Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Laptop loopt vast na bepaalde tijd en doet niets meer.

Gestart door OngemanifesteerdeAnanas, zondag 10 februari 2019, 18:06:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

OngemanifesteerdeAnanas

Goedenavond,

Ik ben sinds 2015 in bezit van een Toshiba. Ruime tijd vertoonde deze laptop nauwelijks problemen. In 2017 moest ik de harde schijf laten vervangen, maar dat ging zonder problemen. Sinds enkele weken komt er echter een heel vervelend probleem voor. Mijn laptop loopt soms zomaar willekeurig vast als ik bijvoorbeeld aan een PowerPoint werk of als ik iets op YouTube bekijk. Ook als ik op een willekeurige website zit als www.guitarpro.nl of Wikipedia loopt mijn laptop ook zomaar vast. Er gebeurt dan niets meer; de laptop reageert niet op CTRL+ALT+DEL. Ik heb ooit gewacht, maar na een kwartier gaf deze laptop ook geen reactie.
Ik heb al meerdere malen een virusscan uitgevoerd met Avast en ook een Malware scan met Malwarebytes. Beide programma's gaven aan geen virussen/malware aan te treffen op mijn laptop.
Dit probleem begint nu een beetje vervelend te worden. Voor mijn werk als docent is een eigen laptop gewoon heel fijn. Voordat iemand het vraagt: uiteraard heb ik een back-up van al mijn bestanden gemaakt. Ik zou het heel jammer vinden als deze laptop straks naar de schroothoop moet, want ik heb er lang plezier van gehad.

Kan iemand mij helpen? Waar kan het probleem aan liggen? Ik heb hieronder ook even de gegevens omtrent processor:

AMD A4-6210 APU with AMD RAdeon R3 Graphics.

Geïnstalleerd geheugen: 8,00 GB (6,94 GB beschikbaar)

Type Systeem: 64-bits besturingssysteem, x64-processor.

Er is geen water over mijn laptop gevallen oid en ik sla niet op mijn laptop.



John

Krijg je een foutmelding in beeld, of staat er iets in je windows logboek wat betreft die vastlopers :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

OngemanifesteerdeAnanas

Bedankt voor je reactie. Nee, er komt helemaal niets in beeld :nee2:. In het logboek staat ook niets.

John

Download en installeer CrystalDiskInfo en start het op. https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
Maak na analyse een screenshot van het scherm en plaats die als bijlage.Dat zou er zo uit moeten zien:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

derkdejong

ik denk eerder aan een warmteprobleem, maar de check op de disk zul je ook aan moeten....
als het weer gebeurt, druk dan op de aan-uit-knop tot alles doos is (duurt wel een zes seconden.
druk meteen na het doodmaken wee rop de aan/uitknop: start ie dan meteen weer op, dan was het vrijwel zeker geen warmeprobleem, zoniet, dan openmaken en grondig ontstoffen

Reinier

Ik neem voor het gemak maar aan dat we over Win 10 praten...?
De processor is overigens niet om over naar huis te schrijven, het is een instapmodel AMD A apu en staat er om bekend erg traag te zijn.
Dat vindt je onder instellingen => systeem => info => onderaan het overzicht.

In geval het v 1803 betreft, start dan Windows update handmatig ( instellingen => bijwerken en beveiliging ) en voer de upgrade uit naar versie 1809 en kijk hoe het dan is.

SMF spam blocked by CleanTalk