Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

internet ingang controleren

Gestart door iemand85, maandag 13 september 2021, 18:08:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

iemand85

Hallo,
ik hoop datt ik hier op het goede forumgedeelte zit: weet iemand hoe ik de ingang van mijn internetkabel kan controleren? (het ding in mijn laptop waar ik de kabel in doe bedoel ik dus)  mijn internet viel heel vaak uit, toen deed ik een andere kabel er in, en probleem was opgelost, omdat dat een kort kabeltje was een nieuwe kabel gekocht, maar regelmatig geen internet, een aantal keer deed ik de kabel er in en er uit, en deed deze het weer, maar nu probeerde ik dat en bleef het met de nieuwe kabel niet doen. het is een 6 meter kabel cat 6. de man van BCC verzekerde mij nog dat er nooit problemen waren met die kabels, dus als ik terug ga wil ik wel zeker weten dat het daaraan ligt, ik heb de bon nog,

ik heb deze post hier geplaatst, omdat mijn vraag dus gaat over de ingang, en dat hardware is, als jullie vinden dat dit bij netwerk hoort, kan iemand het dan verplaatsen?

ik gebruik een dell vostro 3000 serie
groeten,
dank

Jurjen

Met de nieuwe kabel heb je dus hetzelfde probleem begrijp ik?
Kan zijn dat de poort in je laptop lam/stuk is, nieuwe cat kabels zijn eigenlijk nooit stuk.
Wellicht dat je een andere driver kan proberen van je laptop?

check de link weet niet welk type je hebt, dus zal je zelf moeten kijken.

iemand85

ik kan dan kiezen uit of support assistant instaleren, of handmatig een andere driver selecteren,

onder de categorie dringend is  de enige treffer die nog van het laatste half jaar is is dell security advisory update,  2 andere items zijn nieuwer, maar dit zijn geen drivers volgens mij? ik gebruik een dell vostro 3559

opvallend is verder dat nu ik een ander kabeltje er in heb hij het wel doet, en blijft doen.



in het verleden had ik wel eens dat ik uit deze lijst iets selecteerde en dat ik de melding kreeg: het item dat u wilt instaleren is ouder dan die u heeft, mij lijkt dus dat ik de bovenste 2 hiervan het beste kan instaleren, maar ik weet niet of dat iets aan gaat tonen over de poort van mijn laptop?

Jurjen

Handmatig, neem aan dat je je juiste windows versie selecteert.
daarna zie je in de lijst staan:  Driver voor Realtek PCIe Ethernet Controller
Dit is voor je internet, mocht je de versie hebben die daar staat, kun je op oudere versies klikken, en die proberen.
De nieuwste versie betekend niet dat hij ook altijd even goed werkt als de vorige.

Het is erg raar dat hij het nu niet doet, met weer een andere kabel? niet van bcc?
het kan bijna niet dat die cat6 die je gekocht hebt stuk is.  :icon_o_O:


iemand85

#4
die andere kabel is niet van BCC, maar een kortere kabel die ik al een tijdje in de kast had liggen, om te kunnen kontroleren of geen internet aan de kabel lag, daarnet deed ie het niet met opstarten, maar even in en er uit halen en het werkt weer wel, met de BCC kabel bleef hij het niet doen,

die driver is van augustus 2017, terwijl ik het issue met de oude kabel een paar maanden had, dat is dan toch raar dat dat het zou verhelpen?

ik weet niet of dit handig is om direct erbij te doen, maar het nieuwste item had ik in elk geval nog niet geinstalleerd, en geeft bij instaleren een fout melding: ik moet een oud update pakket verwijderen. ik heb een update applicatie op mijn buro blad staan, maar die staat niet in de lijst met programma's kan ik die dan het beste gewoon in het verkennerscherm verwijderen?

iemand85

De andere kabel begint nu ook kuren te vertonen, als ik de laptop een paar uur niet gebruikt heb heb ik geen internet, de kabel er in en uit doen lost het op, maar ik verwacht dat dit ook een keer op gaat houden.

Reinier

Welke provider heb je en om welke modem / router gaat het hier..?
Ik krijg nl. heel sterk het idee dat het helemaal niks met de netwerkkabel van doen heeft maar eerder met een modem / router probleem ( IP lease-time o.i.d. ).

iemand85

Ik heb hier internet van het huis, volgens mij via Ziggo, maar mij lijkt niet dat het daaraan ligt,

Toen ik mijn oude kabel had was het opeens over toen ik een nieuw kort kabeltje er in deed
nu begint ook deze kuren te vertonen, maar het stekkertje er in en er uit doen was in het begin voldoende, nu moet ik het wat vaker doen, en soms wat heen en weer bewegen, etc. dan werkt het weer

Reinier


iemand85

ja, de wifi op de laptop om internet te hebben op een ander device ja, ik heb hier geen router, maar gebruik de kabel voor internet

Reinier

Daarmee doel je op de hotspot functie volgens mij en ja, in dat geval klopt dat.
Als je geen internetverbinding hebt kun je die ook niet delen met anderen.

Mijn advies is contact te zoeken met degene die de router beheert want ik krijg de indruk dat het hier een studentenhuis o.i.d, betreft.
Laat die persoon de router eens herstarten of een nieuwe kabel leggen....
Anders zie ik geen oplossing.

iemand85

Bedankt voor je reacties, gezien het feit dat een nieuw kabeltje een paar weken terug de oplossing was, denk ik dat niet, ik heb twijfels bij de port waar ik de internetkabel in doe, die zou ik graag controleren.

Reinier

1 manier om dat te controleren is iets als dit:
https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-ue300-ethernet-adapter-usb-3-0-naar-gigabit/9200000040775492/?bltgh=nWRJkNfv6JNkpHyv5SNP8Q.4_40.41.ProductPage
Als je je internetverbinding via de usb-poort laat lopen i.p.v. de UTP ingang van de laptop en het signaa valt dan niet weg is de kans groot dat de netwerkaansluiting op het moederbord van de laptop stuk is.
Echter betwijfel ik dat..., dit komt nl. zeer zelden voor, maar niet geschoten is altijd mis.

Een andere manier om te testen weet ik niet als je geen gebruik van WiFi kunt maken of je moet de laptop meenemen naar een ander adres en daar via kabel of WiFi proberen of je daar hetzelfde probleem ervaart.

iemand85

 ik heb vandaag al de hele dag goed internet, heb nu de BCC kabel er in gedaan, kijken of het goed blijft, als ja dan is het probleem natuurlijk opgelost.ik zal dat laten weten.

Reinier

Hoop voor je dat dat inderdaad zo is, echter mijn ervaring is minder positief als jouw hoop.
Laat ik hopen dat ik ongelijk heb  :smokin:

SMF spam blocked by CleanTalk