Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Fout in instelling Email account?

Gestart door Speedie, zaterdag 16 november 2019, 14:37:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speedie

Goedemiddag forumleden en forumteam.

Ik wil jullie vragen om een oplossing voor het volgende.
Mijn schoonvader heeft een Ziggo en een Gmail account.
Als hij een mail binnen krijgt op zijn Ziggo account dan volgt er eventjes later een nieuwe mail met het bericht dat de mail niet verstuurd kan worden.
Het lijkt mij dat er een automatisch gegenereerd antwoordmail is ingesteld.
Wat ik ervan begrijp gebeurt het niet bij iedere mail die verstuurd wordt.
Als hij mails binnen krijgt op zijn Gmail account dan is er geen probleem dus het zal naar mijn mening een instelling (fout) zijn in zijn Ziggo account.
Hij gebruikt de mail accounts op zijn nieuwe laptop (1 week in zijn bezit) met Windows 10 en op zijn iPad.
Hiervoor had hij een MacBook en daarmee had hij het zelfde probleem.

Ik zal het misschien niet duidelijk verwoord hebben maar toch hoop ik hier een oplossing te krijgen.

Mvgr,
Speedie

Gerrit

herken dat u moet even kijken met wie u de mail verstuurt als u bv ziggo heeft moet die hem versturen, dat is nl uw provider :icon_good:

Speedie

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik begrijp je reactie niet goed (mijn gebrek :redface:)
Ik ga er vanuit dat het Ziggo is die de mail verstuurt omdat het ook alleen gebeurt met mails die via zijn Ziggo account verstuurd worden.
Als het Ziggo is moeten zij dan wat aanpassen of is het dan alsnog een instelling wat je zelf kan aanpassen?

Ik ga in ieder geval een berichtje sturen om duidelijkheid te krijgen welke provider de mail verstuurd.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gerrit

ik doel op:
boven aan staat met welk account u verstuurt(in uw email programma) bv huppelepup@ziggo.nl als u op het pijltje achter de account drukt ziet plots meerdere bv huppelpup@gmail.com.
als u verstuurt met een niet ingestelde email komt deze niet aan.
hopelijk begrijpt u nu wat ik bedoelde met mijn eerste antwoord :icon_good:

Speedie

Ik ben helemaal vergeten om hier te vermelden hoe het afgelopen is met Email account probleem, sorry :redface:
Als eerste heb ik contact gehad met Ziggo, daar kreeg ik te horen dat voor zulke problemen geen ondersteuning wordt verleend dus daar zijn we niet verder mee gekomen.
In Windows Mail heb ik de accounts verwijderd.
Het zelfde gedaan in Outlook en daar de accounts weer in toegevoegd.
Hierna de instellingen (opties) vergeleken met een andere computer en daarin zaten geen verschillen.
Hierna lijkt het probleem opgelost, tot nu toe is het niet meer voorgekomen.
Bedankt voor de ondersteuning :respect:

Mvgr,
Speedie

Speedie

Het probleem is toch nog weer terug.
Maar ik heb denk ik de oplossing voor het probleem wel gevonden.
Het blijkt dat in Ziggo mail de afwezigheidsmelding aangevinkt stond.
Na deze uitgezet te hebben is het niet voorgekomen.
Dus wat mij betreft meg er een slotje op dit topic.
Nogmaals bedankt voor alle reacties :zwaai:

Reinier

Mooi, bloed, zweet en tranen maar uiteindelijk heeft de aanhouder gewonnen.
Bedankt voor de terugmelding, altijd fijn voor andere bezoekers met dit probleem  :respect:
Gefeliciteerd daarmee en succes weer. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk