Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Volle harde schijf, nieuw installeren Windows lukt niet

Gestart door Roger, zondag 15 september 2019, 21:49:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roger

Beste allen,
Helaas is mijn oude account er niet meer. Alvast bedankt voor de hulp. :)

Achtergrond:
-HP Elitebook met Windows 7 en een SSD harde schijf van 111GB enkele jaren geleden gekocht bij een 2e hands winkel.

Probleem:
-Harde schijf is vol.

Eigen oplossingen:
-Al het mogelijke verwijderen, maar ondertussen is alles wel verwijderd en is de harde schijf toch echt helemaal vol. Terugzetten naar een eerder recovery punt kan ik niet doen omdat ik nooit een punt heb aangemaakt. Toen wilde ik opnieuw installeren, maar ik kwam erachter dat ik geen installatie cd's had. Uiteindelijk dmv grote vriend google Windows 7 prof 64x in een iso bestand gedownload en gebrand. Tevens mbv Belarc Advisor erachter gekomen wat mijn serial key van mijn windows eigenlijk is. Ik kan windows met deze code wel activeren binnen windows, maar ik kan niet via de officiele windows website Windows 7 downloaden omdat de code niet herkent wordt. Hiervan dacht ik dit is van latere zorgen, laat ik eerst opnieuw installeren. Vervolgens met de .iso dvd opnieuw willen installeren, echter blijk ik ook hier te weinig schijfruimte voor te hebben.. Dus nu sta ik met de rug tegen de muur.

Vraag:
Ik wil gewoon weer fatsoenlijke schijfruimte krijgen, het liefst met een schone lei. Maar enerzijds lukt het me geeneens om Windows opnieuw te installeren, anderzijds ben ik bang dat mijn serial key het dan niet gaat doen.

Gerrit

u krijgt tijdens de installatie niet te zien uw windows herstellen????

Reinier

Het achterhalen van je cd-key doe je m.b.v. Jelly Bean Keyfinder.

Het opnieuw installeren van Win 7 is echter slechts een tijdelijke oplossing, over een 1,5 - 2 jaar loop je tegen hetzelfde probleem aan omdat een 120 Gb SSD gewoon te klein is.
Heb dat zelf ook meermaals ondervonden.
Mijn advies zou zijn om voor rond de € 60 een nieuwe 250 Gb SSD te kopen en daar de nieuwe installatie op te doen, je kunt de oude SSD dan ( via usb ) nog gebruiken om data terug te zetten.

Wil je toch op de huidige SSD installeren, dan moet je tijdens de setup kiezen voor "Aangepaste installatie".
Je krijgt dan een scherm met schijf-opties.
In dat scherm kies je 1 voor 1 alle partities en klik daarna op "verwijderen".
Als alle partities verwijderd zijn bestaat de SSD uit 1 grote "niet gepartitioneerde ruimte", daarmee is ook je probleem van "te weinig schijfruimte" verdwenen.

Selecteer de "niet gepartitioneerde ruimte" en klik op volgende.
De installatie zal nu gewoon verder gaan
Succes.

SMF spam blocked by CleanTalk