Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

nexus 7

Gestart door piet10, dinsdag 01 december 2020, 13:19:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

piet10

Beste

zou ik met deze tablet nog iets kunnen doen ander besturing programma op uit zetten eerst alles verwijderen kan hier niks mee heb hier lollypop op staan loopt iedere keer vast misschien weet iemand een oplossing heb een bijlage ingevoegd
mvg piet10




Reinier

Kijk eens op XDA => link
Onder de secties Nexus 7 development worden div. custom roms besproken waarvan LineageOS de meest interessante is...

Wel een waarschuwing vooraf:
Als je dit nog nooit gedaan hebt ( een custom rom flashen ) zorg er dan voor dat je alle benodigdheden bij de hand hebt ( kabeltje, hulp-programma's, de juiste rom etc ) !
Wat nodig is staat vermeld in de beschrijving van wat je kiest.

Volg de aanwijzingen en volgorde tot in detail.
Als je het verkeerd doet is het resultaat vaak rijp voor een enkele reis bodem Kliko ( spreek uit ervaring  :redface: :redface: :icon_mad: )
Zorg ervoor dat de accu 100% geladen is ( zeer belangrijk !! ).

piet10

Beste Reinier

Nu kan ik er ook niks mee kliko moet maar dan bedankt voor het advies, zal je wel vertellen hoe het gegaan is :yay: :yay: :yay: :yay:

mvg piet10

Reinier

Als je er nu niks mee kunt, kun je altijd een poging wagen..
Je kunt er dus ruim de tijd voor nemen..
Zelf vind ik het altijd wel een uitdaging...
Waar ik me wel mateloos aan erger is dat het erg tijdrovend is..
Na flashen van de rom en een herstart duurt het vrij lang voor de rom geïnstalleerd is en het toestel weer bruikbaar is.
En het tussentijds opladen van de accu om risico's te vermijden...

Mijn slachtoffer was een Samsung S4 mini waar ik een custom rom op had geflasht.
Die crashte tijdens inladen van de rom en is gebricked, met geen mogelijkheid meer te benaderen..... :redface: :redface:

piet10

Beste Reinier

Is altijd een poging waard is wat je zegt een uitdaging heb nu nog weinig tijd, maar ik zal het zeker proberen hou je zo wie zo op de hoogte.

met vriendelijke groet,
piet10 :icon_good:

Reinier


piet10

Beste Reinier

had nog eens alles nagekeken het probleem ligt bij nexus 7 lolliepop kan je zoiets terug zetten naar een andere androidversie en waar kan ik deze vinden misschien weet jij dat.

met vriendelijke groet,
piet10

Reinier

Daarvoor moet je exact weten welke versie van de nexus 7 het betreft, build en baseband etc.
Stock rom's o.a. hier: https://developers.google.com/android/images#nakasi
Werk volgorde hier: https://forum.xda-developers.com/t/how-to-flash-stock-android-on-google-nexus-7-2012.3309881/

Wees er voorzichtig mee want zoals eerder opgemerkt:  een foute rom kan tot gevolg hebben dat er niet meer opgestart kan worden ( gebricked ) en dan is het einde oefening..

Als alternatief is er LineageOS, gebaseerd op Android 8.1.
Meer hierover : =>  https://forum.xda-developers.com/t/rom-8-1-unofficial-lineageos-15-1-for-nexus-7-2013.3673103/

piet10

 :Kohyeah: :Kohyeah: :Kohyeah:Beste Reinier

Met de kerstdagen heb ik meer tijd zal het eens proberen, bedankt voor de tips

met vriendelijke groet,
piet10

Reinier

Succes ermee, ben benieuwd naar het uiteindelijk resultaat.

Persoonlijk zou ik gaan voor de LineageOS rom omdat:
* dit ontwikkeld wordt door wat voorheen Cyanogen Mod werd genoemd, deze roms zijn over het algemeen vrijwel volledig functioneel en stabiel
* je met deze rom op basis van Android 8.1, voorlopig ook nog gebruik kunt maken van o.a. internet bankieren e.a. als je dat zou willen.
Er komen nl. steeds meer apps bij die geen ondersteuning meer bieden voor verouderde Android versies dus zo recent mogelijk is in dat opzicht beter.

piet10

Beste Reinier

Zou dit geen optie zijn of is dit ook al achterhaald zie foto.

mvg piet10


Reinier

Voor zover ik kan beoordelen is dat een Linux testplatform voor Android, geen volledig Android besturingssysteem..
Ik ken het verder niet, heb er ook nog nooit van gehoord maar uit de website maak ik op dat het iets is om verschillende hack-technieken voor Android op te testen.
Je kunt een poging wagen maar ik geef je meer kans met de suggestie hier boven.

SMF spam blocked by CleanTalk