Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Laptop Acer start niet door naar Windows

Gestart door Ies, dinsdag 15 oktober 2019, 21:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.


Ies

Ok, dat is ook weer gelukt maar als ik nu de map beheerder probeer te openen krijg ik de melding :
U hebt momenteel geen toegang voor deze map.
Dan kan ik op doorgaan klikken om permanent toegang te krijgen en dan krijg ik de melding dat ik geen toegang heb voor deze map en dat ik naar het tabblad beveiliging moet gaan als ik toegang voor deze map wil krijgen.
En dan staat er deze melding

Ies

Als ik met m'n muis op beheerder ga, staat er lege map......hoe kan dat nou weer.
Waar zouden m'n foto's dan zijn ?

Reinier

De afbeelding is te klein en dusdanig slecht van kwaliteit dat deze, na vergroting, niet leesbaar is ??

Ies


Gerrit

en is dit wel de map die u vanaf de oude heeft gehaald?
:icon_rolleyes:
en hoe groot is de map in eigenschappen?

Reinier

Anders moet je rechten en machtigingen gaan aanpassen binnen Windows op de pc waar je die schijf aan hebt aangesloten.

Je kunt eerst eens proberen om het beveiligings-niveau binnen Gebruikers Accountbeheer te verlagen :
https://www.schoonepc.nl/windows10/gebruikersaccountbeheer_beheerrechten.html

Anders kun je rechten en machtigingen aanpassen volgens onderstaand artikel:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2623670/access-denied-or-other-errors-when-you-access-or-work-with-files-and-f

Ies

Ja is de goede map, in eigenschappen heeft hij 225 bestanden en 174 mappen

Gerrit

ja en wat staat er verder bij de map eigenschappen bv alleen lezen toegang en zoja wie enz enz

Ies




Ies

Reinier, het is gelukt !!!!!!
Ik heb die beveiliging dingen gedaan en ja hoor !!
Ik zie gewoon al mijn mappen  :yay: :eusa_dance: :bedankt: :icon_good:
Die ga ik nu op mn externe harde schijf zetten, en wat moet ik dan met de mn gewone harde schijf doen?

Reinier

Ik zag al op je screenshots dat de map het "alleen lezen" attribuut had en System de eigenaar was..

Fijn dat het nu is opgelost  :icon_good:

Als je alles van deze schijf hebt opgeslagen wat bewaard moet worden kun je deze schijf vanuit "Schijfbeheer" ( van de pc waarop deze is aangesloten ) leeg maken.
Je kunt dan het beste 1 voor 1 alle partities van de schijf verwijderen.
Er ontstaat dan 1 grote "niet toegewezen ruimte" waar je verder niets mee hoeft te doen, formatteren is niet nodig.

Plaats vervolgens de schijf terug in je eigen laptop, sluit de usb-stick met de Windows installatie bestanden aan, zet de laptop aan, druk op F11 voor het opstart-menu en kies met de pijltjes-toetsen de usb-stick als opstartstation.
De installatiebestanden worden dan geladen en de installatie van een schone Win 10 begint.
Als dat klaar is moet je de nieuwe installatie nog instellen ( configureren ) maar daarbij toont Windows je wat je moet doen.

Op deze manier zou je de laptop weer werkend moeten krijgen, rest alleen nog alle software die je gebruikt opnieuw te installeren.
Succes  :icon_good:

Ies


SMF spam blocked by CleanTalk