Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Bitlocker en interne SSD hd

Gestart door frog62, zaterdag 10 juli 2021, 21:42:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

frog62

Op mijn interne SSD stond 1x PST file die ik wil terughalen. Ze stonden op de E schijf. De lap top is van mijn werkgever en de helpdesk wil niet helpen :eusa_dance:  Ik heb de PST, zonder er goed bij na te denken , verwijderd. Balen...
Ik kan de SSD er uithalen en kijken of ik ze met bv Ease Recovery Data kan terughalen.

Er zit een bitlocker op de laptop.
Vraag

1. Zit hij dan op de C en D schijf of alleen de C schijf?
Ik heb eerder mee gemaakt dat ik een code in moest vullen die ik van de helpdesk kreeg en toen weer toegang had
Wanneer ik de SSD verwijder.
2. Kan ik hem dan uitlezen wanneer ik hem aansluit op een andere PC als externe schijf? Ondanks de bitlocker
3. wanneer dat wel kan, zal de laptop dan weer gewoon opstarten?
4. of moet ik de helpdesk om de unlock code vragen. (wat opzich geen probleem is)

Thanks voor de info.

Reinier

Bitlocker versleutelt partities, geen schijven...
Dus indien niet geconfigureerd voor versleutelen van de D:\ schijf is Bitlocker alleen van toepassing op C:\
Meer info hier => https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/information-protection/bitlocker/bitlocker-overview
De C:\ schijf zul je dus ook op een andere pc niet kunnen uitlezen zonder de benodigde key.

Maar dat .pst bestand stond op E:\, waarom zou je dan de SSD eruit willen halen..?
Als je van E:\ een bestand verwijderd zou het logischer wijs in de Prullenbak van E:\ terecht moeten komen, niet die van C:\.
Je zou dus in principe dat bestand met een recovery-programma op de E:\ schijf moeten kunnen terughalen...

frog62

De pst was te groot, meer dan 2GB en is verdwenen. Niet zichtbaar meer in de prullenbak.

ik heb gekeken en de c en d drive zijn beide voorzien van een bitlocker . Dus ik ben bang dat ik de pst file niet meer zal zien.

Reinier

In je startpost schrijf je dat dat .pst-bestand op de E:\ schijf stond, nu is het ineens D:\  geworden...?
Als zowel C:\ als D:\ met Bitlocker zijn versleutelt is dat door de ICT afdeling zo ingesteld, Bitlocker versleutelt geen complete schijven, uitsluitend partities en moet dus zo zijn ingesteld.

Als je niet over de key beschikt kun je het dus inderdaad wel vergeten.
Mogelijk heb je iets aan de info op deze pagina... => https://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm#manage

SMF spam blocked by CleanTalk