Hoofdmenu

Eson Ecotank E27-20

Gestart door poccini, dinsdag 03 oktober 2023, 13:27:45

Vorige topic - Volgende topic

poccini

Op zich een fijne printer.

Echter als ik niet dagelijks een printje laat doen, is na een dag niet gebruiken altijd het zwarte kanaal wat problemen geeft.
Met contole spuitkanalen zijn de kleuren altijd perfect maar zwart ontbreek het een en ander.
Na drie reinigingsbeuren is de boel dan meestal  weer op orde.

todat ik weer een dag oversla met een printje draaien kan ik weer van voor af aan beginnen.
Er zit ook een modus op voor diepe reiniging maar daar zit een groot risico aan.
Je krijg dan na een aantal keren de melding :pas op inktkussentje bijna vol.
Printer is hiervoor al eens voor een reset counter en vervangen van inktkussentje gerepareerd.

Maar het blijven verstoppen van het zwarte kanaal is gebleven.
Is de kop aan vervanging toe? 

Gerrit

poccini

Gerrit,

Bedankt voor je antwoord  c q filmpje op mijn vraag.

Het cleaning proces is mij bekend.
Maar dat na een dag niet gebruiken het zwarte kanaal weer onderbrekingen geeft en dan weer een reiniging noodzakelijk is.
Ja daar zou ik een oplossing of oorzaak willen weten.

Gerrit

ik gebruik bij de gewone printer met potjes vaak een natte keukenpapier en laat het potje erop staan gedurende een minuut of twee.
daarna dep ik een paar keer heel licht op het natte keuken papier en als het patroon mooi is dep ik hem op droog keuken papier en plaats hem terug.
waarom natte keuken papier..... als de kanaaltjes verstopt zijn gaat d.m.v. capillaire werking het papier zuigen tevens lossen verhardingen cq verstopte kanalen op door het water en de zuiging doet de rest

Peer

Citaat van: poccini op dinsdag 03 oktober 2023, 13:27:45
Maar het blijven verstoppen van het zwarte kanaal is gebleven.
Gebruik je de originele Epson inkt of de goedkopere imitatie inkt?
Hoe lang heb je deze printer?

poccini

Ja ik gebruik de orginele inkt van Epson.

door dat ik vaak een cleaning uit moet voeren heb ik in november 2022 de melding BIJNA EINDE LEVENSDUUR INKTKUSSENTJE.
De printer is toen (ja ze deden erg moeilijk bij Epson) onder garantie door Msservice Utrecht de teller (counter) gereset en inktkussentje vervangen.
De nozzels zijn volgens het rapparatie rapport goed.

Echter probleem blijft zich herhalen dat na een dag niet gebruik ik een reiniging moet uitvoeren. dus is het wachten op de melding bijna einde.
factuur printer is december 2021. Ja dan is garantie wel afgelopen.

Maar de tip van Gerrit ga ik zeker ook eens onderzoeken/proberen.  De intpatronen eruitklikken en op een natte papier zetten.

derkdejong

kijk eens: https://epson.com/Support/Printers/All-In-Ones/ET-Series/Epson-ET-2720/s/SPT_C11CH42201?review-filter=Windows+10+64-bit
of je de nieuwste drivers hebt, en of die aangeboden firmware-update je verder kan helpen.
wat ik nog mis: heb je de printer al eens gereset naar fabrieksinstellingen?

SMF spam blocked by CleanTalk