Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Probleem bij installeren

Gestart door normark, vrijdag 07 september 2018, 13:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lucas

#15
Kun je bij het tabblad beveiliging ook even een screenshots plaatsen van de overige profielen?

Reinier

#16
Ik weet niet of Windows 8.1 deze optie heeft ( ben nl. van Win 7 direct naar Win 10 overgestapt ) dus kijk even of dit aanwezig is..?

       
  • Klik met je re-muisknop op het .exe-bestand, je krijgt dan een pop-up menu.
  • Staat er in dat menu een optie "Toegang verlenen tot...."
  • Als die er staat en je gaat er met de muis boven staan, verschijnt er dan een sub-menu met "Toegang verwijderen", "Thuisgroep"( 2x) en "Specifieke personen".
  • Kies "Specifieke personen" en selecteer dan "Iedereen", Administrators" of "Gebruiker"  want die heb je eerder "Volledig beheer" toegewezen.
Dan zou het bestand uitgevoerd moeten worden, zo niet dan is het een schier kansloze missie naar mijn mening of je zou nog het "Eigendom" van de C-schijf moeten wijzigen naar 1 van bovengenoemde gebruikers met "Volledig beheer" i.p.v. de standaard "Thrusted Installer".
Als die optie er niet staat, dan ben ik bang dat een nieuwe installatie van Windows de enige oplossing is.Wel eerst backups maken uiteraard...
En dan zou ik, in jouw geval, direct de overstap maken naar Win 10.De installatie-bestanden daarvoor ( voor dvd of usbstick ) kun je d.m.v. dit hulpprogramma downloaden en op dvd branden of usbstick zetten met dat programma.

normark

 :yay:
Met een systeemherstel is het dus wel opgelost !  Ik kan weer alles installeren.  Bedankt Reinier voor al je hulp !
Toch vreemd hoe dit probleem ontstaan is.

Reinier

Jij hebt geluk  :yess: :yess: :yess: want op internet blijkt Systeemherstel het probleem vrijwel nooit te verhelpen...
Heb er eigenlijk bewust niet naar gevraagd, de meeste mensen tegenwoordig gebruiken Win 10 en het vervelende daarvan is is dat Systeemherstel in Win 10 standaard UIT staat.
Bij Win7 / 8 / 8.1 staat het standaard wel aan.
Mocht je in de toekomst de overstap ( moeten ) maken naar Win 10 is dat wel een dingetje om goed te onthouden.

Het internet staat vol met vragen van gebruikers die hetzelfde probleem hebben, vooral in Win 8 / 8.1 en Win 10 maar een oplossing wordt niet aangedragen behalve een schone installatie uitvoeren.
Je mag dus blij zijn dat het in jouw geval gewerkt heeft  :yay: :yay: , gefeliciteerd daarmee  :respect: :icon_good:

Advies: maak regelmatig backups op ext. schijf of cloud-opslag.
Zelf maak ik een schijf-image met Acronis, die kan ik binnen 30 min terugzetten indien nodig en heb dan weer een volledig werkend systeem incl. alle geinstalleerde updates, programma's , mail etc.
Iets om over na te denken....

Fijne dag verder en graag gedaan, kleine moeite  :icon_good:

normark

Ok, dan heb ik wat geluk gehad.  Mag ook wel eens.  :icon_biggrin1:
En bedankt voor je bijkomende tips !
Eigenlijk heb ik nog een probleempje waar ik al een tijd mee zit, maar wat minder storend is.  Misschien plaats ik het hier ook wel ergens.  :icon_wink:
:zwaai:

Reinier

Problemen zijn er om opgelost te worden en als wij daar een bijdrage aan kunnen leveren"graag.
Dus als je er de tijd voor en zin in hebt, stel je vraag gerust, geen enkel probleem.

Fijne dag in elk geval  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk