PC Help Forum
Niet ingelogd [inloggen - Registreer]
Ga naar beneden

╗ Handige Downloads

╗ Sponsors

╗ Zoeken
[ Geavanceerd Zoeken ]

╗ Praktische Zaken

╗ Nieuws en Info sites
Yabnews

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: [Opgelost] BSOD - kernel security check failure
DiamondDog
Lid

Registreerde: 4-8-2006
lid Is Offline

[*] Gepost op 29-4-2017 op 13:21
[Opgelost] BSOD - kernel security check failure

Hi forum,

De laatste weken heb ik telkens last van de beruchte Blue Screen of Death in mijn Windows 10. Dit scherm komt spontaan tevoorschijn en start zomaar opnieuw op. EN soms start ie helemaal niet meer op. Of mijn pc loopt gewoon helemaal vast. Meerdere malen herstarten mislukt helaas. Of ik moet 4 minuten wachten en weer starten en hij 'doet' het weer.

Gisteren kreeg ik hulp via Windows support. Deze adviseerde mij om de laatste stuurprogramma voor mijn Beeldschermadapter te gebruiken en te herstarten. En daarna deed ik nog de Windows 10 upgrade. Helaas mocht het allemaal niet baten.

Dit heb ik allemaal al gedaan:

- Harde Schijf op fouten controleren
- Virus check
- Drivers online scan
- Memory check via Windows
- Stuurprogramma laatste versie (10/04/2017) gebruiken voor beeldschermadapter

Kan iemand mij aub helpen hiermee?
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
John
Super Administrator

Registreerde: 21-8-2003
lid Is Offline

Stemming: " Verander wat je niet kan accepteren, maar accepteer wat je niet kan veranderen!":yess:cool

[*] Gepost op 29-4-2017 op 13:35

ff geleend van Reinier:yess:biggrin
Download Speccy en installeer die ff, daarna ff doen wat hieronder staat:yess:lezen:reado_O

Speccy-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ). Klik dan op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Plaats deze link in je volgende bericht :b:

KLIK OP MIJ EN GENIET :cheers :beer :cheers ZET JE GELUID AAN Mocht mijn bericht niet juist zijn hierboven, zie het dan als niet geschreven ;):biggrin
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek  gebruiker zijn webpagina Bekijk deze gebruiker zijn posts
DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 29-4-2017 op 13:55

Hi John.

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb Speccy net gedownload en geinstalleerd. Na het starten van deze software kreeg ik na 2 seconden al een blauw scherm met de stopcode: "PAGE FAULT IN NONPAGED AREA"

En ook de boodschap: Wat is mislukt: cpuz140_x32.sys

M'n PC herstart meteen daarna...
John
Super Administrator

lid Is Offline

Stemming: " Verander wat je niet kan accepteren, maar accepteer wat je niet kan veranderen!":yess:cool

[*] Gepost op 29-4-2017 op 14:04

Alles is up to date van windows 10o_O

KLIK OP MIJ EN GENIET :cheers :beer :cheers ZET JE GELUID AAN Mocht mijn bericht niet juist zijn hierboven, zie het dan als niet geschreven ;):biggrin
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek  gebruiker zijn webpagina Bekijk deze gebruiker zijn posts
DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 29-4-2017 op 14:07

Quote: origineel gepost door John  
Alles is up to date van windows 10o_O

Hoe bedoel je? Ik heb de laatste versie van Windows 10.
John
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 29-4-2017 op 14:34

Je drivers van je hardware bedoel ik, en kan je een geheugentest draaien met memtest, http://www.memtest86.com/ download die ff en laat die een tijd draaien, mocht die een fout tegen komen dan kan je gelijk stoppen dan is je geheugen kapot:yesso_O

DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 29-4-2017 op 14:37

Je drivers van je hardware bedoel ik, en kan je een geheugentest draaien met memtest, http://www.memtest86.com/ download die ff en laat die een tijd draaien, mocht die een fout tegen komen dan kan je gelijk stoppen dan is je geheugen kapot:yesso_O

Heb je voor mij een betrouwbare online driver scan tool, John? Je hebt er een aantal, maar ik vind ze niet echt betrouwbaar.

Welke memtest moet ik kiezen? USB drive of CD ISO format?
John
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 29-4-2017 op 14:47

Nee die heb ik niet zo gauw voor je:nee:redface
Maar lees deze ff, zo kan je ook een geheugentest doen in windows 10:lezen:yesso_O

DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 29-4-2017 op 14:51

Nee die heb ik niet zo gauw voor je:nee:redface
Maar lees deze ff, zo kan je ook een geheugentest doen in windows 10:lezen:yesso_O

Hahaha die geheugentest in Windows had ik al gedaan (zie m'n eerste post). Geen problemen of issues gevonden.
John
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 29-4-2017 op 14:53

Quote: origineel gepost door DiamondDog  

Heb je voor mij een betrouwbare online driver scan tool, John? Je hebt er een aantal, maar ik vind ze niet echt betrouwbaar.

Welke memtest moet ik kiezen? USB drive of CD ISO format?

Maakt niet uit, zolang je de pc er maar mee kan opstarten, dus ff een opstartbare usb stick maken, of de iso branden op cd en daarmee opstarten:yesso_O

DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 30-4-2017 op 13:17

Ik heb de memtest nog niet helemaal afgemaakt vanwege afspraken. Vanavond doe ik de test opnieuw en ik kom erop terug, John.
John
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 30-4-2017 op 13:31

:b:

DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 2-5-2017 op 19:44

Alleen 2 fouten gevonden in de hele scan. Maar geen last. Zijn er andere oorzaken?
DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 2-5-2017 op 20:08

Ik heb in Apparaatbeheer m'n grafische kaart verwijderd, pc opnieuw opgestart en Windows 10 m'n kaart laten herkennen en de laatste driver ge´nstalleerd. Even kijken of dat werkt...
Reinier
Super Administrator

Registreerde: 28-1-2012
lid Is Offline

Stemming: Lente..,nu graag nog iets warmer....

[*] Gepost op 2-5-2017 op 20:40

Alleen 2 fouten gevonden in de hele scan.

Elke fout van Memtest duidt op defect geheugen !
Ander geheugen plaatsen dus...
DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 2-5-2017 op 21:24

Quote: origineel gepost door Reinier  
Alleen 2 fouten gevonden in de hele scan.

Elke fout van Memtest duidt op defect geheugen !
Ander geheugen plaatsen dus...

Hmmm ok. Sounds NOT good. Jammer dit.

Je weet zeker dat dit de oorzaak is voor die irritante BSOD?
Reinier
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 3-5-2017 op 06:09

Voor 99,9% JA.

Vraag is alleen: heb je het geheugen reepje voor reepje ( als je er meer als 1 hebt ) getest of alle geheugenbankjes tegelijk..?
Heb je 1 voor 1 getest en weet je welke degene was waar de fouten zich voordeden, dan zou je alleen die bank kunnen vervangen.

Heb je 2 bankjes ( zeg van 4 Gb / stuk ) dan zou ik er voor kiezen beide te vervangen, dus een nieuwe set van 2x 4Gb te kopen.
Dan weet je zeker dat je 2 exact dezelfde banken krijgt ( wat betreft merk, timings en CL-waarde ).

Als je Memtest draait en er wordt een fout gevonden kun je de test direct afbreken.
Memtest moet altijd 0 ( nul ) fouten als resultaat hebben, zo niet dan is je geheugen rot.

Het vervelende van de foutmelding "kernel security check failure" is dat deze niet naar een specifiek probleem verwijst. Dit geldt overigens ook voor de BSOD met de melding "kernel power" die ook vaak in de Windows Logboeken te vinden is.
De oorzaak van deze foutmelding kan liggen in een rotte driver, maar ook het geheugen, een instabiele voeding en bijv. een SSD met een oude(re) firmware.
DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 6-5-2017 op 10:56

Guys,

Deze thread mag officieel worden gesloten.

Ik heb in Apparaatbeheer m'n grafische kaart "verwijderd" met al zijn stuurprogramma's. Opnieuw opgestart. En Windows 10 herkende m'n grafische kaart en installeerde het opnieuw. Grafische kaart en laatste stuurprogramma werd geinstalleerd. Sindsdien heb ik geen last van BSOD of vastlopers. Al een week gelukkig...

Ik kijk het ff aan of dit helpt. Dank jullie wel voor jullie advies.
DiamondDog
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 24-5-2017 op 17:53

OK. Jullie hadden gelijk. Werkgeheugen was niet goed meer. Meteen nieuwe BETROUWBARE werkgeheugen aangeschaft en geinstalleerd. Werkt weer naar behoren.
Reinier
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 24-5-2017 op 18:12

Duidelijk, de aap is nu dus eindelijk uit de mouw......
Dan ga ik er nu van uit dat het daadwerkelijk opgelost is en doe ik hier een slotje op.
Veel en lang plezier ermee maar weer en tot de volgende doorgang :b::b:

Ga naar boven

filmtest