PC Help Forum
Niet ingelogd [inloggen - Registreer]
Ga naar beneden

Handige Downloads

Sponsors

Zoeken
[ Geavanceerd Zoeken ]

Praktische Zaken

Nieuws en Info sites
Yabnews

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: Laptopscherm vervangen
mazo1913
Lid

Registreerde: 4-10-2017
lid Is Offline

[*] Gepost op 4-10-2017 op 15:06
Laptopscherm vervangen

Hallo,

Ik heb hier een HP Pavilion DV7 liggen waarvan het scherm defect is.
Aangezien dit niet echt een vrij recente laptop is en de schermen vrij prijzig zijn zat ik te kijken of ik dit kon vervangen met een gebruikt scherm.

Steeds meer bedrijven bieden ook tweedehands onderdelen en/of reparatie met tweedehands onderdelen aan.
Ik heb even gekeken bij Happybytes.nl en gebruiktelaptoponderdelen.nl

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze websites en weet of dit soort dingen betrouwbaar zijn?

Met vriendelijke groet,
Mark
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Reinier
Super Administrator

Registreerde: 28-1-2012
lid Is Offline

Stemming: Lente..,nu graag nog iets warmer....

[*] Gepost op 4-10-2017 op 16:56

Op zich valt de prijs wel mee als ik op eBay kijk....
Punt is vaak dat die yanks niet naar Nederland versturen of absurde verzendkosten rekenen.
Daarnaast moet je rekening houden met invoerrechten, BTW en Douane afhandelingskosten...je loopt dus het risico dat het scherm uiteindelijk bijna 2x zoveel kost als wat je er voor betaalt....

Quote:

Voor alles boven de 22 euro moet je bij invoer 21 procent btw betalen over het aankoopbedrag, inclusief verzend- en verzekeringskosten. Bestel je voor meer dan 150 euro, dan betaal je ook 3 procent aan invoerrechten. Dat percentage kan nog oplopen en verschilt per productgroep. Dus stel: je koopt een tablet van 170 euro, waarbij de kosten voor verzending 25 euro en de verzekeringskosten 10 euro bedragen, dan betaal je 44,34 euro aan belastingen bij invoer.

De rekening voor deze kosten krijg je pas bij bezorging en zijn dus niet te zien tijdens het afrekenen van je bestelling. Dat geldt ook voor de zogenoemde inklaringskosten die de bezorger van je pakket rekent voor het afhandelen van je douaneaangifte. Bij een bestelling met een waarde hoger dan 22 euro, kost dat je 13 euro of 17,50 euro (bij een express-zending) extra. Je moet dit bedrag, samen met de verschuldigde btw, contant aan de bezorger voldoen.

Net even op beide sites gekeken, dat happybytes is een drama, je kunt er niet sorteren of zoeken...
De 2e is beter en de prijs is ook niet slecht maar daar komen uiteraard de verzendkosten nog bij.
Wat mij wel opvalt is dat er niks staat vermeld over eventuele "dode" pixels ?
Lijkt mij verder niet verkeerd....maar ben met beide niet bekend..
Oscar
Ervaren Helper

Registreerde: 28-8-2006
lid Is Offline

[*] Gepost op 4-10-2017 op 17:17

Deze gebruik ik altijd en is in mijn ogen betrouwbaar.
Reinier
Super Administrator

Registreerde: 28-1-2012
lid Is Offline

Stemming: Lente..,nu graag nog iets warmer....

[*] Gepost op 4-10-2017 op 17:32

Ja Oscar, dat kan wel wezen maar de prijzen zijn dat ook...:haha:biggrin
Volgens mij gaat het hier om nieuwe schermen en TS is i.v.m. de prijs van een nieuw scherm juist op zoek naar een gebruikt scherm.
Echter, afhankelijk van leeftijd en hardware van de laptop is een nieuw scherm mogelijk het overwegen waard...:rolleyes:
derkdejong
Ervaren Helper

Registreerde: 16-7-2005
lid Is Offline

Stemming: Geen stemming

[*] Gepost op 5-10-2017 op 11:04

soms biedt marktplaats een oplossing: is mij al een paar keer gelukt om een defect apparaat op de kop te tikken, waarvan het door mij gewenste onderdeel nog wl goed was.
en als aanbieder kon ik zo ook enkele malen iemand anders helpen...

Ga naar boven

filmtest