geeft lekker goedkoop kan je geen buil aan vallen lijkt me :icon_good:

Nol

Bedankt voor je meedenken maar kan ik met de Huawei G510 die de zelfde Android 4.1 heeft als de Wolfgang nog wel apps downloaden van play store ?
Ik heb bv buienalarm gedownload maar na installatie blijkt die toch niet te werken, kan een toeval zijn maar als ik de G510 van iemand overneem dan moet ik de bestaande apps die op de wolfgang staan weer opnieuw downloaden en dan ben ik bang dat die ook niet gaan werken omdat de app geupdate zijn voor nieuwere versies van android

Gerrit

vandaar het advies u bent in iedergeval verzekerd van 3 jaar updates en versie 11 word uw laatste en dus alle app's zullen werken.
versie 4 kan u eigelijk niet veel meer mee is ook erg onveilig .
zzoals u merkt is 10 al enige tijd uit maar nokia zet altijd bewust en oude versie erop scheelt ze updates voor die prijs maakt het niet uit maar ik zou geen duurdere versie van nokia kopen.
ohja hij is sinds april op de Nederlandse markt gekomen maar volgens hun dus alweer een jaar oud want hij is in ander land eerder uitgekomen.
vandaar koop de goedkoopste nokia duurdere versies zijn echt zonde geld vanwegen hun beleid heb zelf de 8 is echt om te huilen zo slecht de camera mag de naam niet dragen geluid is echt een concerverblikje   en updates krijg ik nog tot oktober heb slechts 1,7 jaar omdat toen pas de dubbel sim uitkwam.
kortom koop een goedkoop dingetje of koop meteen een pixel of in uw geval een iphone

Nol

Weer bedankt voor je advies maar toch even een puntje, hij ligt ongebruikt in de kast en wordt alleen in de camper gebruit en dat is enkele weken per jaar.
Verder komt er niets op te staan wat beveiligd moet worden zelfs de sim kaart komt er niet in
Dit omdat ik alles doe met mijn dagelijkse telefoon de Iphone 11 dus eigenlijk is €110 te veel voor waarvoor ik hem gebruik.
Ik kan dan ook voor de Alcatel One gaan maar zelfs dat is relatief veel geld voor wat ik ermee doe
Liever ga ik voor een goedkoop 2e hands telefoon waar ik de apps op kan zetten maar werken de apps in play store met android 4.1 ?
Is dat niet het geval dan moet ik wel naar een andere kijken en dan komen zeker de Nokia of de Alcatel in beeld

Gerrit

#7
met 4 word het moeilijk vandaar mijn advies en een tweede hands kan prima wel dan voor minimaal 8 kiezen anders krijgt u binnen de korste keren weer het probleem van app's die niet werken
houd wel rekening met dat de batterij vaak zwak is bij 2 handsjes :icon_rolleyes: of erger

Nol

De apps die er nu op staan werken nog steeds goed en hoeven blijkbaar niet geupdate te worden maar ik twijfelde of die apps nog steeds beschikbaar zijn als je ze wil downloaden met een andere telefoon met android 4, dan kan het zo maar niet meer beschikbaar zijn met 4.1 en pas vanaf 8 of hoger.
Dat was mijn belangrijkste vraag ook.
Ook kijk ik zeker naar een bekender merk om later een nieuwe batterij te kunnen kopen wat nu dus niet meer mogelijk is voor de wolfgang.

Conclusie :

Als de G510 met android 4.1 nog de apps kan downloaden dan wil ik die nemen.
Weet je of ik ergens kan vinden of die apps nog kan downloaden en werken met v4.1 ?

Lukt het niet meer dan denk ik aan de Alcatel One want die kost hier €66
Anders de Nokia van je link

derkdejong

lang niet alle apps hebben een recente versie van android nodig.
zou het niet sneller en slimmer zijn om even de gewenste apps op dat gewenste toestel te downloaden en installeren...?

Nol

Ja maar als ik dat toestel koopt en de apps hebben wel een nieuwere versie nodig dan lukt het niet en heb ik een toestel waar ik niets aan heb.
Daarom heb ik besloten om toch maar een ander nieuw toestel te nemen met dus minimaal v8 of hoger android.
Van de week even naar de winkel en kijken welke het gaat worden.
Alcatel of Nokia ?
Deze is wel interessant, kost weinig en is voor mij denk ik kompleet.
Ken alleen het merk niet zo en vroeger heb ik een Nokia N95 gehad.

lucas

#11
Hier nog een paar euro goedkoper.

Alcatel 1B (2020) Zwart

Prima product voor de prijs, maar verwacht er echter geen wonderen van: de Alcatel 1B is bedoelt voor mensen die weinig eisen aan hun telefoon stellen, en toch iets meer dan een simpele GSM willen.

Pluspunten
Gratis SD-kaart van 32GB meegeleverd
Goedkoop
Prijs- <-> kwaliteitverhouding
Android 10 Go
Goed IPS-scherm
Doet als jukebox uitstekend dienst
Voldoende RAM-geheugen (2GB) voor basic apps
Minpunten
Ondersteund geen USB on-the-go
Maximaal 2 vingers multitouch
Camera's voor/achter stellen weinig voor
Geen ondersteuning voor SD-kaarten groter dan 32GB
Scherm is in de [felle] zon slecht afleesbaar
Opladen gaat langzaam
Eindoordeel
Score: 4
Per criterium


Nol

Ik heb hem nog niet besteld maar achteraf zonde dat ik het niet gedaan heb want de Alcatel 1 stond te koop bij BCC voor 49,95
Eigenlijk is het zonde om voor de apps een telefoon te kopen dus ben ik nog even in de app store gaan zoeken en heb op één app na een goede vervanger gevonden.
Ik zoek nu nog een goede vergelijkbare Ios app voor Wifi Analyser, die van Android werk echt goed en zo iets zoek ik nog
Zo ziet de wifi analyser op de android er uit

SMF spam blocked by CleanTalk